Gå til innhold

Unge mødre Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fler som følger med? Jeg er helt hekta, fordi jeg er utrolig fascinert over at det er så stor forskjell mellom Norge og Danmark. Alle røyker både under graviditeten og mens de har ungene på fanget.

Nesten alle er under oppfølging av barnevernet ( men ikke pga røyking) og en stakkars jente blir tilogmed fratatt ungen rett etter fødselen.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sett så mange episoder, men ja, alle røyker. Fader meg merkelig at de ikke røyker når de føder.

• Liker 7
Skrevet

Har også reagert på den røykingen. Rart det skal være SÅ stor forakjell på Norge og Danmark! Syns også barnevernet er ekstremt mye i bildet fordi det er snakk om unge mødre. Får vondt av Dea og Rassmus som mister datteren sin rett etter fødsel!

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser på, hver dag! :) Synes også det er veldig spennende å se på forskjellene mellom de norske og de danske unge mødrene. Sykt hvordan de danske mødrene bryr seg så lite om å røyke inne, drikke osv. Er også enig i at de er mye mer overvåket av barnevernet, men kom igjen... Det er jo et fåtall av de danske unge mødrene som kan passe på seg selv, hvordan skal de kunne passe på sitt eget barn da??! :(

• Liker 1
Skrevet

Har også reagert på den røykingen. Rart det skal være SÅ stor forakjell på Norge og Danmark! Syns også barnevernet er ekstremt mye i bildet fordi det er snakk om unge mødre. Får vondt av Dea og Rassmus som mister datteren sin rett etter fødsel!

Det er jo helt umennesklig! Satt og gråt i stad da hun fødte den lille jenta... Huff :vetikke:

• Liker 3
Skrevet

Ja det må være helt forferdelig! Må være ekstra sårt den dagen de kommer hjem til alle babytingene de har ordnet, men uten baby. Uff.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ble babyen tatt fra dem?

• Liker 1
Skrevet

Jeg følger litt sånn smått med nå som jeg er sykemeldt for svangerskapskvalme:p Jeg er mildt sagt sjokkert over all røykingen..! Besteforeldre som også sitter å damper. Og mesteparten røyker inne. Huff a meg:p

Hun som blir fratatt barnet har jo hatt masse måneder på seg til å gjøre leiligheten de bor i ren og hygienisk. De sitter jo med de samme klærne på i mesteparten av episodene og når de skulle lage barne rommet så måtte de også plukke opp katteavføring opp fra gulvet der inne. Og det så ikke ut som det var oppsamlet etter dag, eller en uke. Tenk deg kattepiss stanken! Hun hadde jo konstant fett hår og herpes utbrudd rundt munnen. Samboeren er jo så tynn og hengslete at det ligger enten hardcore doping eller en eller annen sykdom bak.

Synes også at de kanskje lå litt "bak" på flere områder. De klarte ikke organisere seg til rydding, og moren som skulle hjelpe dem så jo bare direkte blank ut i hodet. De forstod heller aldri realiteten om å miste barnet før de faktisk gjorde det. Det de egentlig trenger er at en eller annen voksen person som kunne lært de hva rent og ryddig betydde. De har potensialet vist noen lærer de.

• Liker 5
Skrevet

Tror det var noe med at de begge er navere (kan man si det om dem.. hmm) og at de ikke hadde livet sitt på stell. De fikk jo totalt stryk på hygiene i leiligheten osv. Og når barnepleier osv har vært hos dem en gang i uka siden starten av svangerskapet nesten, så er det jo noe galt... Huff, er så trist sånne ting, men som regel til det aller beste for barnet :)

• Liker 2
Skrevet

De har jo dessverre vist seg uegnet å ha barn. Første gang jeg så programmet fikk jeg sjokk over å se det grishuset de bodde i. Til tross for mange advarsler har de ikke klart å ordne opp, i tillegg til at de virker litt lite mentalt utrustet.

Men enig, tragisk og trist å se på. Spesielt pappaen som gråt ... Og nå hun gråter - tragisk, men desverre sånn det er noen ganger, også her i Norge.

Anonym poster: 8cfa88ca1ac3f8fce39cbe0e0db7dbc3

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil jo si at heldigvis er det sånn. At barn tas, altså. Jeg har selv hatt en person i min nærhet som ble sagt at skulle bli fratatt barna ved fødsel. Grunnet diverse og god advokat skjedde dette ikke før barna var over 2. Og totalt fucka opp. Jeg er fullstendig for at barn fjernes ved fødsel fra inkompetente foreldre. Jeg har selv uttrykt bekymring til personalet på barsel etter jeg så hvordan en jeg lå på rom med holdt på.

• Liker 11
Skrevet

Jeg har ikke sett så mange episoder, men ja, alle røyker. Fader meg merkelig at de ikke røyker når de føder.

Jeg så en episode der en av dem røykte under fødselen. Da gikk hun ut på en balkong, i bare sykehusskjorta, mener å huske at hun hadde et stativ med sånn væske som går gjennom en slange og inn i en kanyle i hånden, som hun trillet med seg... Og så fortsatte hun å puste seg gjennom riene da hun kom tilbake til fødestuen. Var helt sjokkert over dette synet og det har brent seg inn i minnet mitt. Var et år eller to siden jeg så det på tv.

Anonym poster: 8052b6d67fefb815a57e042f5540e878

• Liker 3
Skrevet

Synes noen ganger det er helt forstyrrende å se på De unge mødre Dk. Flere av de jentene der er virkelig dumme som er med. Var ikke barnevernet på ferten av de før, så ble de det etterhvert i hvertfall!

Skulle finne ut hvordan det gikk med de, fant bare dette:o ;

http://www.seoghoer....se sexdate.aspx

Oh jesus! Det bilde nederst var litt mer enn hva jeg trengte å se! :s

• Liker 8
Skrevet

Oh jesus! Det bilde nederst var litt mer enn hva jeg trengte å se! :s

Å jepp ...!

Skrevet

Jeg vil jo si at heldigvis er det sånn. At barn tas, altså. Jeg har selv hatt en person i min nærhet som ble sagt at skulle bli fratatt barna ved fødsel. Grunnet diverse og god advokat skjedde dette ikke før barna var over 2. Og totalt fucka opp. Jeg er fullstendig for at barn fjernes ved fødsel fra inkompetente foreldre. Jeg har selv uttrykt bekymring til personalet på barsel etter jeg så hvordan en jeg lå på rom med holdt på.

Har du lyst å dele hva det var denne personen du delte rom med på barsel gjorde?

• Liker 3
Skrevet

Generelt kjefting på babyen. Faens unge, har du dritti deg ut nå igjen. Helvete, får ikke sove bla bla bla. Krangling med jordmødre om å få ørepropper. Full utskjelling av mannen når han var på besøk, han gjorde alt feil. I det hele tatt så var det ikke et vakkert syn og jeg har flere ganger tenkt på hvordan det gikk med den gutten.

• Liker 4
Skrevet

Noen som vet hvordan man kan se Unge Mødre DK fa utlandet? Har abbonement på TvNorges webTV, men må vel bytte IP-adresse. Noen som vet hvordan?

Anonym poster: c7f91b9d75b3bd4a76a5780232724c7e

• Liker 1
Skrevet

Generelt kjefting på babyen. Faens unge, har du dritti deg ut nå igjen. Helvete, får ikke sove bla bla bla. Krangling med jordmødre om å få ørepropper. Full utskjelling av mannen når han var på besøk, han gjorde alt feil. I det hele tatt så var det ikke et vakkert syn og jeg har flere ganger tenkt på hvordan det gikk med den gutten.

:o Mangel på morsfølelse much..? Og egentlig kanskje litt mangler her og der i topplokket :P

Hørtes i alle fall ikke bra ut! :/

Skrevet

Det var iallfall ikke noen god opplevelse å være der sammen med henne. Var en til på rommet, men hun reiste dagen etter, jeg kom på natten. Så det var den gale trønderen og den stakkars unge med snitt som bare lå og grein og nekte å gå ut av sengen. Og jeg måtte bli i fem dager ... Akk. Når folk forteller at de har truffet folk som har blitt venner for livet på barsel, så bare ser jeg rart på dem, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...