Gå til innhold

MD sin glykolsyrebahndling for redusering av arr vedr. solin

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har nettopp begynt med denne behandlingen og skal ta den en 6 uker fremover. Dvs. jeg skal komme en gang i uken til hudpleier for å få fruktsyrebeh. i tillegg til at jeg bruker MD sin loation på kvelden hjemme.

Men jeg fikk beskjed om å holde meg unna soling, noe som i utgangspunktet ikke er noe problem for meg, siden jeg ikke tar solarium og det er jo heller ikke sommer fortiden. Men er det noen som vet hvor lenge etter en slik behandling man må vente, før man kan sole seg? Skal jo på ferie i sommer, men det er jo lenge etter behandlingen, og solingssesongen kommer jo ikke på alvor før i mai/juni.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tok en serie på ti behandlinger i vinter hos hudpleier, i tillegg bruker jeg MD Formulations lotionen hjemme.

Min hudpleier sa at jeg skulle holde meg unna sol så lenge jeg bruker lotionen, eller bruke svært høy solfaktor i ansiktet når jeg var ute i sol.

(Dette spurte du ikke om, men den serien med behandlinger hjalp svært lite på mine (acne)arr. Jeg føler at det var temmelig bortkastet, men at det muligens hjelper endel mot nye urenheter, så jeg bruker fortsatt lotionen hjemme.

Min hudpleier sa at denne behandlingen skulle være kjempeeffektiv mot acnearr, men det har altså ikke hjulpet meg!

(Men kostet 6000,-...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker så mye for svar Gjest!

Det var ikke bra å høre at du følte at det ikke reuserte arrene dine. Det er jo også derfor jeg tar denne kuren/behandlingen. Jeg får vel bare se hvordan resultatet er etter en liten stund, og så ta evt. standpunkt til om man skal fortsette eller ikke. Siden det koster så mye, burde den absolutt holde hva den lover.

Men tror du det har noe å si hvor dype arrene er i utgangspunktet? Mine arr er ikke dype, da mener jeg groper i huden. Mine arr er røde flekker pga. at jeg har pilt på kviser. Det ikke noen fordypning i huden, bare en flekk som har en annen hudtone enn resten av hudetonen i ansiktet. Disse synes godt når jeg blir svært varm i ansiktet (rød) eller det er kalt ute. Da ser jeg de som mørkere flekker i huden. Så jeg håper virkelig jeg kan bli kvitt dem, slik at jeg kan føle meg vel uten foundation også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Da er mine arr akkurat som dine, helt glatte, men røde flekker i huden.

Ikke alle har kommet av at jeg har forsøkt å klemme selv heller, de fleste er fra "underjordiske" store kviser som lager sånne arr selv om jeg ikke rører dem...Veldig irriterende!

Håper behandlingen fungerer bedre for deg enn for meg, da.

Gjest Anonymous
Skrevet

okay! Jeg håper det hjelper på meg.

Merker at jeg er nokså tørr i huden av å bruke MD loation hver kveld. Men jeg skal jo gjøre det, for å få fart på behandlingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...