Gå til innhold

Jeg hadde endelig fått selvtillit og funnet meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en hel barndom med å ha følt meg så liten og utbetydelig. En familie som trykte meg ned, venner som mobbet meg, et selvmordforsøk og så mange mange felte tårer. For ett år siden kom jeg meg gradvis ut av det, jeg fikk tro på meg selv og begynte faktisk å like meg selv (!). Livet strålte!

Så for en stund siden møtte jeg en gutt, vi gikk så fint sammen, og alt var bare så bra. Det virket som han likte meg, jeg kunne ikke tro det. Men etterhvert fikk han meg til å tro på det han sa - at jeg var fin, søt, omtenksom, den eneste for ham.

Han slo opp i går. Og sier at det hele ikke hadde ment til å bli så seriøst, at han ikke hadde likt meg så veldig godt likevel, men bare savnet litt kos i hverdagslivet.

Jeg ga ham hele meg. Alt jeg hadde å gi er tatt fra meg. Jeg åpnet meg, han er den eneste jeg har fortalt om barndommen min til. Han tok jomfrudommen min. Jeg ble så glad i ham og så for meg oss to.

Jeg var ikke verdt noe for ham. Jeg var ubetydelig. Og alle gamle følelser og tanker dukker opp igjen. Ingen kan like meg. Jeg er for annerledes. For stygg. For rar. For dum.

Det føles som om sjelen min, som det siste året har leget, har blitt skjært åpen igjen. Og jeg blør og blør. Det gjør så vondt. Jeg orket ikke dra på skolen i dag. Jeg orker ikke i morgen heller.

Og jeg er dum som trodde på ham. Som trodde at jeg var spesiell.

Anonym poster: a2196482a22b93eacacdcf6b58591090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der var bare slemt av ham..

Jeg vet ikke hva annet jeg kan si, men vær så snill å ikke begynn å trykke deg ned igjen!

:klem:

Skrevet

Men dette bekrefter bare alt jeg alltid har trodd. At jeg faktisk ikke er noe brukbar. Hvordan skal jeg komme meg opp fra dette hullet igjen? Alt er så mørkt.

Takk for at du svarer meg. :)

Skrevet

Det bekrefter absolutt ingenting annet enn at det ikke var rette fyren for deg. Kjærlighetssorgen går over og du kommer til å finne deg en ny type etterhvert. Å gå tilbake til gamle, dårlige tankemønster vil hvertfall ikke hjelpe deg noe.

Anonym poster: e3c32428aa9ce51024ce6f97f9238390

• Liker 5
Skrevet

Men dette bekrefter bare alt jeg alltid har trodd. At jeg faktisk ikke er noe brukbar. Hvordan skal jeg komme meg opp fra dette hullet igjen? Alt er så mørkt.

Les hva AB over her skriver, det bekrefter kun at han ikke var den rette for deg. Det betyr ikke at ingen andre kan være det :)

Jeg er helt sikker på at du klarer å komme deg opp igjen, du har jort det før, og det beviser en utrolig god og beundringsverdig viljestyrke! :) Ikke ta det for gitt.

• Liker 1
Skrevet

Det er han som ikke er bra nok for deg og ærlig talt så må jeg si at han er en trist unnskyldning av et menneske. :hug:

Han er ikke verdt din tårer en gang.

Anonym poster: 4c25ec8961f55ea6515380d98b4a23f7

Gjest Sunheart
Skrevet

Det bekrefter bare at han er en udugelig dritt, du er fin som du er :hug: :hug:

Skrevet

Er utrolig mange kvinner som opplever dette, TS. Ja selv helt oppe i 30 årene..

Tror ikke han dumpet deg forde du har hatt en vanskelig barndom, men forde han rett og slett er en rar gutt med simple behov :)

Du har værtfall nå bevist at du så absolutt duger på sjekkemarkedet, så mist for all del ikke motet!

Jeg er skråsikker på at du er en veldig pen jente som mange gutter vil ha :blomst:

Bare pass på hvem du velger å slippe inn på deg, om du ser etter noe varig.

Mange kan fort bli lurt av sleipe triks..

Anonym poster: c1c0ed42a862aaaf9a31c04b0f90cf24

Skrevet

Dette bekrefter at en drittsekk så at ei jente var i en sårbar periode og fant ut at han ville utnytte det.

Men bare så det er sagt, så finnes det mange fine og snille gutter der ute. Men jeg går utifra at man må gjennom litt før man treffer den rette. Kanskje for å sette ekstra pris på den rette da han dukker opp ;)

Selvfølgelig betyr du noe, for noen er du alt! Du er grunnen til at noen smiler hver dag. Jeg tror at det eneste du må gjøre er å bygge selvtillit og tro på det selv, for det vil komme situasjoner der du kan bli sårbar. Det har vi alle, uansett hvor pene,fine,snille,perfekte vi er.

Lykke til! Du kommer til å klare det helt fint ;)

Anonym poster: a2f293189abf61e2da4099025425c4fc

Skrevet

Det var trist, men det er ikke annet å gjøre enn å la livet gå videre, så finner du tilbake til deg selv igjen etterhvert :)

Jeg opplever at det er i de vonde periodene jeg vokser og lærer meg selv å kjenne. Det har til tider vært veldig tøft, men når jeg kommer meg gjennom føler jeg at jeg er enda et hakk sterkere og mer selvsikker.

Med tiden har jeg klart å se at "dette er bare noe jeg må igjennom" Og ser at det kommer til å gå bra til slutt, det er ikke verdens ende :)

Ble litt rotete dette her, men håper du tar poenget mitt hvertfall :)

Må også legge til at jeg tror det er viktig å lære seg og klare seg fint på egenhånd, før man blir sammen med noe. Hvis ikke risikerer du at forholdet blir altoppslukende på alle måter, også står du alene på bar bakke om det tar slutt.

Skrevet

Jeg har veldig lik bakgrunn som deg, TS, og har også opplevd et veldig stygt brudd som slo meg helt i bakken. Alle de tingene du skriver at du tenker om deg selv har jeg også tenkt. Men nå som kjærlighetssorgen er over kan jeg love deg at ingenting blir bedre av at du grubler på negative ting andre har sagt om deg. Det er du og bare du som kontrollerer hvordan du har det med deg selv, og å si til deg selv at du ikke er brukbar eller verdt å elske er ingenting annet enn å gjenta løgner som mobberne har innprentet hos deg. Det er å la mobberne vinne!

Du har all rett til å være lei, sinna og ta med deg lærdommen til neste gang. Men det er kjærlighetssorg. Det er normalt og det går over med tiden. Ikke la en drittsekk dra deg ned i det mørke hullet!

Et praktisk tips: hver gang du merker at du tenker stygge tanker om deg selv så fokuser i stedet på pusten din. Pust rolig fra magen, slapp av i ansiktet og skuldrene og la tankene forsvinne. Det gjør deg absolutt ikke noe godt å gruble deg selv ned i avgrunnen. Du har kommet deg opp før og skal klare det igjen!

Anonym poster: e2c9e71861d151e07dfd1b633008bc3d

Skrevet

Værsåsnill, ikke la NOEN definere hva du er verdt, noengang igjen :) Se på det som lærdom. Aldri gi deg fullt og helt til noen igjen, alltid unn deg tid der du setter pris på deg selv uansett hvem du er rundt og hva som skjer med deg og gjør det spesielt oftere nå som du er blitt singel igjen ;)

Skrevet

Tusen takk for alle søte, snille svar. :) Ja, lesson learned. Han mente tydeligvis jeg håpet for mye i forhold til hva han selv hadde i tankene. Jeg føler meg så dum som ga så mye av meg selv. Og trodde så mye. Jeg har de siste ukene lekt med tanken på å droppe store utenlandsplaner fra høsten av for å være med ham. Må nesten le litt av meg selv...

Jeg håper virkelig dette er noe jeg kommer over snart og lærer av. Skal ikke før om lenge, lenge begi meg ut på den såkalte kjærlighetsstien igjen hvertfall.

Jeg vil bare stille et spørsmål her, så slipper jeg å lage egen tråd:

Er det normalt å skjelve hele tiden, være kvalm, ikke ha matlyst og høre sitt eget hjerte dunke? Har ikke kontroll over kroppen min, men det er kanskje ikke så alvorlig at jeg burde gå til legen? Føler jeg ikke får ro...

Skrevet

Uro i kroppen og manglende matlyst kan, jeg gjentar kan, være symptomer på depresjon. Skader ikke å ta en tur til legen. Det er en test legene tar for å sjekke om du er deprimert som du finner her:

http://nevro.legehandboka.no/skjema-kalkulatorer/kalkulatorer/psykiatri/montgomery-and-aasberg-depression-rating-scale-madrs-3271.html

Den skal tas sammen med legen, så selvtest er ikke nødvendigvis nøyaktig, men en indikasjon kan det være.

Uansett, pass på at du får nok søvn, dagslys og skikkelig mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...