Gjest Bolsjevidkun Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Har funnet ut at jeg ikke tør å plusse innlegg som sier seg enige med meg dersom disse innleggene ikke har plusser fra før av. Er nemlig redd for at "alle skal se" det var jeg som plusset det innlegget og at det bare ser dumt ut å plusse innlegg hvor det er en selv som får tommelen opp, at det skal oppfattes som en form for patetisk selvskryt. Må jo innrømme at jeg syns det ser dumt ut selv, når et innlegg som sier noe i retningen "Helt enig med deg!" står der med en eneste påfallende pluss. På samme måte må jeg plusse det samme innlegget dersom det allerede har fått ett pluss fra noen andre før av, sånn at det ikke ser ut som at det var jeg som plusset det in the first place. Ikke at det koster meg noe, for egentlig har jeg jo lyst til å plusse alle sånne innlegg. Kunne plussa de hundre ganger, for den saks skyld. Vil bare ikke at andre skal se at jeg gjør det. Å nei da, har ikke mer ryggrad enn som så. Av og til (ganske sjeldent) plusser jeg også innlegg som er uenige med meg, bare sånn at jeg skal kunne anse meg selv som en person med en usedvanlig stor dose integritet. Men når det innlegget da ender opp med flere plusser enn det mitt gjorde, angrer jeg som en hund allikevel og skullle ønske jeg kunne trekke plussen tilbake igjen. UIansett får jeg jo ingenting ut av å gjøre det, i og med at jeg ikke kan utbasunere til hele verden hva for en Good Guy Greg jeg er som gjør sånt. Det er derfor jeg ikke gir penger til veldedige formål heller. Men denne tråden her var jo en fiffig måte å få det "ut der" på allikevel, da. På hvilke måter kommer din sosiale utilpasshet til uttrykk når det gjelder generell forum- og/eller plusseproblematikk? Tar du deg selv i tenke litt for godt over dine interaskjoner med andre mennesker her på forumet? 6
I Grosny Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Tar du deg selv i tenke litt for godt over dine interaskjoner med andre mennesker her på forumet? Jeg tror egentlig jeg er ganske flink til å plusse, og derfor får ofte de andre flere pluss enn meg. Jeg plusser dem, og de plusser sjeldnere meg. Jeg plusser enten fordi jeg er enig, eller fordi jeg synes det er bra innlegg. Jeg plusser ofte innlegg som støtter meg, eller er enige med meg Mine tanker om plussenes effekt: Jeg tror ett pluss er en liten belønning, som får den plussede til kanskje å skrive flere innlegg, men jeg tenker egentlig ikke på det, og plusser når jeg føler for det. Nå plusset jeg deg også. Endret 12. februar 2013 av I Grosny 5
Antlers Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Jeg sitter og venter på nye AB-innlegg som folk antageligvis ikke kommer til å plusse. Finner jeg et slikt, er det om å gjøre å få plassert denne enslige plussen så fort som mulig, for da er ikke beskyldninger om å ha plusset eget innlegg langt unna. <Brukernavn> hopper frem for å ta AB for denne forkastelige handlingen, og klarer som regel å lire av seg ganske mye stygt (selvplussing er som kjent voldsomt provoserende). Så er det tid for å stå frem. "Å nei, du fordomsfulle, ignorante <Brukernavn>! Det var faktisk JEG som plusset det innlegget DRIIIITI UUUUUT!" Vil vel egentlig ikke betegne dette som et problem, siden det gjør verden til et bedre og mer rettferdig sted. 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Jeg pleier ikke å plusse noen bare fordi de er enige med meg.Plusser fordi jeg liker innlegget. Men det er hyggelig å få en pluss på mine innlegg,selv om jeg kan tenke at folk bare gjør det fordi de tror at jeg blir innbilsk da og tror at jeg har skrevet DET bra innlegget.Har jo lest om de som gjør det,så hvorfor ikke? Men egentlig irriterer plussene meg litt.Syns folk plusser litt for mye på innlegg som ikke er noe å plusse på.Samme som på facebook.Mye tull som får masse likes.
Cordelia Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Seriøst OCD-flashback av å lese denne tråden. 1
Gjest NozMonster Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 plusse? neeej, sånt driver jeg ikke med.. Det er det jo bare disse grusomme klikkerne som gjør, og hvem vil vel være en av dem!? 2
Eudyptula Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Jeg er en pluss-gnier. Plusser kun innlegg som jeg synes har særdeles gode poenger/er veldig godt skrevet.
Gjest Normalfordeling Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Jeg plusser innlegg som er enig med det jeg selv mener. Det medfører at jeg noen ganger ikke skriver et eget innlegg, men bare plusser andres. Andre ganger plusser jeg fordi svaret er velbegrunnet og godt. Jeg trenger ikke alltid å være enig. Noen ganger får dette svaret meg til å se ting fra en annen vinkel. Man ser vel ikke hvem som har plusset, bare at noen har gjort det?
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Et eksempel på et innlegg jeg ikke kan plusse ennå, selv om jeg har lyst: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=722957#entry12253142 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. februar 2013 #10 Skrevet 14. februar 2013 Ja, enig med deg. angrer fælt når jeg plusser en som sier imot meg, men så får den personen flere plusser enn meg. Hadde ikke jeg plusset det, hadde sikkert ingen andre plusset det.
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 14. februar 2013 #12 Skrevet 14. februar 2013 Ja, enig med deg. angrer fælt når jeg plusser en som sier imot meg, men så får den personen flere plusser enn meg. Hadde ikke jeg plusset det, hadde sikkert ingen andre plusset det. Nettopp! Tenker det samme, at det var min pluss som startet skredet av plusser. Godt å se at jeg ikke er den eneste som er så selvsentrert 1
melly666 Skrevet 14. februar 2013 #13 Skrevet 14. februar 2013 (endret) jeg pleier å plusse innlegg som sier det jeg mener, slik at jeg selv slipper å være med i en opphetet kg-diskusjon. Så mine plusser betyr ofte "det tenker jeg også"/"som om jeg skulle sagt det selv" / "you go girl/guy!". Så jeg synes det er fryktelig irriterende at det ikke går an å plusse gjester Men jeg må innrømme at noen ganger så leser jeg innlegg som er helt greie og så skroller jeg videre uten å plusse. Men så ser jeg at innlegget allerede har fått mange plusser så da starter jeg å tvile - "kanskje det var et veldig godt innlegg likevel..?" og slenger på en pluss å, og i en opphetet krangel plusser jeg alle som er enige med meg Selv om det er veldig tydlig at den som er enig med meg plusser mitt innlegg og omvendt.. Endret 14. februar 2013 av melly666 1
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 14. februar 2013 #14 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Men jeg må innrømme at noen ganger så leser jeg innlegg som er helt greie og så skroller jeg videre uten å plusse. Men så ser jeg at innlegget allerede har fått mange plusser så da starter jeg å tvile - "kanskje det var et veldig godt innlegg likevel..?" og slenger på en pluss Aha! Så det er kanskje allikevel noe i tanken om at en kan starte plusseskred ved å plusse noen. Av og til sympatiplusser jeg innlegg som ingen andre har plusset, ihvertfall dersom det er sånn passe sympatisk det som står der, dersom jeg f.eks. føler det er snakk om en sjenert person uten så mye sosial KG-status som bare forsøker å ta del i diskusjonen. Og så plusser jeg aldri sånne "Døøøh, vet du ikke det engang? Hvordan skal det gå med deg i livet?" - innlegg uansett hvor rett de har. F.eks. så jeg her om dagen noen kjøre sånne innlegg fordi noen hadde skrevet "NAV" i stedet for "Nav". Pleier å plusse folk som har rett uten å være cocky og jålete om det, bortsett fra hvis de kommer med informasjon som motsvar til noe som åpenbart var en spøk. Og så pleier jeg å plusse innlegg i mine tråder så lenge de ikke er irriterende innlegg. Spiller ikke så stor rolle hvilken mening de forfekter i så måte. Litt sånn "alle skal få" - mentalitet i mine egne tråder, selv om det kommer litt an på. Dersom det er snakk om et tema hvor jeg har veldig lyst til å ha rett, plusser jeg kanskje ikke de som er uenige. å, og i en opphetet krangel plusser jeg alle som er enige med meg Selv om det er veldig tydlig at den som er enig med meg plusser mitt innlegg og omvendt.. Ditto. Plusser også gjerne alle innlegg i en tråd dersom noen kommer inn og syter over at tråden i det hele tatt eksisterer. Som f.eks. "runketråden for oss gutta", eller hva den heter. Endret 14. februar 2013 av Bolsjevidkun 1
