Gå til innhold

Folk som er redd hunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjempe snill rotteweiler blanding som veier ca 50 kg. Han har aldri skadet en sjel, og mine minste tante barn bruker han som hest. Hunden er et fullverdig familie medlem som vi alle er kjempe glad i. Derfor er han jo naturligvis i stuen med oss, eller kjøkkenet om vi spiser. Han har fritt leide i hele huset for å si det slik. Og det er selvfølgelig fordi vi vil ha det slik, og vi synes det er koseligere en at hunden ligger i et bur i gangen. Hunden vår bjeffer også når det kommer folk, noe som vi har trent han til fordi vi bor litt utsatt til. Den slutter med bjeffingen straks den får bedskjed om å slutte.

Endag kommer kjæresten til min svigerbror inn døren (uten å banke, litt sånn "busende" inn). Og hunden vår bjeffer selvfølgelig å løper til gangen. Der hører jeg mellom døren slenge igjen med noen som banner grovt på andre siden. Jeg ber hunden slutte og han traver tilbake til stuen og beinet sitt. Jeg lukker opp for å se hvem det er, og der står hun i fråtsels sinne og roper ting som at jeg skal få den helvettes hunden bort der i fra og at hun skal slå den ihjel om hun får sjansen. Jeg svarer at hunden er borte for lenge siden, og at hun kan roe ned. Hun kommer inn og er på besøk uten at hunden bryr seg noe om hverandre.

Annen gang skjer ca det samme, bare med min svoger.

Hunden min gjør dette på alle som buser inn og jeg har ingen planer om å trene det bort da det har reddet oss 2 ganger før fra situasjoner som kunne blitt farlig. Mine søsken og venner banker alltid på, og om de ikke gjør det så roper de hvem som kommer slik at jeg kan gi kommandoen. Min svoger og hans kjæreste vet om dette.

Uansett. Nå driver de med skikkelig dritt snakking angående hunden vår. Flere og flere har begynt å ringe meg i for veien før de kommer for å spørre om jeg kan holde "dritt bikkja" på plass. Og de forventer at jeg skal ha han bundet fast hele tiden mens de er der uansett hvor lenge besøket varer. Tidligere brukte vi å ha hele familien(altså hunden også) med på besøk. Men nå må "den stygge helvettes bikkja" eltes hjemme. Føler at dette er uinderlig urettferdig, hunden har da aldri gjort noe galt..! Og den evig dritt slengningen om hvor stygg min hund er er ganske sårende. Tror de bare er sinte fordi at jeg har sakt til begge at de får værsegod være høflige å banke på døren neste gang.

Må bare legge til at jeg har en vennine som er alvorlig redd for hunder og jeg holder alltid hunden fast når hun vil komme på besøk. Man kan virkelig se at hun er redd, men hun synes likevel ikke hunden min er stygg. Hun sier selv at hun synes det er trist at hun er redd, for hunden er jo så fin og hun skjønner jo at jeg er glad i ham.

Jeg har bestemt meg for å bare holde hunden fast for henne fra nå av. Hun er reelt redd, hva min svoger og hans kjæreste er har jeg ikke aning på. Min kjære(altså han bror) er enig med meg, og sier at dette bare er barnslig oppspinn.

Er vi kanskje for hard? Er gravid, så orker ikke gjøre saken så avansert. Lurer likevel på hvordan den kommende onkelen skal få se barnet for da kommer jeg ikke til å gidde å sitte å holde hunden fast unødvendig.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

BIkkja gjør som den skal. Folk som ikke er inviterte inn,burde holde kjeft når de har driti på draget

De som er stygge her,er de som slenger dritt om bikkja.

• Liker 17
Skrevet (endret)

I ditt hjem så får vel de respektere din hund eller la være å komme på besøk. At du skal måtte binde fast hunden eller ha den i bur bare for å tekkes dem er tåpelig. De får lære seg at det ikke er pent å buse inn døra til folk. Jeg har min dør låst hele tiden jeg fordi svigerfamilie ikke har lært dette. De får pent vente til noen kommer og åpner. Slik at du rekker å be hunden gå å legge seg på plassen sin.

Jeg hadde også tatt en alvorsprat med de involverte og sagt at de får holde seg for gode til å snakke dritt om hunden. De er vel voksne mennesker? Man går ikke rundt å sprer dritt om sin egen familie. Det blir jo indirekte om dere siden det er deres hund.

Endret av Armitage
  • Liker 5
Skrevet

Ja da får de drite i å komme på besøk da. De tok seg sikkert nær av å bli fortalt at de kunne banke på, det er jo alltid flaut når noen påpeker andres manglende folkeskikk. Sier de noe om bikkja, så si klart ifra at de får ta å klappe igjen.

Har selv hund, og en vennine som er dritredd bikkjer, men når hun er på besøk, holder jeg bikkjene unna henne, og tar dem heller ikke med hjem til henne. Men du kan ikke la andre bestemme over hva som skal skje i ditt eget hjem.

• Liker 5
Skrevet

Huff for noen dumme mennesker dette må være!

Noe må være galt med folk når de ikke liker selv små hunder :)

Når jeg og samboeren min går tur med vår middels store hund på byen, står folk faktisk oppe på benken av redsel.

Man skulle nesten tro de aldri hadde sett en hund før ^^

Har nesten mistanker om at slike personer ikke eier sosiale antenner, slik som de oppfører seg..

Synes du gjør rett i å la hunden din være som han er jeg, TS.

Svigerforeldrene mine var også like dumme å buse inn i leiligheten vår, uten å avtale noe med oss på forhånd..

Men nå har vi jo anskaffet oss denne hunden da :) Så for hver gang de er dumme og braser inn døren, vil vår elskede kjæledegge overfalle dem med kos! ;)

Han er jo så full av energi, at han nesten raserer folk overende (spesielt dersom de ikke vil gi han kos, som faktisk får han til å roe seg ned).

Drit i hva andre mener, TS.

Snobbete folk er ikke noe å samle på uansett :)

Anonym poster: 09c728c19580b79aa4d36179cec653e1

• Liker 1
Gjest Kaninpus
Skrevet

Herregud maken til drittoppførsel! Buser noen inn der det er hund, så er det jo ikke rart hunden reagerer! Lås døra, vel? Og har de problemer med hunden din, så kan de jo bare la være å komme, tenker jeg. Vi har også noen i vår omgangskrets som virkelig ikke skjønner hvordan de skal omgås hunder. De begynner å gire hunden vår opp, jager ho, osv i stedet for bare å oppføre seg helt normalt. Kløner!!! En gjør jo ikke sånt med hunder. Så nå er vi egentlig nesten ikke med de lenger.

• Liker 1
Gjest Kaninpus
Skrevet

Ja, og så er det de folka som syns hund er "æsj" av en eller annen merkelig grunn. Har en nabo som er livredd hunder. Ho hylte til da hunden vår var valp på 8 uker :fnise: ERDETMULIG.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir skikkelig lei meg på dine vegne når jeg hører hvordan de omtaler hunden din som høres ut som en flott vakthund under deres kontroll og en fin del av familien. Slik omtaler man ikke engang andres sofa samme hvor stygg og ubehagelig man synes den er.

Jeg ville satt foten kraftig verbalt ned og sagt at jeg ikke tolererer at noen jeg er glad i omtales på den måten og spurt om de hadde tolerert det.

Du har klare regler på hvordan man entrer huset med din hund, det skulle ikke ta særlig høy iq for å ta til seg at man banker på døra og klarer man ikke det får man holde seg borte.

Anonym poster: 99558d57887caa6e47c9c5e3f80e7468

• Liker 3
Skrevet

Lås døra! Evt. stå naken og tilsynelatende veldig sjokkert i gangen når du vet de kommer, så blir de skikkelig flaue over å ha gått rett inn uten å ringe på.

• Liker 2
Skrevet

Reagerer den like sterkt på folk den liker også hvis de går rett inn?

Vi har vært avhengig av at folk kan gå rett inn siden andre har låst seg inn for å lufte den. Så fort den oppdager at han kjenner de så er det greit. De har selvfølgelig vært folk hunden er trygg på.

Anonym poster: 599bb2dabb71bf4d6a8ca8b578c9fff8

Skrevet

Det der var bare teit gjort/sagt av dem. Selvfølgelig skal du ikke måtte holde hunden/sette han i bur bare fordi de kommer. De får ha folkeskikk og banke på så du får roet ned hunden før de kommer inn. En ting er at de er redde, det må du bare respektere, men en annen ting er at de bare kommer inn og kaller hunden din sånne ting.

Synes det er herlig at hunden passer sånn på deg og huset:)

Skrevet

Haha, ja de hadde nok snudd i døra om jeg stod der naken :P

Vi bruker egentlig å ha døra låst, men det er ikke bestandig det er like praktisk.

De ville komme å spise middag her i kveld, men da jeg sa at jeg ikke kom til å ha hunden fast så ble han fly forbannet og sa at han aldri ville komme på besøk igjen. For min del er det helt greit, har aldri vært noe særlig god venn med svogeren. Min kjære er konfliktsky som få, men han gidder heller ikke tolerer dette lengere.

Broren har vel bestandig vært slik om han ikke får viljen sin. Og han ble også super forbannet når kjæresten hans ikke kunne få alpint skiene mine, siden jeg ikke kom til å bruke de i år(pga graviditeten). Det er forskjell på å låne og på å regelrett få skiene. Men det var det ikke forståelse på gitt..

Skjønner ikke hvordan forskjellen på brødre kan være så stor..

• Liker 2
Skrevet

Reagerer den like sterkt på folk den liker også hvis de går rett inn?

Vi har vært avhengig av at folk kan gå rett inn siden andre har låst seg inn for å lufte den. Så fort den oppdager at han kjenner de så er det greit. De har selvfølgelig vært folk hunden er trygg på.

Anonym poster: 599bb2dabb71bf4d6a8ca8b578c9fff8

Hunden vår er jo trent til å reagere slik, så ja den reagerer også når vi kommer. Men må innrømme at bjeffene kanskje er litt mer nedtonede og glade. Og de trenger heler ikke "slåes av".

Andre kan jo selvfølgelig håndtere hunden til tross for dette, og de som har nøkkel til vårt hjem har jo vår til tro til å kunne håndtere hunden også.

Men så tror jeg ikke det hadde vært noe problem om en brannmann hadde måtte hente han ut heller. Han er jo ikke aggressiv, bjeffingen er jo rett og slett bare det det er, altså bjeffing.

• Liker 2
Skrevet

Som andre sier: lås døren! Og be de for all del å kutte ut med den drittslengingen hvis de ønsker å komme på besøk igjen. Mennesker som oppfører seg sånn mot et medlem av husstanden kan ikke forvente å være velkommen.

Men det er rart det der. Normale folk vil som regel ikke kommentere at andre har stygge klær, kjedelig bil, eller grusom hårfrisyre, men av en eller annen grunn føler folk at de har rett til å fornærme andres kjæledyr! Jeg har til og med opplevd fremmede mennesker som har krysset gata bare for å komme bort å fortelle meg at de synes hunden min er stygg.

• Liker 4
Skrevet

Men det er rart det der. Normale folk vil som regel ikke kommentere at andre har stygge klær, kjedelig bil, eller grusom hårfrisyre, men av en eller annen grunn føler folk at de har rett til å fornærme andres kjæledyr! Jeg har til og med opplevd fremmede mennesker som har krysset gata bare for å komme bort å fortelle meg at de synes hunden min er stygg.

Ja, ikke sant! Er folk virkelig så dumme at man synes det er greit? Med høy sannsynlighet så synes man hunden sin er nydelig, og når andre skal rakke ned konstant så blir jeg bare sliten.. Skal lære meg å svare at det ikke er greit i alle fall.

• Liker 2
Skrevet

De har ingen rett til å bestemme over deres hund i deres hjem. Det høres heller ikke ut som om hunden deres oppfører seg dårlig, de derimot høres ut som noen skikkelig utrivelige mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Min bjeffer og lager et leven når noen kommer og kan virke sinnsykt skummel for fremmede, men folk som kjenner han vet jo at han roer seg så fort det er noen han kjenner. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor det her er en så stor sak for de.

Men er hunden aggresiv når de står i gangen, eller bare lager den leven? Førstenevnt kan jeg skjønne de blir skremt, men om det bare er bjeffing ser jeg ikke problemet i heletatt! Da er de bare barnslige!

Skrevet

Ja, og så er det de folka som syns hund er "æsj" av en eller annen merkelig grunn. Har en nabo som er livredd hunder. Ho hylte til da hunden vår var valp på 8 uker :fnise: ERDETMULIG.

Det er da ikke noe å le av at noen er redd for hund. Ler du av folk med flyskrekk også? Hva med angst for andre ting.

Skam deg, ta hensyn til at noen mennesker faktisk er redd bikkjen din.

Anonym poster: e148838377aa995ba34658eec198471a

• Liker 2
Gjest Kaninpus
Skrevet

Det er da ikke noe å le av at noen er redd for hund. Ler du av folk med flyskrekk også? Hva med angst for andre ting.

Skam deg, ta hensyn til at noen mennesker faktisk er redd bikkjen din.

Det var da voldsomt :fnise: Jeg har full respekt for at andre er redd hunder, men en valp på 8 uker kan ikke gjøre så veldig mye skade, og da var den så liten at den fikk plass i hånda mi. Så nei, jeg skammer meg ikke :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Det var da voldsomt :fnise: Jeg har full respekt for at andre er redd hunder, men en valp på 8 uker kan ikke gjøre så veldig mye skade, og da var den så liten at den fikk plass i hånda mi. Så nei, jeg skammer meg ikke :laugh:

Er man redd så er man redd. Da hjelper det ikke med "hunden min er så liten og skjønn, og den gjør ingen skade".

Jeg var livredd katter da jeg var yngre. Da pappa skaffet seg katt sto jeg oppå soisebordet og turte ikke gå ned på gulvet før katten var vekke. Og det var en liten kattunge. Tåpelig, ja, men frykt er dessverre ikke alltid like logisk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...