Gå til innhold

Bryllup og barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv hadde vi barn i bryllupet, dvs noen. Vi hadde med mine to barn på 10 og 12, samt nieser og nevøer på 2,5, 5, 6 og 9. I tillegg ba vi min stebrors barn på 1 og 3. Alle ungene med unntak av de eldste gikk og la seg etter hvert, og foreldrene passet selv på dem. Om andre gjester ble fornærmet for at deres barn ikke ble bedt eller reagerte på at det var barn der hørte vi ikke noe om. Vet det var to par som takket nei fordi de ikke fikk barnevakt.

Ingen av ungene oppførte seg trøblete, de var rene engler under hele helgen. Var nok noe med stemningen å gjøre. Angrer ikke ett sekund på at de var med, synes det bare var kos :)

Men så hadde vi også rimelig avslappet bryllupsfester!

Anonym poster: dde57d29b51ae645c92022d0235f345e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg / Vi forebeholder oss retten til å forskjellsbehandle når det kommer til barn i bryllupet og vi venter faktisk at det skal respekteres.

Våre egne barn kommer jo 1 og 13 år gammelt, og hans søster får invitasjon til sine barn fordi det er trivelig for 13 åringen og ha dem der... samme alder, interesser og søskenbarna er nære venner.

1åringen blir lagt når det passer seg og har barnevakt tilstede, og Fjortisene får eget arealet med film,spill, snop, brus osv som trekker seg tilbake til etter kakene. Og de blir sett etter her av besteforeldrene jevnlig og kommer til å sove over der. Ca 1 min gange unna selve festen.

Våre søskenbarns barn og venners barn er ikke invitert da vi ikke ønsker å ha noe barneselskap og ikke synes det passer seg i forhold til alkohol osv.

Jeg vet om et par som kommer til å spørre om å få med sine barn da 2 og 6 år gamle fordi de ALLTID gjør det og ALDRI har barnevakt, men jeg kommer til å si at om de kommer må jo alle venner og familie kunne ta med sine, og 30 unger er helt uaktuelt. Dessuten har de jo veldig god tid på å finne en barnevakt. Og ikke er 6åringen noe særlig å ha i hus heller, så nei det er ikke greit.

Skrevet

Det er igrunn helt vanvittig at enkelte bare går utifra at barna er en forlengelse av dem selv, og at de derfor bare kan ta de med seg hvor som helst. Vi har skrevet tydelig navn på de inviterte i invitasjonene, våre venners barns navn står IKKE der, og om noen tenker at de kan ta dem med .... vel, nei det kan de ikke. Simple as that.

• Liker 1
Skrevet

vi har invitert søsken med barn. På min side er det da 7 under 12 år, på sambo sin side ingen.

De skal vere der under hele greia, for vi skal ha det på hotell. Så velger foreldrene selv når de vil legge dem.

Vi skal ha alkohol, men dempet da jeg har folk i familien som er alkoholikere.

Anonym poster: 4099c000a76922e9cf56f3031991f25a

Skrevet

Vi er få i bryllupet og det føles helt unaturlig for oss å ikke invitere nieser og nevøer i bryllupet våret. I tillegg kommer døtrene til forloveren min til å være der. De er store, mellom 9-13 år. Ingen problem og klokken ni drar de. Men flere enn det?

Nope.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...