Strikkemamma Skrevet 11. februar 2013 #1 Del Skrevet 11. februar 2013 Kan det brukes både til hud og hår? Er det noen som har prøvd det som vil si sin mening om det er bra eller mindre bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. februar 2013 #2 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg elsker det. Kjøper på arabiske butikker i Oslo, koster bare 50kr der:) Bruker det veldig mye til huden, og til litt tørr hodebunn. Føler selv at håret kan bli seende fett ut med det, men på datteren min som er halvt afrikansk er den utrolig bra. Bare husk å blande det med vann i en tom spray-flaske, og varme opp hver gang du sprayer, når det gjelder håret:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Euforia Skrevet 11. februar 2013 #3 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg har hørt mye bra om det til hud og hår, men jeg har enda ikke turt å prøve! Ser for meg at det blir bare søl og jeg er skeptisk til produkter som kan "brukes til alt". Dessuten lukter det jo litt rart........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Del Skrevet 11. februar 2013 Det lukter bare svakt kokos. Du må bruke den som er extra virgin. Kokosolje kan brukes som hot oil treatment til hår og er etter min mening den beste oljen til den. Den er også den oljen som er lettest å få ut av håret etterpå. Den er også utrolig bra istedet for body lotion. Smøres på helt nydusjet, fuktig hud. Anonym poster: ac27bdc3a0d2b8d0df97a036de952662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. februar 2013 #5 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg har hørt mye bra om det til hud og hår, men jeg har enda ikke turt å prøve! Ser for meg at det blir bare søl og jeg er skeptisk til produkter som kan "brukes til alt". Dessuten lukter det jo litt rart........... Jeg er motsatt: mye mer åpen for ting som kan brukes til alt, fordi det gjerne er mer naturlig.. Personlig liker jeg lukten, men det er rent subjektivt:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. februar 2013 #6 Del Skrevet 11. februar 2013 Det lukter bare svakt kokos. Du må bruke den som er extra virgin. Kokosolje kan brukes som hot oil treatment til hår og er etter min mening den beste oljen til den. Den er også den oljen som er lettest å få ut av håret etterpå. Den er også utrolig bra istedet for body lotion. Smøres på helt nydusjet, fuktig hud. Anonym poster: ac27bdc3a0d2b8d0df97a036de952662 Jeg bruker ikke extra virgin, hvorfor mener du man må det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjoldmøy Skrevet 11. februar 2013 #7 Del Skrevet 11. februar 2013 Det er ikke noe poeng å bruke extra virgin til til hud og hår. Om du bruker Pure, så er den også kaldpresset, men av andre pressing og uten lukt. Som kosttilskudd bør du derimot bruke extra virgin, mens pure er super til å steke mat i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Euforia Skrevet 11. februar 2013 #8 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg er motsatt: mye mer åpen for ting som kan brukes til alt, fordi det gjerne er mer naturlig.. Personlig liker jeg lukten, men det er rent subjektivt:) Dét er sant, det er jo veldig positivt! Jeg bare forbinder det litt med vaselin, som ikke er så bra. Hvis du opplever mirakler av det vil jeg gjerne høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #9 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg bruker kokosolje på hud og hår, i tillegg bruker jeg det for å motvirke soppinfeksjon. Har gode erfaringer med det. Har skandinavisk hårtype. Anonym poster: 4e591ed0deb05bc63e0f1a580a4988f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #10 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg bruker ikke extra virgin, hvorfor mener du man må det? Lettere å få ut av håret igjen. Anonym poster: ac27bdc3a0d2b8d0df97a036de952662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 11. februar 2013 Når dere sier dere bruker den på huden, er det kun som bodylotion, eller bruker dere den i ansiktet også? Leste en plass at oljen har en desinfiserende effekt på kviser og at man fikk finere hud etter en stund. Høres for godt ut til å være sant, spør dere meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. februar 2013 #12 Del Skrevet 11. februar 2013 Euforia og Lykke: Jeg har superfølsom hud, og det er veldig få oljer og kremer jeg kan bruke. Naturlig ting, som kokosnøttolje og pure shea butter, er det jeg er aller mest fornøyd med. ( Sistnevnte skal jeg begynne å selge selv, fordi jeg virkelig mener det er ett vidunderprodukt. ) Kokosoljen bruker jeg i hovedsak på kropp/ansikt. Huden min blir mykere, glattere, og små nupper som jeg gjerne får forsvinner. Datteren min er, som sagt, halvt afrikansk, og hennes hud og hår trenger langt mere fuktighet enn jeg gjør. Den trekker raskt inn, og jeg ser selv resultatet etter bare noen få dager. Siden jeg har dreadlocks bruker jeg den ikke i håret;) Til tørr hodebunn bruker jeg pure shea butter, og bruker også den etter barbering, både intim og legger. Fungerer også ypperlig til tørr og skadet hud f.eks under føttene, eksem, brannsår osv. Og for de av oss som gjerne får "gnagsår" mellom lårene øverst på sommeren: pure shea butter hjelper fantastisk bra på det også. Men, den har en noe sterkere lukt enn kokos olje, og er absolutt ikke for alle. Jeg anbefaler virkelig å prøve, men nå har jeg ikke prøvd de som selges på helsekostbutikkene..kun fra arabiske butikker:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nica. Skrevet 11. februar 2013 #13 Del Skrevet 11. februar 2013 Når dere sier dere bruker den på huden, er det kun som bodylotion, eller bruker dere den i ansiktet også? Leste en plass at oljen har en desinfiserende effekt på kviser og at man fikk finere hud etter en stund. Høres for godt ut til å være sant, spør dere meg. Jeg ville ikke ha brukt det i ansiktet, her står det at den kan tette porer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #14 Del Skrevet 11. februar 2013 Binta: Erfaringer med cocoa butter og mango butter? Anonym poster: 4e591ed0deb05bc63e0f1a580a4988f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. februar 2013 #15 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jeg ville ikke ha brukt det i ansiktet, her står det at den kan tette porer. Spørs veldig på hudtype også..jeg bruker bare å ta "restene" som er på hendene etter å ha smurt kroppen og dra det over ansiktet. Binta: Erfaringer med cocoa butter og mango butter? Anonym poster: 4e591ed0deb05bc63e0f1a580a4988f0 Cocoa butter brukte jeg en del av når jeg var gravid, på magen. Og også på jentungen, faktisk. Den er mye tykkere, men det ble for fet for vår del. Under graviditet derimot var den fantastisk på magen, men det var før jeg kjente til pure shea butter. Det kan du forøvrig lese litt om her: http://www.africansheabutter.org/ Om noen kunne tenke seg en liten prøvebit på pure shea butter, så send meg gjerne en pm. Har en liten bøtte stående, så kan gjerne sende en liten kladd i posten. Men: sterk og spesiell lukt EDIT: Nei, jeg prøver ikke å selge det, da jeg ikke har tillatelse til det foreløpig..sånn i tilfelle noen reagerer på promoteringa mi nå Endret 11. februar 2013 av Binta Ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nica. Skrevet 11. februar 2013 #16 Del Skrevet 11. februar 2013 Spørs veldig på hudtype også..jeg bruker bare å ta "restene" som er på hendene etter å ha smurt kroppen og dra det over ansiktet. Ja, det er klart. Alle er forskjellige, og reagerer på ulikt vis. Man må nesten bare prøve selv, og se hvordan det går. Er allikevel noe å tenke på dersom man lett reagerer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #17 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg bruker det til begge deler. Kokosolje kan ikke sammenlignes med vaselin! Oljen smelter når det treffer kroppen så det er bare å smøre seg inn. For håret varmer jeg en liten ert i hendene og drar det i lengdene. Enig med binta ba, kokosolje og shea butter er helligdom. Men jeg får kviser av kokosolje i ansiktet så der brukes bare shea butter, men shea butter funker ikke i håret. Holder meg til økologisk kokosolje og uraffinert shea butter. Anonym poster: d2aa27d46f806f6fa530eb2ee9d49639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 12. februar 2013 #18 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg bruker det til begge deler. Kokosolje kan ikke sammenlignes med vaselin! Oljen smelter når det treffer kroppen så det er bare å smøre seg inn. For håret varmer jeg en liten ert i hendene og drar det i lengdene. Enig med binta ba, kokosolje og shea butter er helligdom. Men jeg får kviser av kokosolje i ansiktet så der brukes bare shea butter, men shea butter funker ikke i håret. Holder meg til økologisk kokosolje og uraffinert shea butter. Anonym poster: d2aa27d46f806f6fa530eb2ee9d49639 Shea butter fungerer ikke i nordisk hår, hvertfall;) Det brukes vanvittig mye i Vest-Afrika, og jeg bruker det ved fletting av håret hennes, og på sommeren blandet med kokos-olje og vann. Vidundermiddel for hennes hår, mens jeg ville bare sett fettete ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 12. februar 2013 Blir mer og mer lysten på å prøve detta!! Hehe.. Hvor er det å få kjøpt, både kokosnøttolja og shea butteret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #20 Del Skrevet 12. februar 2013 Shea butter fungerer ikke i nordisk hår, hvertfall;) Det brukes vanvittig mye i Vest-Afrika, og jeg bruker det ved fletting av håret hennes, og på sommeren blandet med kokos-olje og vann. Vidundermiddel for hennes hår, mens jeg ville bare sett fettete ut.. Ja, det er jeg klar over. Har vært i Afrika selv også, var slik jeg fikk nyss om det. Men antok ts ikke hadde afrohår. Jeg kjøper shea butter fra coastal scents, og kokosolje fra iherb. Av kokosoljer har jeg prøvd Nutiva og Garden of life, begge er like god men Garden of life kommer på glass. Liker det bedre. Bruker samme oljen til matlaging. Anonym poster: d2aa27d46f806f6fa530eb2ee9d49639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå