AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Trenger hjelp. Tenkte å kjøpe meg en ordentlig veske for kommende sesong. Jeg er så lei av å gå med billige vesker, og har fått ny jobb i et konservativt miljø der jeg gjerne vil skli inn. En anvendelig veske som fungerer på jobb og privat, som koster absolutt maks 4000 kr! Hva kjøper man da?? Hva er in nå, liksom? Hilsen clueless.... Anonym poster: 7c44df709f36c6bd42e4685318c71718
Fashionistaen Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Hva som er in, bryr jeg meg lite om og vet også lite om. Det viktigste er at du liker vesken Hvor stor skal den være forresten? Mange liker jo dennevesken fra Longchamp. Ikke utrolig pen, men veldig praktisk siden du kan brette den og den veier så godt som ingenting. Tory Burch har jo endel fint, samme med Kate Spade, Dooney, MBMJ, See by Chloe, og Rebecca Minkoff med fler.... Mange liker jo også Pippa-vesken fra Modalu, ToS-veskene i tillegg til den Shopping Tote-tingen fra Zara i skinn. Er lettere å hjelpe deg om du sier litt mer spesifikt hva du er ute etter. Hvilken form skal den ha? Hvilket materiale? Noen spesielle farger? Skal den romme en laptop osv.? Endret 12. februar 2013 av Fashionistaen
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Takk for svar! Den trenger ikke romme laptop, men må få plass til iPad og aller helst en liten A4-mappe. Vil ikke ha sort (kjedelig), og helst ikke for skrikende farger (tenker det blir for påfallende, "der kommer hun nyansatte med den turkise vesken sin i dag igjen"). Vestkantmiljø på den nye jobben. Grøss. Er disse Big Shopper fra Decadent helt ut? De har vel vært på markedet en stund nå?Vil ikke bruke nesten 4000 kr på noe som ikke er kult lenger. Så på Modalu-veskene, men er redd disse vil oppleves litt som "last season". Normalt er jeg tryggere på min egen smak, men jeg vil bare passe inn på denne nye snobbete jobben og da føler jeg at jeg vil unne meg en kul veske som gir meg selvtillit. Anonym poster: 7c44df709f36c6bd42e4685318c71718
Adhara Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Hva med en Classic Q Hillier Hobo fra Marc Jacobs? De finnes i et utall forskjellige farger. Koster rundt 430 dollar. Jeg synes de er lekre i fargene Oyster og Storm Cloud.
sara-ellis Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Jeg ville gått for Marc by Marc Jacobs eller Mulberry, selv om sistnevnte er litt dyrere er det absolutt verdt det! Har vesker fra begge merker og er mer glad i den fra Mulberry da skinnet, fargen, kvaliteten osv er mye finere
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 TS her... Hilke modeller mener dere, hos de designerne dere anbefaler? Er som sagt helt clueless, har pleid å kjøpe vesker på HM eller Accessorize.... Anonym poster: 7c44df709f36c6bd42e4685318c71718
Fashionistaen Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Hvorfor er du så opptatt av at ting skal være in? Alt som er in blir ut en gang det også, når nok har hypet det opp (sett at du ikke har en super-eksklusiv veske spesialdesignet til deg selv, noe som koster adskillig mer). Sånn sett burde man velge noe som man selv liker uavhengig om det er "in" eller "ut" da alt uansett vil bli "ut" en gang. Dessuten kan man også tenke slik at når en trend har nådd deg, har allerede fiffen hengt seg på en ny trend, ergo det er tullball å velge vesker basert på hva som er in og ut. Husk også at god stil er viktigere enn mote og trender Så lenge du liker vesken og den ikke er totalt "ut" eller med logoer over hele seg skal det nok gå bra skal du se For å svare på spm. ditt: Ja, den modellen har vært på markedet en stund, samme med Pippa som er veldig hypet opp og jeg ville unngått disse om du er så sykelig opptatt av at vesken din skal være tr3ndy. Jeg vil egentlig tro at MBMJ pluss Mulberry er ganske "ut", da jeg ser disse overalt. Mulberry er forresten ikke "endel" dyrere. Jeg ville sett på disse som uaktuelle om maksgrensen er 4K, så samt du ikke finner noe på salg (som for øvrig er over for lengst). Det er litt vanskelig å gi konkrete forslag, siden jeg ikke helt vet hva slags smak du har. Men du kan jo ta en titt på de merkene jeg linket til å klikke deg inn på kategorien "satchels" og "shoulder bags" som jeg tror er de som er mest aktuelle for din del og se om du finner noe du liker Det tror jeg er det beste, da det er du som skal ha vesken og ikke jeg
juliane Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Jeg tenker også at det er viktigst at du liker vesken og ser for deg at det er en veske du kan bruke i mange år fremover. Jeg har en mørk brun fra Decadent som jeg elsker, den er så enkel og med lite dill at jeg ikke kan se hvordan den kan bli "ut" i et normalt miljø som ikke er fryktelig opptatt av vesketrender. Den har plass til både jobb-pc og a4-mappe, men er ikke så stor at jeg føler jeg drar rundt på en bag. Og jeg har fått skryt for den fra en masse folk, alt fra folk som er oppdaterte og vet hva slags veske det er, til min 50 år gamle mannlige kollega som aldri har kommentert et klesplagg de to årene jeg har kjent ham. Det er med andre ord en veske "alle" liker, ikke bare folk som er fryktelig opptatt av merker og trender. Så forresten at den veskebutikken der de har Decadent på Steen og Strøm hadde 30% på alt nå, det blir jo faktisk en god sum i rabatt på en veske til 4000.
sara-ellis Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Det spørs om du vil ha skulderveske eller håndveske? Mitt neste kjøp blir definitivt Mulberry Bayswater. Synes MJBJ Natasha er fin også, men tror ikke den har plass til det du ønsker?
sara-ellis Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Mulberry er forresten ikke "endel" dyrere. Jeg ville sett på disse som uaktuelle om maksgrensen er 4K, så samt du ikke finner noe på salg (som for øvrig er over for lengst). Hva er Mulberry da?
sara-ellis Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Hvis 4000,- er absolutt maks hadde jeg sett på merker som Marc by Marc Jacobs og Michael Kors.
Fashionistaen Skrevet 12. februar 2013 #12 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Hva er Mulberry da? Mye dyrere, når både standard Alexa og Bayswater er dobbelt så dyre... Endret 12. februar 2013 av Fashionistaen
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Du burde ikke kjøpe dyre vesker fordi de er 'in'. En fin designerveske er alltid in. I tillegg er ikke vår/sommer/høst samme sesong. http://www.shopbop.c...l&colorId=49082 Vår/sommer: http://www.shopbop.c...l&colorId=13022 http://www.shopbop.c...l&colorId=11231 http://shop.nordstro...ck&resultback=0 Anonym poster: e842c2eddb02281035b64f97cee7727b
sara-ellis Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Mye dyrere, når både standard Alexa og Bayswater er dobbelt så dyre... Hva synes du Chanel, Celine osv er da?
sara-ellis Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Hvis du synes Mulberry er for dyrt er det fullt mulig å kjøpe brukt hos finn.no, bazar.no, bloppis.no osv
Fashionistaen Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Hva synes du Chanel, Celine osv er da? Det var ikke poenget mitt. Poenget var at veskene fra Mulberry koster betraktelig mer enn det TS har tenkt til å bruke og det som ligger innenfor hennes budsjett. Når en ting koster dobbelt så mye som det man har budsjettert da oppfatter jeg dette som mer enn "litt for dyrt" og det er unødvendig å komme med slike forslag i en tråd der maksgrense er 4K. Hva jeg oppfatter som dyrt og billig er igrunn irrelevant når TS har gitt oss en prisgrense som vi skal forholde oss til.. Jeg har forresten kikket litt på finn etter Mulberry-vesker som kunne vært aktuelle. Jeg så ekstremt få til den prisen som var i noenlunde god stand, der også kjøper kunne garantere at den var ekte, men mulig TS kan være heldig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #17 Skrevet 13. februar 2013 TS her. Mulberry er altfor dyrt, dessverre. Men takk for tips. Ønsker dessuten en veske som er ny, ikke brukt. Til dere som synes jeg er panisk opptatt av at ting skal være "in", så har jeg gitt begrunnelsen min. Skal begynne å jobbe i snobbete kontormiljø og bare orker ikke tanken på at det bitches om mer enn hva som er helt nødvendig. Skal man gå med èn veske i mange måneder, er det greit at den er "in" men classy... Anonym poster: 7c44df709f36c6bd42e4685318c71718
Gjest Badabing Skrevet 13. februar 2013 #18 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Kate Spade-veskene var jo veldig enkle og fine og til en overkommelig pris. Fikk lyst på et par selv. Når de ikke er "overalt" og med en diskré logo, synes jeg de var et godt tips. Ellers er det vel "in" med shopping bags og sånne store konvoluttvesker. Sistnevnte er kanskje ikke så praktisk, men. Endret 13. februar 2013 av Badabing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå