Gjest jente 35 Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har for en stund siden blitt behandlet dårlig av en veninne og prøver å opprette kontakt med en annen veninne, men hun virker ikke særlig interessert. Har en khemoe snill kjærste, men savner en god veninne jeg kan ha kontakt med. Har gode kolleger på jobb, men er nok litt rolugere og stille person enn de, så vi har ikke så mte kontakt på fritiden. Tenker litt på at jeg skulle tatt en prat med veninna mi for å skvære opp, men hun slang så mye slemt ar jeg ikke har lyst. Det begynte med at hun var sur fordi jeg var bedt på nyttårsaften til et vennepar av kjærsten min, for hun mente jeg kunne ordnet nyttår og bedt henne fird hun hadde vært så grei og alltid tatt med meg på nyttårsaften med hennes venner. Jeg prøvde å si at vi hadde prøvd å be min kjærstes venner og også da ville bedt henne, men alle har barn og ville være hjemme, så en av de spurte om vi ville komme til dem ig det takket vi ha til. Tenkte vi heller kunne tatt en fest senere og bedt hans venner og min veninne. Syns det var unødvendig å bli så sur for detre, men jeg forstår jo at det ikke er noe gøy for henne å ikke ha noe å finne på nyttårsaften. Men alt hun slang til meg såret mec veldig og jeg har hatt det veldig vondt i ettertid. På en måte så har jeg ikke lyst til å ha sånne venner, jeg ønsker meg gode venner som vil meg godt. Men alle er ho gide på bunn så jeg vet ikke om jeg skal ta skrittet å prate med henne. Noen råd?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Den gangen du føler det er riktig å snakke om det, gjør det gjerne, det er bedre enn å beholde frustrasjonen for deg selv, du kan bli bitter mot henne av det. Men hvor mye du skal snakke om er avhengig av om du synes det nytter og kan gi resultaterm kan få henne til å skjønne at det hun gjorde såret deg. Kanskje bør du ta en prat og spørr hvorfor hun ble så såret av det? Da vil du forstå bedre, og så ha mulighet til å forklare. Spesielt om du synes hun er en god venninne. Har du prøvd å tenke hvordan det kunne føles for henne og se om det er noe du kan ha gjort eller sagt som ikke var så greit? For et vennskap, som alle forhold, er et gjensidig forhold, hvor man tar og gir. Om man bare er opptatt av det man tar eller får, går det ikke bra. Det kan være en dårlig periode, at hun sliter litt for tiden eller at dere rett og slett omgås altfor ofte. Men ofte er det at hun ikke hadde gjort det mot deg, og da er det vanskleig for henne å skjønne at du har gjort det. Også om du avlyste i siste liten, da er det, synes jeg, en grunn til å bli skuffet. Og hvordan hun takler skuffelsen er avhengig av hvordan hun har det blant annet (eller om hun er bortskjemt eller ikke også) Det kan føles som om du var med henne så lenge du ikke hadde noe å gjøre, og da du fant noe gøy, prøvde du ikke å ha henne med. Om jeg hadde blitt bedt, hadde jeg i hvertfall nevnt at jeg skulle feire det med henne, og kanskje kunne hun hatt vært med. Anonym poster: ac46d3697646b97ccf6c679d22f63125 1
Gjest jente 35 Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Takk for svar. Skal tenke på saken om jeg vil ta en prat med henne. Forstår at hun er skuffet og tror nok hun er sjalu fordi jeg har kjærste. Jeg har aldri droppet henne fremfor andre. Stort sett har hun hatt flere venner enn meg. Venner jeg trodde etterhvert var felles venner ga hun klar beskjed om at car sine venner og hun syns det var dårlig at aldri jeg fant meg egne venner å tok med henne. Dette såret meg veldig, føler at jeg bare har vært en belastning som hun har tatt seg av. Jeg er nok en mer beskjeden jente som ikke har så lett for å ta nye folk innpå meg. Jeg har jo syntes det har vært hyggelg å være sammen med henne og hennes venner, men nå føler jeg meg bare venneløs og trist. Godt jeg har en snill kjærste og familie som er der og liker meg. Hadde ikke lovet å ha nyttårsfeiring, men nevnte at vi kunne tenkt å be hans venner og henne. Alle hans venner har små barn og måtte være hjemme. Men en komois av min kjærste sa vi kunne komme til de, noe vi takjet ja til. Tenkte hun kom til å bli sur, men alternativet hadde jo blitt å bare vært oss to og henne og det tror jeg ikke hun hadde. En annen felles singel venninne som jeg også hadde tenkt til å be tok det bare hekt avslappet og sa at nyttårsaften ikke var så viktig og at hun syns drt var deilig med en stille kveld hos sine foreldre. Syns ikke jeg fortjente all dritten hun slengte. Ønsker meg en god venninne som vil meg alt godt og som det går ann å ha hyggelige stunder med. Er egentlig lei av all klagingwn hennes om alle andre.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Bare hyggelig Siden du ikke hadde lovet noe, var det da ingen grunn til å bli sur. Og det du forteller at hun må påpeke at sine venner ikke er dine og at du må skaffe deg dine egne, har tror jeg ikke noe med deg å gjøre, men bare at hun sansynligvis har et stort behov for å være viktig for andre og muligens et eiendomsfølelsesproblem. Og nei, du fortjente absolutt ikke å bli behandlet sånn. I mtt første svar skrev jeg alt mulig for å få deg til kanskje å komme på noe og tenke "ja,kanskje ble hun sur pga ditt eller datt" og unngå at begge bar nag på hverandre pga mistforståelse, men nå ser det ikke sånn ut lenger. Sender deg en stor klem, for jeg synes det du skrev var rørende, og jeg er glad du har gode folk rundt deg og det er akkurat det, en god venninne skal ønske deg alt godt, og du fortjener å ha en sånn venninne. Prøver du å treffe nye mennesker? Har du noen spesielle aktiviteter? Du skrev under navnet jente35, så jeg antok at du var 35 år gammel, og at hun da var i samme alder. Om dette stemmer, har hun virkelig et problem. Dette er den typen ting man kan si når man er under 16 for meg... Anonym poster: ac46d3697646b97ccf6c679d22f63125
Gjest jente 35 Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Takk for svar. Godt å høre fra noen som har forståelse:-) Tror kanskje jeg skal ta kontakt med noen av de andre jentene, som liksom ikke er mine venner ifølge henne og forklare hvorfor jeg uteblir på våre jentekvelder, så er det opp til de å velge hvem sitt parti de tar. Får prøve å finne nye venner som jeg kanskje har mer til felles med. Tror nok vi har vokst fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 FOrstår din frustrasjon, men velger du å kritisere henne og å be dem om å ta et parti, er det et dårlig ide som dessuten kan gi et dårlig bilde av deg. Ikke gjør det. Du kan gjerne forklare dem hvorfor du uteble, men uten å si alt og uten å vise sinne. Ellers blir du sett som den som lager konflikter. Dessuten er det urettferdig mot dine venninne å be de andre om å ta et parti. Kan ikke de være venner med begge, da? Anonym poster: ac46d3697646b97ccf6c679d22f63125
Gjest jente 35 Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Sant det, har ikke lyst til å lage konflikter. Takk for råd:-)
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Vær så god, og si gjerne ifra hvordan det har gått Anonym poster: ac46d3697646b97ccf6c679d22f63125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå