Lykkeliiiten Skrevet 15. februar 2013 #21 Skrevet 15. februar 2013 Det er vel opp til hver og en hva de vil gi? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #22 Skrevet 15. februar 2013 Jeg aner ihvertfall ikke hvor mye penger de bruker på dette bryllupet. Har ikke hatt noe særlig kontakt med venninnen min de siste årene. Anonym poster: 80ad325e1bd9bbccdac4af6d08535bb7
linkan Skrevet 15. februar 2013 #23 Skrevet 15. februar 2013 I og med at hun ikke er en nær venninne av deg og kjæresten din aldri har møtt henne, så synes jeg rundt 400-500 kr er en grei pris 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #24 Skrevet 15. februar 2013 På hvilken måte mener du at det er mindre relevant? Ikke helt urelevant heller vel? Eller ville du gitt det samme til dine søsken som en venninne du ser sjeldent? At man kan ikke unnskylde seg med at det ikke er en nær venninne for så å være gnien og kjøpe en dårlig/billig gave. Urelevant er forøvrig ikke et ord. Anonym poster: b24b3e3fd8b010c48e53f9e9a7cfcc16
Moderfavn Skrevet 15. februar 2013 #25 Skrevet 15. februar 2013 Ærlig talt bryr jeg meg fint lite om hvor mye jeg får fra de forskjellige gjestene. Da vi laget ønskeliste, passet vi på å legge inn ting til 2-300kr, sånn at vi er sikker på at folk forstår at vi ikke har noen "krav" om at de skal ut med store summer for å få lov til å feire dagen med oss. For min del kan vi gjerne få gaver fra europris, bare det betyr at folk har råd til å være der sammen med oss. Og det mener jeg med hele mitt hjerte. 2
Gjest Ellab Skrevet 15. februar 2013 #26 Skrevet 15. februar 2013 Jeg lurer på det samme egentlig. Jeg er kun invitert i kirken, det er en venninne som jeg ikke har hatt kontakt med de siste årene, men hun ville gjerne at jeg skulle komme i kirken. Jeg tenkte å sette en maks-grense på 500, og kjøper gjerne noe under det. Tenkte også å sette sammen et lite album med gamle bilder av oss fra den tiden vi var mest sammen (der finnes det mye rart.)
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #27 Skrevet 15. februar 2013 Jeg lurer på det samme egentlig. Jeg er kun invitert i kirken, det er en venninne som jeg ikke har hatt kontakt med de siste årene, men hun ville gjerne at jeg skulle komme i kirken. Jeg tenkte å sette en maks-grense på 500, og kjøper gjerne noe under det. Tenkte også å sette sammen et lite album med gamle bilder av oss fra den tiden vi var mest sammen (der finnes det mye rart.) ikke for å være slem her, for det er jo en kjempefin og snill gave... men skal ikke bryllupsgaven være til brudePARET? Et album med bilder av bare bruden og noen ikke brudgommen kjenner like godt høres mer ut som en super gave i et utdrikningslag, en bursdag eller noe sånt. Anonym poster: 085956277c9b7cc31942d480f45352bd 1
Portvinpiken Skrevet 15. februar 2013 #28 Skrevet 15. februar 2013 (endret) At man kan ikke unnskylde seg med at det ikke er en nær venninne for så å være gnien og kjøpe en dårlig/billig gave. Urelevant er forøvrig ikke et ord. Anonym poster: b24b3e3fd8b010c48e53f9e9a7cfcc16 AB tusen takk for at du tok deg bryderiet med å rette på meg. Selvfølgelig er irrelevant det riktige. Jeg setter alltid pris på litt sure oppgulp som dette ;-). Forøvrig er jeg ikke rent lite stolt over at jeg skriver så bra etter hjerneslaget jeg hadde og måtte lære det meste på nytt i voksen alder. Forøvrig tror jeg ikke det har så veldig mye med å være gnien. Jeg ser det som helt naturlig at man ønsker å gi en kanskje litt dyrer gave til sine søsken enn en fjern venninne. Hvis dette er ditt argument så betyr det jo nødvendigvis at foreldre og arbeidskollegaer bør gi gaver av samme verdi. I min omgangskrets er ihvertfall ikke dette vanlig. Endret 15. februar 2013 av Portvinpiken 3
Gjest Ellab Skrevet 15. februar 2013 #29 Skrevet 15. februar 2013 ikke for å være slem her, for det er jo en kjempefin og snill gave... men skal ikke bryllupsgaven være til brudePARET? Et album med bilder av bare bruden og noen ikke brudgommen kjenner like godt høres mer ut som en super gave i et utdrikningslag, en bursdag eller noe sånt. Anonym poster: 085956277c9b7cc31942d480f45352bd Skal gi en ordentlig gave til begge to. Trodde jeg skrev det. Det albumet er bare en liten ekstra oppmerksomhet til bruden,
augustbrud2013 Skrevet 15. februar 2013 #30 Skrevet 15. februar 2013 Jeg tror ikke jeg hadde gitt bryllupsgave for mindre enn 500 kr, uansett om det var kun meg eller vi som et par. Så fremt jeg ble bedt til middag da. Hadde gitt mer til nær familie eller nære venner. Hvis jeg kun ble bedt i kirken tror jeg faktisk ikke jeg hadde tatt med gave? Eller hvis jeg kun ble bedt på kaffe/fest hadde jeg kanskje brukt 300 kr. Trenger ikke nødvendigvis å være kuvertprisen, men når jeg vet brudeparet bruker (mye) penger på meg synes jeg hvertfall det er fint å gi noe tilbake Har ikke noe med inngangspenger å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2013 #31 Skrevet 16. februar 2013 Jeg lurer på det samme egentlig. Jeg er kun invitert i kirken, det er en venninne som jeg ikke har hatt kontakt med de siste årene, men hun ville gjerne at jeg skulle komme i kirken. Jeg tenkte å sette en maks-grense på 500, og kjøper gjerne noe under det. Tenkte også å sette sammen et lite album med gamle bilder av oss fra den tiden vi var mest sammen (der finnes det mye rart.) Her hadde jeg glatt skippet over å gi en gave.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #32 Skrevet 16. februar 2013 Jeg lurer på det samme egentlig. Jeg er kun invitert i kirken, det er en venninne som jeg ikke har hatt kontakt med de siste årene, men hun ville gjerne at jeg skulle komme i kirken. Jeg tenkte å sette en maks-grense på 500, og kjøper gjerne noe under det. Tenkte også å sette sammen et lite album med gamle bilder av oss fra den tiden vi var mest sammen (der finnes det mye rart.) Haha, så fiffig! Invitere i kirken for å røske til seg enda en gave eller to. Anonym poster: 7e6c44d7bad5c01cbfd243873fea06c8 1
Gjest Ellab Skrevet 17. februar 2013 #33 Skrevet 17. februar 2013 Haha, så fiffig! Invitere i kirken for å røske til seg enda en gave eller to. Anonym poster: 7e6c44d7bad5c01cbfd243873fea06c8 Hun har nå sagt klart i fra at hun ikke vil ha gave, men gjerne vil at jeg skal komme. Vi har jo tross alt ikke hatt noe kontakt på fler år. Men var veldig nære tidligere. Jeg gir gave for å være hyggelig og fordi det er helt vanlig at kjente som ikke er invitert på selve festen gir gave også. Tviler på at det er gavene man tenker på når man gifter seg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå