AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Hva syntes dere om at barn ikke blir bedt i bryllupet? Vi har selv en på 2 og 4 som vi ikke skal ha til middag,skal være brudesvenner bare. Vi har veldig mange små nieser,nevøer og søskenbarn. Vet en tante har reagert på at barna deres ikke ble bedt,de er 12 og 13 år. Vi skal ha alkohol i bryllupet og syntes egentlig at barn og alkohol passer samen!men får jo litt dårlig samvittighet nå da!! Anonym poster: 689b847ebed6a0da611b737e6c3cffed
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=719886 Ser ut som mange er enige med deg Anonym poster: 7434ee6d1d1a736bd96c3ab42ae6c0da
Skjønningen Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Små unger krever mye underholdning og tar mye oppmerksomhet fra brudeparet. Jeg skal heller ikke ha barn i mitt bryllup og det må folk gjerne mene hva de vil om, men sånn blir det. 6
Anglofil Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Ingenting å ha dårlig samvittighet for. Din tante burde derimot respektere deres valg og holde meningene sine for seg selv. Hun har ingen rett til å bli sur. Vi hadde heller ingen barn i vårt bryllup foruten brudepiken. Mvh Yvonne Endret 11. februar 2013 av Yvonne 1
Petalouda Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Ingen barn hos oss heller, unntatt brudepikene. En bryllupsfest bør foregå uten barn. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Ingen vil ha bryllupet ødelagt av barn som foreldrene lar oppføre seg som drittunger. Anonym poster: 0578405c5a175c5a821952bfd9e678bd 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Ingen vil ha bryllupet ødelagt av barn som foreldrene lar oppføre seg som drittunger. Anonym poster: 0578405c5a175c5a821952bfd9e678bd Der sier du noe! Jeg har vært på flere slektssamlinger og treff hvor barn i familien har fullstendig ødelagt stemninga. De har kastet ting fra bordene på oss andre gjester, skreket, krangla, og oppført seg generelt dårlig og respektløst. Hvis foreldre nærmest krever at barna deres skal bli invitrert med på slikt, og faktisk tillater seg å bli fornærmet hvis ikke, så må de også klare å kontrollere barna! Anonym poster: b4b9809213a3b0c5227d61ab4974616b 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Der sier du noe! Jeg har vært på flere slektssamlinger og treff hvor barn i familien har fullstendig ødelagt stemninga. De har kastet ting fra bordene på oss andre gjester, skreket, krangla, og oppført seg generelt dårlig og respektløst. Hvis foreldre nærmest krever at barna deres skal bli invitrert med på slikt, og faktisk tillater seg å bli fornærmet hvis ikke, så må de også klare å kontrollere barna! Anonym poster: b4b9809213a3b0c5227d61ab4974616b *Kremt* Det er så og si alltid de som ikke har kontroll på barna sine som på død og liv skal ha med monstrene englene sine. Anonym poster: 0578405c5a175c5a821952bfd9e678bd 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 *Kremt* Det er så og si alltid de som ikke har kontroll på barna sine som på død og liv skal ha med monstrene englene sine. Anonym poster: 0578405c5a175c5a821952bfd9e678bd De får vel ikke barnevakt! Anonym poster: 2b0b73b2ebdd9707fe3c0297151d43b0 4
Skjønningen Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 (endret) De får vel ikke barnevakt! Anonym poster: 2b0b73b2ebdd9707fe3c0297151d43b0 Det er ikke så sykt vanskelig å få tak i en barnevakt, da. Finnes alltids femten nabounger i ungdomsalder som vil tjene ekstra penger, eller besteforeldre som ikke har noe å gjøre den helga uansett. Med god frist så skal det ikke være noe problem overhodet å få tak i barnevakt, og de flestes sender ut invitasjon et halvt år i forveien nettopp fordi de vet at folk trenger den tida. Edit: La nettopp merke til at du trolig mente innlegget ditt ironisk. Hehe. Lar det likevel stå. Endret 13. februar 2013 av Skjønningen
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 He he... det er nok vanskelig å få barnevakt til ufordragelig barn :-) Det er ikke så sykt vanskelig å få tak i en barnevakt, da. Finnes alltids femten nabounger i ungdomsalder som vil tjene ekstra penger, eller besteforeldre som ikke har noe å gjøre den helga uansett. Med god frist så skal det ikke være noe problem overhodet å få tak i barnevakt, og de flestes sender ut invitasjon et halvt år i forveien nettopp fordi de vet at folk trenger den tida. Edit: La nettopp merke til at du trolig mente innlegget ditt ironisk. Hehe. Lar det likevel stå. Anonym poster: 726b2edda164a7c3a8f483b2adbcb646 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #12 Skrevet 14. februar 2013 Vi skal kun ha våres egne tre barn i bryllupet. De skal være med frem til eller rett etter middagen. Vi har fått noen kommentarer på at ting liksom blir så vanskelig med barnevakt etc. Svigerinna mi spurte faktisk om ikke bare hennes barn kunne få være med siden de lekte så fint med våre, trengte jo ikke be andres barn av den grunn. Hallo i luken? Vi ønsker rett og slett et barnefritt bryllup og en skikkelig fest:) Jeg synes ikke et alkoholbryllup og barn passer sammen. Jeg synes at brudeparet selv må finne ut hvilken type bryllup de ønsker også får gjestene respektere dette valget. Stå for valget deres og ikke la dere påvirke. Denne dagen får dere aldri igjen. Anonym poster: 4425fe28de71f2b61a6ec993a53b7b4d 2
Gjest lisha Skrevet 14. februar 2013 #13 Skrevet 14. februar 2013 Av barn blir det kun jenta mi på 3 år som blir med. Men hun skal hentes av barnevakt etter middagen Så har vi lillebroren min som blir 14, men han regner jeg ikke som barn - og det er jo klart at lillebror skal være med! I min familie så er det kun de to som er under 18, så det er jo veldig greit! I min sambo sin familie så har de eldre søskene hans flere barn. Noen er greie og snille, mens andre er små monstre som skriker, roper, slåss og lager spetakkel.. Men, jeg ønsket et barnefritt bryllup fordi: *jeg syns at barn og alkohol ikke hører sammen *jeg vil ikke irritere meg over de ungene som ikke klarer å oppføre seg *jeg vil ikke irritere meg over de voksne foreldrene som lar ungene styre på, og ikke gjør noe *jeg er ikke interessert i at huset vårt skal bli vandalisert (ting knust og ødelagt) av disse små monstrene (for det måtte jo bli i vårt hus alle barna ble samlet, siden de bor så langt unna) fikk helt sjokk av to i sommer, de sloss og sprang rundt med kjepper inne i huset - de hamret løs på både tv og skap ++ mens mora ikke sa noen verdens ting! de måtte jo få lov å leke seg... 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #14 Skrevet 14. februar 2013 Av barn blir det kun jenta mi på 3 år som blir med. Men hun skal hentes av barnevakt etter middagen Så har vi lillebroren min som blir 14, men han regner jeg ikke som barn - og det er jo klart at lillebror skal være med! I min familie så er det kun de to som er under 18, så det er jo veldig greit! I min sambo sin familie så har de eldre søskene hans flere barn. Noen er greie og snille, mens andre er små monstre som skriker, roper, slåss og lager spetakkel.. Men, jeg ønsket et barnefritt bryllup fordi: *jeg syns at barn og alkohol ikke hører sammen *jeg vil ikke irritere meg over de ungene som ikke klarer å oppføre seg *jeg vil ikke irritere meg over de voksne foreldrene som lar ungene styre på, og ikke gjør noe *jeg er ikke interessert i at huset vårt skal bli vandalisert (ting knust og ødelagt) av disse små monstrene (for det måtte jo bli i vårt hus alle barna ble samlet, siden de bor så langt unna) fikk helt sjokk av to i sommer, de sloss og sprang rundt med kjepper inne i huset - de hamret løs på både tv og skap ++ mens mora ikke sa noen verdens ting! de måtte jo få lov å leke seg... Jeg skulle gjerne ha invitert med barn, men man kan jo ikke bare utelukke noen få, og jeg er redd for at noen få rakkerunger i familien hadde lagd for mye styr og spetakkel. Skulle for eksempel gjerne ha invitert tantungene mine som jeg ikke har sett på evigheter. Anonym poster: b4b9809213a3b0c5227d61ab4974616b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #15 Skrevet 14. februar 2013 Her er vi i et dilemma. I familien er det to små barn. Vårt eget på fire, og en nevø på 1,5. Vårt barn skal selvsagt være med til etter middagen iallfall. Nevøen vår må muligens være med pga besteforeldrene er også i bryllupet, og ikke mange andre mulige barnevakter (ikke alle er fortrolig med å overlate et så lite barn til tenåringer, naboer eller andre som barnet ikke kjenner godt fra før). Man kunne bruke argumentet at de er familie, og dermed får de være med. Sikkert noen som kan bli fornærmet uansett, men samtidig er det "legitimt". Men, det er også en del av våre venner som har små barn. Blant annet samboerns forlover sine barn, samt vårt eget barns beste venn. Vanskelig å si til forlover at de må ordne barnevakt til sine barn (om det er vanskelig) Og ang vårt barns venn... På én side tenker vi det kunne være fint for vårt barn å ha sin bestevenn der. På den annen side, føler vi at vi da blir nødt til å la alle som vil få lov å ta med barna sine; noe annet ville være urettferdig. What to do...? Egentlig håper vi de aller fleste foreldre bare syns det er deilig med en kveld uten barna, slik at det ikke blir et dilemma i det hele tatt. Anonym poster: 68410680aeee0d2f9c856dd100bcf3a9
Skjønningen Skrevet 14. februar 2013 #16 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Her er vi i et dilemma. I familien er det to små barn. Vårt eget på fire, og en nevø på 1,5. Vårt barn skal selvsagt være med til etter middagen iallfall. Nevøen vår må muligens være med pga besteforeldrene er også i bryllupet, og ikke mange andre mulige barnevakter (ikke alle er fortrolig med å overlate et så lite barn til tenåringer, naboer eller andre som barnet ikke kjenner godt fra før). Man kunne bruke argumentet at de er familie, og dermed får de være med. Sikkert noen som kan bli fornærmet uansett, men samtidig er det "legitimt". Men, det er også en del av våre venner som har små barn. Blant annet samboerns forlover sine barn, samt vårt eget barns beste venn. Vanskelig å si til forlover at de må ordne barnevakt til sine barn (om det er vanskelig) Og ang vårt barns venn... På én side tenker vi det kunne være fint for vårt barn å ha sin bestevenn der. På den annen side, føler vi at vi da blir nødt til å la alle som vil få lov å ta med barna sine; noe annet ville være urettferdig. What to do...? Egentlig håper vi de aller fleste foreldre bare syns det er deilig med en kveld uten barna, slik at det ikke blir et dilemma i det hele tatt. Anonym poster: 68410680aeee0d2f9c856dd100bcf3a9 Jeg ønsker ikke å ødelegge for deg, men min mening er at enten så ber man med barn eller så ber man dem ikke med. Jeg synes ikke man skal gjøre forskjell for da kan folk fort føle seg dårlig behandlet. Jeg tror så absolutt at barnet deres kunne hatt det godt av å ha sin bestevenn der å dele dagen sammen med. Dette kunne også avlastet dere en del, siden barnet har noen å leke sammen med. I deres tilfelle ville jeg kanskje sagt at alle gjesters barn kan være med dersom det blir vanskelig med barnevakt. Dere har jo godtatt at nevøen deres er med, så dere har allerde tøyd det litt. Noen vil føle at det er rart at to barn er der (deres eget og nevø) mens andre ikke får komme. Jeg vil også tro at mange velger å la barna bli igjen hjemme, men man kan så klart ikke regne med det og da kan det være risikabelt. Er det veldig mange barn det er snakk om? Endret 14. februar 2013 av Skjønningen
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #17 Skrevet 14. februar 2013 Du ødelegger ikke for meg - hva du mener om hva vi gjør i vårt bryllup bryr jeg meg i grunnen ikke så veldig mye om, ganske enkelt. Vi har ikke allerede godtatt at nevøen er med, men vi venter at det er mulig vi "må" det. Men det er uansett ikke et problem å si at barn som er i familie er med, men ingen andre. Det er ikke unormalt å gjøre det på den måten. Der vi sliter, er hvis noen av de øvrige gjestene ikke får barnevakt til sine barn, og spør om de kan ha med barna. For lar vi bare ett eneste vennepar ha med sine barn, så føler vi at vi må la alle ha med barna sine. Det er da snakk om i overkant av 20 barn ekstra i tillegg til de to som er i familien, så det er en betydelig mengde. Anonym poster: 68410680aeee0d2f9c856dd100bcf3a9
Gjest lisha Skrevet 14. februar 2013 #18 Skrevet 14. februar 2013 Ja, det er vanskelig - ihvertfall når det blir såpass mange som 20 stk! 20 stk blir mye leven, 20 ekstra sitteplasser ++ tror nok de fleste foreldre syns det er greit med barnefri på en slik dag, og iallefall prøver å få barnevakt Familiens barn blir mer naturlig å ta med enn venners barn, og man må sette en grense en plass!
Semydfe Skrevet 14. februar 2013 #19 Skrevet 14. februar 2013 Jeg syntes det er svært rart hvis gjester dere har invitert til fest ønsker å ha med barna sine, og tar det som naturlig/selvfølge. De tar da vel ikke barna med på alt de gjør ellers i hverdagen, eller? Regner med at de fra tid til annen har en voksenkveld med kino, ut å spise eller en tur på nattklubb? Det snakkes hele tiden om de "stakkars" som ikke klarer å skaffe barnevakt, men et bryllup er jo en av få ting som annonseres laaaang tid i forveien. Burde det ikke da være en av de dagene man faktisk klarer å skaffe barnevakt til? Jeg ville tenkt like mye på de andre gjestene som håper på - og forventer å kunne nyte en voksen kveld. De syntes kanskje ikke det er så stas å sitte på bordet sammen med Kari og Ola og deres 5-åring som tar over showet...? Så klart egne barn og en veloppdragen nevø er ok, men ikke en hel haug.. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #20 Skrevet 14. februar 2013 Er helt enig med deg jeg, Semydfe - og vi ønsker jo ikke å ha et 20-tallsbarn i bryllupet vårt. Herlighet, det er jo flere barn enn en barnehageavdeling det, hehehe Den vi syns er vanskeligst er bestevennen til vårt eget barn. Foreldrene kommer jo, og det er stor mulighet for at fireåringen vår ikke forstår hvorfor ikke vennen får lov til å være med også... Hvis vi hadde klart å finne en barnevaktløsning for de to små"trollene" etter middagen, så hadde det gått an. Tror ingen vil reagere på at fireåringen får lov til å ha sin bestevenn der hvis vi får til det. Anonym poster: 68410680aeee0d2f9c856dd100bcf3a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå