AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Hei flotte kvinner (og menn) her på kg! Jeg har et lite problem som er som et slags skår i gleden for meg og kjæresten min. Jeg har lenge slitt med at selvbildet mitt (siden 7. klasse, går på vgs nå) og det har gått mest på at jeg syns jeg er for høy, for tynn/for feit, lubben, små pupper osv. Jeg er 176, veier ca 58-60 kg (varierer veldig, men har vært på den lavere siden i det siste) og bruker ca 65B/C eller 75A i bh-størrelse. Jeg VET jo egentlig at jeg ikke er feit, og jeg VET jo at kjæresten min liker kroppen min veldig godt sånn som den er, men jeg klarer fortsatt ikke å slå meg til ro med det. Jeg tenker ofte at han bare sier det fordi han ikke har vært sammen med noen andre før, og at han da automatisk tenker at jeg er bra (siden han ikke har noen å sammenligne meg med). Og selv om jeg noen ganger klarer å slå meg til ro med at han faktisk mener det han sier, så blir jeg aldri fornøyd selv. I en god periode kan jeg se meg selv i speilet uten å bli lei meg, men som oftest blir jeg alltid litt skuffet hver morgen. Jeg hater å dusje, for da må jeg se kroppen min, jeg hater å kjøpe klær, spesielt bh-er, og jeg hater anledninger hvor jeg må pynte meg, fordi jeg føler jeg blir for høy med høyhælte sko. Jeg har en veldig negativ tankegang, og det sliter veldig på meg. Kjæresten min har aldri sagt noe negativt om kroppen min, og jeg har heller aldri blitt mobbet/ertet (utenom uheldige kommentarer fra noen få) , så jeg har jo ingen "grunn" til å tenke sånn. Jeg bare klarer ikke å bli glad i meg selv. Til tider har jeg sovnet gråtende i fosterstilling, fordi jeg er så frustrert over å være så full av dritt. Jeg er så lei av å holde inne magen og å konstant tenke på om den og den toppen får meg til å se ut som en gutt på overkroppen. Det har blitt så ille at jeg noen ganger tvinger meg selv til å ikke spise, fordi jeg innbiller meg at jeg blir feit, og blir skikkelig glad hver gang jeg ser at jeg veier mindre enn sist gang jeg veide meg. Kjæresten min blir bare oppgitt og lei seg når jeg snakker om slankekurer og brystoperasjoner. Høyden min er det (desverre) ingenting jeg kan gjøre noe med. Er det noen som har noen tips? Ser dette ble ganske langt, håper noen gidder å lese. Takk på forhånd Anonym poster: 8cbd5713290b3c67e93998435c9172d7
pusekatta Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Altså.. Du har et totalt forvrengt kroppsbilde. Jeg er 176 høy, og veier sikkert 68 kg. Alikevel anser jeg (og andre) meg for å være slank. Når det er så vanskelig for deg, ville jeg nesten gått til en profesjonell. Dette er ikke noe man fikser på en dag.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Uff, I know Jeg vet jo at jeg ikke er feit, det er vel egentlig puppene som er det største problemet. Jeg føler bare resten av kroppen er for "tjukk" til så små pupper.. TS Anonym poster: 8cbd5713290b3c67e93998435c9172d7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er 176 cm og 56 kg, bruker 65b i bh-størrelse. Sliter også med størrelsen på brystene, så vurderer sterkt å skaffe meg silikon. Anonym poster: 3a535d01937289e16f2c42f9955cfb8f
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Jeg tror du ønsker kjæresten din skal gi deg bekreftelse, men du vil kanskje han skal gjøre det ved å være konkret, f.eks: han skal si du er mye penere enn den og den jenta osv.. du "fisker" litt mye så det blir en besettelse for deg. Og du burde få hjelp før det går galt. Prat med fastlegen eller helsesøster å bli henvist til psykolog..
Gjest kj Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Det virker veldig tungt å ha det sånn, det er ikke lett å ikke være fornøyd med deg selv. Enten må du komme til det punktet at du er så lei av å ha det sånn, at du oppsøker profesjonell hjelp som kan hjelpe deg med å tenke annerledes, ellers må du ty til selvhjelpsbøker osv, men motivasjon til endring er det viktigste, men vanskeligste. Du er helt sikkert super flott sånn som du er. Brystene går an å operere hvis det hemmer deg så utrolig mye, selv om det beste ville vært å kunne si seg fornøyd sånn som man er. En ting som er veldig klisje men kan skape endring over tid, er å si til seg selv hver gang du ser deg selv i speilet at du er flott! Tving deg selv til å tenke det om og om igjen, før du sovner.. Hvis underbevissheten din alltid har hørt deg tenke uff eg er stygg, så må den få høre masse at du er flott Eg ville likevel satset på profesjonell hjelp:) godt med en støtte partner i endringsprosessen! Masse lykke til, og prøv å finn ting med deg selv som du liker og skryt til deg selv av de fine tingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå