Gå til innhold

Vil jeg se resultater før sommern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Nå har jeg søkt rundt på nettet og virkelig bestemt meg for at jeg skal begynne å spise sunt, trene kondisjon og styrke flere ganger i uken før sommeren.

Kan jeg rekke å se resultater før sommeren starter om jeg starter i morgen med treningen, og det sunne kostholdet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du flink så ser du resultat lenge før det.

• Liker 2
Gjest Solsmil
Skrevet

Ja det vil du. Jeg har sett et bilde flere plasser på nettet, som sier noe sånt som at: det tar 4 uker før du ser det, 8 uker før venner og familie ser det, og 12 uker før alle andre ser det. Og jeg synes det stemmer ganske bra, men for min del har gjerne resultatene kommet enda fortere

Skrevet

Hva slags resultater er det du forestiller deg? Blir vanskelig for oss å si når vi ikke vet hva du selv ønsker. Resultater blir det jo selvfølgelig, men om du forventer å gå ned 100kg til sommeren, så sier det vel seg selv.

Skrevet

Ja det vil du. Jeg har sett et bilde flere plasser på nettet, som sier noe sånt som at: det tar 4 uker før du ser det, 8 uker før venner og familie ser det, og 12 uker før alle andre ser det. Og jeg synes det stemmer ganske bra, men for min del har gjerne resultatene kommet enda fortere

Stemmer nok veldig bra, holdt på selv med intensiv trening i 5 uker, og merker at klærne sitter helt annerledes, og kjøper mindre størrelse. Men foreløpig kun mannen som har merket det ellers.

Så TS , du har god tid :)

Skrevet

Absolutt.

Jeg hadde en slankeperiode hvor jeg trente 3-4 ganger i uka og telte kalorier, da gikk jeg ned 12 kg på ca tre måneder. Jeg var streng på maten, men sultet ikke. Det handlet mest om porsjonskontroll og riktig sammensetning på tallerkenen, måtte oppgi noen kaloribomber men fikk samtidig også mange nye, sunne favorittretter. Faktisk spiste jeg bedre enn på lenge, jeg var ganske matlei før jeg begynte på slankekjøret og hadde en tendens til å hive i meg mye kjedelig vomfyll, men fokuset på sunnhet vekket en interesse for matlaging som jeg fremdeles dyrker.

Jeg vet mange sliter med å gå ned i vekt, men må si at for meg så var det overraskende enkelt. Jeg gjorde en del research først, men når jeg først hadde kunnskapen så gikk alt etter planen. Gikk ned rundt 1 kg i uka, så det er jo bare å være tålmodig. Man skulle jo alltid helst sett resultatene i går, men tenk heller på at du definitivt ser dem til sommeren om du er flink.

Og når du kommer ut på andre enden så merker du kanskje at du ikke bare har vært på en diett, du har gjort livsstilsendringer du kommer til å ta med deg videre bare fordi du har lyst.

Lykke til!

Anonym poster: 0965825e3ff17fd768c607333889ee4a

Skrevet (endret)

tusen takk for alle svar! :) nå fikk dere meg motivert!! nå er problemer at jeg ikke vet hvordan styrke jeg skal gjøre. Vet ikke hva som er riktig styrke for meg... Hjelper det å trene kondisjon og trene styrke for magen og armene?

Om det er noen bra videoer dere anbefaler eller har brukt selv, blir jeg veldig glad om dere deler de :)

Endret av pialine
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Pialine, jeg tror du bør sette deg litt mer konkrete mål enn "å se forandring". Det hjelper på motivasjonen å ha noe å jobbe mot, både delmål og hovedmål. Det kan være vekt, centimeter eller antall kilo du klarer å løfte eller kilometer du klarer å løpe. For det andre kan det være vanskelig å se forandring om du ikke vet hva du skal se etter. Ta noen bilder av deg selv nå i morgen tidlig, og så tar du ett bilde i måneden, på samme tidspunkt og fra samme vinkel - da kan du sammenligne!

Jeg tror defintiivt du kan komme LANGT før sommeren, spesielt hvis du virkelig går inn for det. Men det krever konstant arbeid, og du må forberede deg på å gå på en smell eller to hvor du kanskje spiser for mye eller trener for lite. Da er det viktig å bare komme seg tilbake i det gode sporet og ikke gi opp! :) You can do it!

Endret av Kevlarsjäl
Skrevet

I starten vil det være bedre med baseøvelser fremfor isolasjonsøvelser. Baseøvelser går på de store musklene, samt aktiverer de små musklene.

Knebøy, benkpress, markløft, hangups/pullups er gode øvelser.

Bruk tid og hjelp til å få til riktig teknikk, det er utrolig viktig!

Sammen med kondisjonstrening vil du fort se resultater.

Jeg økte 6 kg i bicepscurl på ca tre mnd, fra 6 kg pr arm til 12 kg med 3 sett á 12 reps, ved å kun trene baseøvelser. Så isolasjonsøvelser er ikke nødvendig om du ikke er ute etter fokusere på noe helt spesielt,

Skrevet

Jeg ville sagt: Ikke stress med det. Joda, du kan oppnå resultater før sommeren, men jeg syntes det er forholdsvis sent å begynne nå hvis målet hovedsakelig er å blit "fit" før sommeren. Som noen her over går inn på, så må du regne med en liten smell i forhold til utskeielse og/eller at du ikke får progresjon en periode. Når man har en kort tidshorisont så skaper det mer stress enn om man har en lengere tidshorisont der man har tid til nettopp en utskeielse eller to. Skaper også fort jojo-trening

Om du derimot begynner hovedsakelig for å komme i gang med en sunnere livsstil ikke bare for sommerens del så kan du begynne når som helst.

Anonym poster: d6dc209173b132d5ed1803ca461f42ed

Skrevet

Jillian Michaels 30 day shred! :)

Jeg håper også på å se resultater før sommeren. Får god hjelp fra en PT, og jeg har trua. Men jeg er mest opptatt at dette er en varig endring, så om jeg er fornøyd til sommeren betyr ikke det at jeg hiver meg over sjokoladen og brusen igjen.

Ikke bare kommer du til å merke forskjell på fasongen, men livskvaliteten kommer også til å bli bedre!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...