Gå til innhold

Jeg vil så gjerne at kjæresten skal være glad, men vet ikke lenger hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

Gjest Mann_25
Skrevet

Hei.

Skriver inn fordi jeg ikke lenger vet hva jeg skal ta meg til. Har vært sammen med samboeren i snart 4 år, og begynner å bli lei. Jeg er 25 og hun 24.

Jeg er så utrolig glad i henne, og det er liten tvil om at hun er ufattelig glad i meg (foreldrene hennes også). Hun sliter mye med usikkerhet, men har blitt noe bedre i det siste ettersom jeg for 4 mnd siden fortalte at jeg snart ikke orket mer.

Jeg prøver så godt jeg kan å være positiv og i godt humør, men faktum er at jeg får en klump i magen rett før jeg kommer hjem fra jobb og skal gå inn døren. Jeg vet nemlig aldri "hvilket ben hun har stått opp på", dvs. jeg vet aldri helt hvor jeg har henne; superpratsom om alt "sladderet" i løpet av dagen, eller sliten og lei, introvert, tar lett til tårene (svært ofte krokodilletårer) og er lett irritabel. Generelt sett er hun en person som "setter seg på rumpa" så fort det butter i mot, og jeg er alltid den som presser, drar og oppfordrer til aktivitet og handling.

Jeg greier ikke å si at jeg elsker henne, og jeg er livredd for at ting skal bli som det var før. Om det er ille nå, var det verre før.

Da jeg skal bytte jobb til sommeren har vi pratet noe om å flytte og kjøpe leilighet sammen (leier nå), men jeg greier nesten ikke prate om det. Føler meg falsk og dum som ikke gjør det slutt, men vil ikke ødelegge noen (som sliter sånn med usikkerhet).

Mange vil nok si at det handler om kommunikasjon, og det er jeg fullt klar over. Jeg er veldig for å prate om ting, gjøre det klart hva man mener (for å unngå misforståelser). Hun tar det meste personlig og innser ikke at vi kan være uenige (om banale ting) uten at det betyr at vi er uvenner eller at det er en krangel. Jeg synes også vi er flinke til å finne på ting. Jeg prøver stadig å oppfordre til "aktiv" underholdning, turer, trening og noe reising.

Mest av alt oppfører hun seg som et lite barn, men utad kan det nok være vanskelig for andre å se. Hun gjør det svært bra i jobb, og er stort sett blid når hun er med venner.

Aner ikke hva jeg vil med innlegget, annet enn å få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke dere bør bo sammen når hun er såpass "umulig". Virker jo som hun tar deg for gitt. Tviler ikke på at hun har sine problemer, men kjæresten er den personen man skal vise sin beste side til. Du fortjener bedre.

Skrevet

Du tar for mye ansvar for henne og du har blitt hennes krykke. Ut av det jeg leser så vil du ikke inkludere henne i din fremtid, men du klarer ikke å si fra fordi du ikke vil skade henne.

Du har mange valg, men to er åpenbare:

Alternativ 1.- Gjør det slutt med damen og gjør din egen vei fri. Det kan medføre dårlig samvittighet men det kan også åpne for nye veier hos deg.

Alternativ 2: Bli hos damen, finn ut hvorfor du skrev en tråd på KG, bli hennes krykke og bli like ulykkelig som hun er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...