OhSerendipity Skrevet 14. februar 2013 #15 Skrevet 14. februar 2013 Humre humre :D Er jeg den eneste som synes enkelte overtenker dette plussfenomenet? Kall meg gjerne en simpel sjel, men hei, ingen kjenner meg, jeg kjenner ingen og la oss være ærlige; dette er bare et forum på internett. Jeg tviler på at det er noen som sitter bak skjermen og lager en mental liste over grunner til å plusse eller ikke plusse et innlegg, og plusser betyr ikke noe annet enn "kult, jeg er enig med deg" eller "kult, du er enig med meg" eller HVA ENN FOLK VELGER Å LEGGE I DET... det at man har mange plusser på KG er ikke akkurat noe å putte på CV-en. 4
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 14. februar 2013 #16 Skrevet 14. februar 2013 Humre humre :D Er jeg den eneste som synes enkelte overtenker dette plussfenomenet? Kall meg gjerne en simpel sjel, men hei, ingen kjenner meg, jeg kjenner ingen og la oss være ærlige; dette er bare et forum på internett. Jeg tviler på at det er noen som sitter bak skjermen og lager en mental liste over grunner til å plusse eller ikke plusse et innlegg, og plusser betyr ikke noe annet enn "kult, jeg er enig med deg" eller "kult, du er enig med meg" eller HVA ENN FOLK VELGER Å LEGGE I DET... det at man har mange plusser på KG er ikke akkurat noe å putte på CV-en. Heh...jeg har faktisk et mål om å ha dobbelt så mange plusser som jeg har innlegg. Teit, jeg vet, men jeg bryr meg faktisk om plusser. Jeg skal ihvertfall ikke ha færre plusser enn det jeg har innlegg, for det betyr bare at det meste av det jeg sier er intetsigende og da kan jeg like greit la være. 2
melly666 Skrevet 14. februar 2013 #17 Skrevet 14. februar 2013 Humre humre :D Er jeg den eneste som synes enkelte overtenker dette plussfenomenet? Kall meg gjerne en simpel sjel, men hei, ingen kjenner meg, jeg kjenner ingen og la oss være ærlige; dette er bare et forum på internett. Jeg tviler på at det er noen som sitter bak skjermen og lager en mental liste over grunner til å plusse eller ikke plusse et innlegg, og plusser betyr ikke noe annet enn "kult, jeg er enig med deg" eller "kult, du er enig med meg" eller HVA ENN FOLK VELGER Å LEGGE I DET... det at man har mange plusser på KG er ikke akkurat noe å putte på CV-en. Nå har du 999 plusser! Det er noe å ha på CV-en det! 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. februar 2013 #18 Skrevet 14. februar 2013 Nå har du 999 plusser! Det er noe å ha på CV-en det! Jeg plusset sånn at det ble 1000, yey! 2
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 14. februar 2013 #19 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Jeg plusset også, men nå kjenner jeg at det plager meg at OhSerendipity drar fra meg i plussekappløpet. Hadde jeg visst at han/hun lå så langt foran allerede, skulle jeg latt være. Kan noen av dere forresten være greie og plusse det innlegget jeg nevnte litt tidligere her (Arabella sitt), sånn at jeg også kan plusse det? Blir for opplagt at det var jeg som plussa det hvis jeg plusser det nå. Her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=722957#entry12253142 Endret 14. februar 2013 av Bolsjevidkun 2
OhSerendipity Skrevet 14. februar 2013 #20 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Heh...jeg har faktisk et mål om å ha dobbelt så mange plusser som jeg har innlegg. Teit, jeg vet, men jeg bryr meg faktisk om plusser. Jeg skal ihvertfall ikke ha færre plusser enn det jeg har innlegg, for det betyr bare at det meste av det jeg sier er intetsigende og da kan jeg like greit la være. Jøss. Det var da en lite oppløftende tankegang. Hvert innlegg man kommer med trenger da vel ikke å være dypt og gjennomtenkt, og hver tråd man deltar i trenger vel ikke å være en het diskusjon hvor man kan hustle plusser? Det er jo strengt tatt bare et tidsfordriv. Jeg plusser i hytt og pine jeg, enten det handler om potetmos eller politikk. Nå har du 999 plusser! Det er noe å ha på CV-en det! I wish! Edit: Nå har jeg plusset alle dere over siden dere snakker om meg!!! :D Endret 14. februar 2013 av OhSerendipity 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå