Gå til innhold

Unge mødre Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det var det beste for barnet. De var ikke så ressurssterke og har nok visse kognitive svakheter. Rasmus virket i hvert fall snill, men Dea var direkte usympatisk.

Anonym poster: e083cc2ecfff965d32854b50a5a10599

Jeg har lest at de er lettere psykisk utviklinghemmet, begge to. Jeg synes absolutt ikke at det var rart at babyen ble tatt i fra dem. Selv om leiligheten ble fikset til fødselen, tok det lang tid før de gadd å gjøre noe som helst. Ingen normale mennesker bor i en så skitten leilighet med søppel, avføring, skitt og rot overalt. Man merket også på dem at de ikke var særlig ressurssterke. Dea Louise satt visstnok oppe hele natten og drakk cola og spilte dataspill. Jeg reagerte også på at de brukte så ekstremt lang tid på å fikse leiligheten etter at de hadde fått beskjed om at de måtte fikse den. Det viser at de ikke klarte å innse alvoret i situasjonen. Man trenger ikke akkurat jobbe i barnevernet for å forstå at de ikke var egnede foreldre for et lite barn.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetorne
Skrevet

Tror en god del av de som er med i programmet er i barnevernets søkelys allerede før barnet kommer. Enkelte av deltagerne har jo hatt en ganske spesiell oppvekst selv, og de fleste som stiller opp på programmet er ganske ressurssvake. De er arbeidsledige, sliter med å ta utdanning og er unge og uerfarne når gjelder å ta vare på et barn. Ser dessuten ut som om mange av dem har en veldig dårlig livsstil, men mye røyking, drikking og festing.

Synes ikke det er rart at flere av de på programmet av mistet sine barn.

Får de kanskje penger for å være med? Eller er det et behov for å eksponere seg? Jeg har også undret meg over at det er så mange som tydelig har mindre ressurser enn "gjennomsnittet".

Jeg datt litt ut etter episoden der Dea og Rasmus ble fratatt babyen (med god grunn). Hvordan gikk det med Hannah og datteren Cecileya? Hannah virker rimelig emosjonelt ustabil og ufokusert...

Gjest Rosetorne
Skrevet (endret)

Hannah velger å hente ut Cecilya av pleiefamilien uansett. Hannah og Maks bor nå sammen med Cecilya og kommunen er så og si ute av bildet. De skal se på saken etter 6 måneder. Cecilya bærer preg av å ha vært en kasteball i systemet.

Fant det ut nå :(

Stakkars Cecilya...hun burde fått trygge fosterforeldre med en gang, det hadde vært mindre opprivende for både mor og barn. Bare min mening, etter å ha sett en del episoder med Hannah.

Endret av Rosetorne
Skrevet

Fant det ut nå :(

Stakkars Cecilya...hun burde fått trygge fosterforeldre med en gang, det hadde vært mindre opprivende for både mor og barn. Bare min mening, etter å ha sett en del episoder med Hannah.

Har ikke sjekket hvordan det har gått med dem i det siste, men i januar ble Hannah banket opp av Maks elns. så det er nok slutt mellom dem nå.

Hvis jeg ikke husker feil, fikk Cecilya komme tilbake til Hanna, men er ikke sikker. Du finner mange artikler om du googler som forteller mer detaljert :)

Gjest Rosetorne
Skrevet (endret)

Har ikke sjekket hvordan det har gått med dem i det siste, men i januar ble Hannah banket opp av Maks elns. så det er nok slutt mellom dem nå.

Hvis jeg ikke husker feil, fikk Cecilya komme tilbake til Hanna, men er ikke sikker. Du finner mange artikler om du googler som forteller mer detaljert :)

Ser ut som Maks først overfalt henne i januar i år. Men i april i år fikk Hannah Melissa 20 dagers betinget fengsel for vold mot ekskjæresten....men virker som hun ennå har omsorgen for datteren...

Endret av Rosetorne
Skrevet

Ser ut som Maks først overfalt henne i januar i år. Men i april i år fikk Hannah Melissa 20 dagers betinget fengsel for vold mot ekskjæresten....men virker som hun ennå har omsorgen for datteren...

For et par...

Gjest Sunshine23
Skrevet

Jeg har sett nesten alle sesongene av unge mødre Norge og det har aldri vært noe sånt at noen har blitt fratatt ungen, hatt problemer med barnevernet, hatt problemer med vold i hjemmet osv.

Jeg kan iallefall ikke huske noe sånt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sett nesten alle sesongene av unge mødre Norge og det har aldri vært noe sånt at noen har blitt fratatt ungen, hatt problemer med barnevernet, hatt problemer med vold i hjemmet osv.

Jeg kan iallefall ikke huske noe sånt.

Det er vel ei fra den norske som ble fratatt ungen sin. Malin med sønnen Lucas. Men dette skjedde jo lenge etter at hun var på tv.

De danske er jo veldig ekstreme i forhold til de norske!

Gjest Sunshine23
Skrevet

Det er vel ei fra den norske som ble fratatt ungen sin. Malin med sønnen Lucas. Men dette skjedde jo lenge etter at hun var på tv.

De danske er jo veldig ekstreme i forhold til de norske!

Hvilken sesong var hun i?

Skrevet

Hvilken sesong var hun i?

Tror det var sesong 7!

AnonymBruker
Skrevet

Ser dere skriver om Rasmus og Dea. I hvilken sesong er de? Har ikke sett dem i de to siste sesongene, men har ikke fått med meg alle episodene.

Anonym poster: 834ee3b7c7f9fff98e2a107a80122f3c

Skrevet

NN puster og peser så utrolig mye når hun snakker! Blir litt sliten i hodet av det... Lurer på hvordan det går på møtet hennes i dag.. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk ikke så godt.

Anonym poster: b4148f77035925ab6cd85c15062d898b

Skrevet

NN puster og peser så utrolig mye når hun snakker! Blir litt sliten i hodet av det... Lurer på hvordan det går på møtet hennes i dag.. :)

Ikke rart hun puster tungt.... røyker konstant, og har astma. Kommende KOLS-pasient..

Gjest Sunshine23
Skrevet

NN burde seriøst prøve å bli litt sunnere da.

Hun er overvektig og hun burde prøve å slutte å røyke.

Jeg grøsser over tennene hennes.

AnonymBruker
Skrevet

NN burde seriøst prøve å bli litt sunnere da.

Hun er overvektig og hun burde prøve å slutte å røyke.

Jeg grøsser over tennene hennes.

De tennene er noe av det ekleste jeg har sett. En av grunnene til at eg aldri ble tannlege er pga pasienter som henne.

Anonym poster: d8ade93736024ba97e1da8105c6a589a

Skrevet

Det kan jo også være en medvirkende grunn til at de ser bort fra bedringene hun hittil har gjort. En person som tar så dårlig vare på seg selv, kan kanskje ikke ta godt nok vare på et lite barn. Ikke når det er de andre utfordringene hun ahr i tillegg i alle fall.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg forstår barnevernet. Om hun bedrer seg er jo kjempefint, men det må vedvare, og det er vel nettopp det de vil se.

Om jeg husker riktig så var det 6-8 mnd siden han ble fjernet. Den første tiden var hun skikkelig forbanna osv. Så alt i alt så har ikke bedringen hun har gjort vart så lenge.

Jeg vil tippe at dersom hun fortsetter å vise at hun har forbedret seg så vil hun nok gradvis få mer samvær med sønnen i tiden fremover.

Men så skjer det jo kanskje ting som vi ikke får se på tv. Det kan være at hun viser en veldig barnslig side av seg selv på møtene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...