Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så problem med å finne problemstilling til min opgave. Enten er den for generell, eller for tett. Eller så vet man svaret fra før av. Håper å høre hva andre har skrevet for å få en ide !

Jeg studerer markedsføring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke min bacheloroppgave hjelper stort da vi ikke er innenfor samme fagfelt. Målet er ikke å oppdage noe stort i bacheloroppgaven - det er flott om man skriver om et tema som aldri har blitt behandlet tidligere, man kan helt fint skrive om noe man vet svaret på fra før og vinkle det på en litt annen måte. Det er det første vi fikk vite - ikke gjør det vanskelig for deg selv. Skriv om det du ønsker, det er viktigst - at du føler en motivasjon for tema. Hva syns du er spennende? :)

Skrevet

Bachelorperioden min handlet om

1) ikke ta livet av mine medstudenter som jeg skrev sammen med

2) ikke ta livet av meg selv

Bachelor, uansett fagområde, er en mikroskopisk del av alt innenfor fagfeltet.

Ved å velge én problemstilling - ekskluderer du mange andre. Men det er ikke dermed sagt at du hevder at alle andre problemstillinger er irrelevante.

Selv om du tar en doktorgrad i rosemaling, betyr det ikke at du driter i husmaling.

Men så lenge du kan argumentere nøyaktig hva som er nytteverdien ved din problemstilling, så burde det gå bra. Du vil sikkert komme til å oppdage at du har gjort feil, eller noe i prosessen ikke gikk som forventet - men da bør du vise til det, vise at du forstår hva som har gått galt og vite hvordan det skulle vært gjort annerledes.

Masse lykke til! :klemmer:

Skrevet

Jeg skrev om merkeutvidelser, hvor det var snakk om å entre nye kategorier, og i så fall hvilken kategori :) Problemstillingen var noe ala hva slags inntrykk har forbrukerne av dette selskapet i dag, og hvordan vil disse forandre seg dersom selskapet satser i andre kategorier... Eller noe sånt... Leverte i 2009.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...