AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Jeg kjæresten min har vært sammen i litt over fire år nå. Jeg vet at hun har hatt en tøff fortid både hjemme og på skolen, når det gjelder mobbing og utestengelse. Hun prøvde til og med å ta sitt eget liv en gang. På søndag fortalte hun meg noe veldig spesielt. Jeg møtte henne for første gang på videregående og i 2. klasse der ble vi sammen. Hun fortalte meg at rett før vi ble kjent var hun helt på bunnen, hun skulket skolen mye, fulgte ikke med når hun var der og hadde planer om å prøve å ta sitt eget liv igjen. Men at når vi ble kjent og hun begynte å få følelser for meg, dro hun på skolen bare for å se meg og være med meg. Og når jeg endelig tok meg motet til å invitere henne med meg hjem en gang etter skolen, hvor vi kysset for første gang så var alt det vonde i livet hennes borte. Hun tenkte ikke lenger på hvor kjipt hun hadde det hjemme eller at hun ikke hadde noe særlig med venner. Hun begynte å skjerpe seg på skolen og jeg hjalp henne med skole arbeid. Hun har ofte sagt at jeg reddet henne, jeg trodde hun siktet til skolearbeid jeg, at jeg reddet henne fra å droppe ut eller noe. Men det var visst ikke det hun mente for det som satt ett støkk i meg var når hun sa "Hadde det ikke vært for deg, hadde ikke jeg vært her nå", hun ville altså fortsatt med selvmordsforsøkene til det endelig virket. Jeg ble helt stum når hun sa det og visste ikke helt hva jeg skulle svare eller reagere. Til slutt kysset hun meg og så gikk hun på kjøkkenet og hentet noe snacks. Jeg vet enda ikke helt hvordan jeg skal håndtere det, jeg føler jeg bør si noe til henne, men jeg aner ikke hva. Noen som har noen tips til meg? Anonym poster: f4d6b398db6ea92b6350a5b8e3000413
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Kan hende hun overdriver litt for at hun vil du skal føle deg mer spesiell for henne. Jeg håper hvertfall det for hennes skyld. Jeg hadde bare latt det ligge, og hvis hun tar det opp igjen ville jeg vel bare tulla det bort. Jeg syns det var dumt av henne å si det.. . for du tenker vel: hva hvis du jeg går fra henne en dag? Hva skjer med hu da? Forhold skal vel ikke bygge på forskjellen på død og liv vel? Men jeg har vel også sagt det i en het stund til en eks at: hvis du går fra meg, så dør jeg.. Men det gikk jo bra da Anonym poster: fda3f35fdfa7e4a45da3c64fc39a36da
JustLittleMe Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Det kan hende at hun virkelig liker deg veldig godt, og har lyst til å faktisk dele livet sitt med deg. Men da er jo spm, og hva du vill og dine følelser over for henne? Det er ikke en lett situasjon, hverken for deg eller hun, men jeg forstår det veldig godt. Du må bare forklare henne og finne ut hvor du har hun og hvordan hun føler seg over den situasjonen dere evt er i. hvis hun virkelig har prøvd å ta sitt egen liv før, så bør du ta det forsiktig, men også vie henne at du kommer til å være der for henne uansett, og be hun om å kanskje snakke med noen som kan hjelpe henne. Dette kan bli en stor bellastning for deg hvis det fortsetter over lengre tid, da blir det vanskeligere for de å "gå" i fra hun og hun vill ta det på en mye tyngre måte. håper det ordner seg. Og som sagt, jeg forstår
Gjest LonelyAngel Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Be henne gå til psykolog. Hva skjer den dagen du muligens går i fra henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå