AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Spør du meg gir dere bare fra dere penger til de som kynisk utnytter frykten deres. Dere ville garantert påpekt kynismen til intruktører som myntet seg på 12-13 år gamle gutter. man kan lære dem de triskene man vil, en 12 åring er sjanseløs mot en voksen mann uansett. En gjennomsnittlig jente er ikke sterkere enn enn tolv år gammel gutt. Så hvorfor la seg bli utnyttet sånn? Anonym poster: 1073da14ded0a9a4f59117a6f3a2ed59
Quilliam Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 For å dra det litt lenger, det er komplett verdiløst selv om hun er 32 år. Det er bevist at å sloss mot ranere osv. gjør det bare værre for offeret i nesten alle tilfeller. Skal du sloss tilbake (feks. om du blir forsøkt voldtatt eller drept) så er å sparke i ballene, slå i halsen eller stikk fingeren i øyet de mest effektive metodene, noe man ikke trenger trening for.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde godt utbytte av selvforsvarskurset jeg tok. Greit nok at man "bare kan stikke fingeren i øyet eller slå i halsen", men der lærte jeg hvordan jeg kom til å reagere når jeg ble angrepet, og hvordan jeg burde reagere. Det er ikke lett å vite hva man gjør i en slik situasjon, og det er mye lettere å reagere riktig når man har trening i det og kan holde hodet kaldt. Dessuten, ved å trene kampsport eller selvforsvar får man også mer selvtillit, og bare med det kan man unngå å bli et offer. Dessuten fikk vi ekstremt god trening av kyndige trenere som aldri ga slipp eller sluttet å angripe, vi måtte kjempe for å komme oss løs, klore, klype, slå, helt til vi hadde klart det. Anonym poster: 24416f7e1f05081b4b1955214a01818e 11
Gjest Thai clinch Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Gevinstene med selvforsvarskurs for jenter behøver ikke være at man kan forsvare seg mot alle overgripere, men faktisk utstråle litt selvsikkerhet i kroppspråket, som kan gjøre at man kan unngå og "valgt" ut som offer. 6
Alina X Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er enig med deg jeg, drit i selvforsvarskurs, gå heller med kniv eller annet våpen som beskyttelse mot menn. Men, noen går jo på kampsport pga de får trent og det er morsom trening.Har gått på karate,kickboxing og taekwondo i min ungdomstid selv.
Medlem Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 1. For å bli mer selvsikker, som igjen kan virke avskrekkende på potensielle overgripere. 2. For å forsvare seg mot andre på samme alder/kjønn. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 De har ballbustingfetish Anonym poster: 7691eb1a733280a91bde3cff50bf26b6
Wolfmoon Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 Jeg er enig med deg jeg, drit i selvforsvarskurs, gå heller med kniv eller annet våpen som beskyttelse mot menn. Men, noen går jo på kampsport pga de får trent og det er morsom trening.Har gått på karate,kickboxing og taekwondo i min ungdomstid selv. Hvorfor gi angriperen et våpen? Sannsynligheten har vist seg rimelig stor for at angriperen tar våpen tenkt til selvforsvar og bruker det imot offeret. Spesielt hos de som tror at det bare er å ta med et våpen, uten å ha trent med det i særlig grad, og at de dermed er i stand til å forsvare seg selv. Jeg tror som andre at det beste man kan håpe på er økt selvtillit, og kanskje muligheten til å reagere på en overraskende måte, noe som kan være nok til å komme seg unna. Og går det ikke, så mener jeg å huske å ha lest en artikkel som fremhevet at det at man har prøvd kunne være viktig for å komme over angrepet. At man altså ikke bare ble et passivt offer. 4
Alina X Skrevet 17. februar 2013 #9 Skrevet 17. februar 2013 Hvorfor gi angriperen et våpen? Sannsynligheten har vist seg rimelig stor for at angriperen tar våpen tenkt til selvforsvar og bruker det imot offeret. Spesielt hos de som tror at det bare er å ta med et våpen, uten å ha trent med det i særlig grad, og at de dermed er i stand til å forsvare seg selv. Jeg tror som andre at det beste man kan håpe på er økt selvtillit, og kanskje muligheten til å reagere på en overraskende måte, noe som kan være nok til å komme seg unna. Og går det ikke, så mener jeg å huske å ha lest en artikkel som fremhevet at det at man har prøvd kunne være viktig for å komme over angrepet. At man altså ikke bare ble et passivt offer. Det beste er nok en hund på 80kg og heftig bitekraft;) såklart er det dumt hvis en 14år gammel jente på 50kg skal forsvare seg mot en 35år gammel mann på 90kg og hun tror at en liten lommekniv skal gjøre susen, men helt ærlig så er ikke et selvforsvarskurs da helt optimalt heller.Såklart man kan lære triks som ballbusting,stikke tommelen i øyet, slå i solar plexus, vri lillefingeren bakover ved angrip bakfra,nikke til hodet med øverste delen av panna etc, alle ting som tom en barbiedukke på 50kg kunne ha slått ut en overgriper med, MEN når sånne ting skjer så er det som regel 1-2sek så ligger du i bakken, og da mener jeg hvis du har en kniv,ikke til å true med, det er nesten bare stupid og provoserende, men hvis du har en kniv klar, han får deg i bakken og du får kjørt den i magen hans, så er det like effektivt på samme måte å lære å svinge armen oppover for å blokkere et sideslag... Men ofcourse, hund er best fuck the rest. Har ALDRI vært redd når jeg går med hund. Man må være på mentalt stadium 4år hvis man prøver seg da.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #10 Skrevet 17. februar 2013 Jeg er enig med deg jeg, drit i selvforsvarskurs, gå heller med kniv eller annet våpen som beskyttelse mot menn. Å gå med våpen man ikke er trent med å bruke er jo det dummeste man gjør, siden det vanligvis vil bli brukt mot deg. Skal du sloss tilbake (feks. om du blir forsøkt voldtatt eller drept) så er å sparke i ballene, slå i halsen eller stikk fingeren i øyet de mest effektive metodene, noe man ikke trenger trening for. Poenget med å trene på disse tingene er at man ved å gjøre dem øker muligheten for at de enkle metodene blir brukt i situasjonen, det holder ikke å vite det rasjonelt, når situasjonen oppstår. Det er dokumentert feks fra flysikkerhet at gjennomgangen fra flyvertene har en reell effekt dersom det oppstår en situasjon hvor man trenger denne infoen. Og det med tolvåringer er en misforstått myte. Frem til ca tolvårs alder er det ingen gjennomsnittlig forskjell på gutter og jenter i fysisk styrke, så kommer puberteten og guttene blir i snitt sterkere. Det betyr selvfølgelig ikke at jentene stopper på tolvsårsstadiet, og ikke utvikler fysisk styrke etter dette. Anonym poster: d3d9fd6d22dc3990e6c2238c7e636e26 4
Gjest Daenerys Skrevet 17. februar 2013 #11 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Jeg kan fint legge en mann på 90-100 kg i bakken, og jeg er ikke så stor. Det handler om overraskelse og teknikk. Mange av kursene er nok ikke de beste, men akkurat dette med reaksjon når man blir angrepet tror jeg er viktig. Endret 17. februar 2013 av Daenerys
RaiChu Skrevet 17. februar 2013 #12 Skrevet 17. februar 2013 Så lenge man kan en teknikk der man kommer seg løs fra et grep, går det an løpe sin vei. Selv om det ikke fungerer hver eneste gang er det bedre at èn blir hjulpet enn at ingen blir. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #13 Skrevet 17. februar 2013 Jeg kan fint legge en mann på 90-100 kg i bakken, og jeg er ikke så stor. Det handler om overraskelse og teknikk. Mange av kursene er nok ikke de beste, men akkurat dette med reaksjon når man blir angrepet tror jeg er viktig. utrolig hva jenter inbiller seg så lenge alt de har prøvd seg på er instruktører og brødre/kjærester. En mann på 90-100 kg kan ikke engang fint legge en annen mann på 90-100 kg i bakken. Det krever full innsats. Anonym poster: 1073da14ded0a9a4f59117a6f3a2ed59 3
Gjest Allergikeren Skrevet 17. februar 2013 #14 Skrevet 17. februar 2013 Spør du meg gir dere bare fra dere penger til de som kynisk utnytter frykten deres. Dere ville garantert påpekt kynismen til intruktører som myntet seg på 12-13 år gamle gutter. man kan lære dem de triskene man vil, en 12 åring er sjanseløs mot en voksen mann uansett. En gjennomsnittlig jente er ikke sterkere enn enn tolv år gammel gutt. Så hvorfor la seg bli utnyttet sånn? Anonym poster: 1073da14ded0a9a4f59117a6f3a2ed59 Så i stedet for å i det minste gjøre det litt vanskelig for ham å komme til godsakene, er det bedre at jeg bare gir opp og blir liggende med spredte bein og lar ham forsyne seg ...? Han får jo det han vil før eller senere, stakkars lille meg på 60 kg vil jo aldri ha en sjanse mot store, sterke karer likevel, så hvorfor gjøre alt så vanskelig?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #15 Skrevet 17. februar 2013 utrolig hva jenter inbiller seg så lenge alt de har prøvd seg på er instruktører og brødre/kjærester. En mann på 90-100 kg kan ikke engang fint legge en annen mann på 90-100 kg i bakken. Det krever full innsats. Anonym poster: 1073da14ded0a9a4f59117a6f3a2ed59 Bruker man aikido trenger man ikke mye styrke. Men jeg vet ikke hva de blir lært opp i. Anonym poster: 7d13a3ab60618329211799b8ce2d5769
Medlem Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Jeg kan fint legge en mann på 90-100 kg i bakken, og jeg er ikke så stor. Det handler om overraskelse og teknikk. Når du forventer og er forberedt på at noen tar deg kanskje? Men i det praksis vil overgriperen komme fort og uventet på deg, kanskje endatil bakfra uten at du aner noe før du 1 sekund senere ligger på bakken med ham over deg.
pingeline Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 Fordeln med å ha en bjeffete hund. Jeg vet om det nærmere seg et annet menneske eller dyr på laaaaaang avstand, og det gjør resten av nabolaget også! Jeg gikk på gratis kurs som ble holdt for jenter for mange år siden, og ikke bare var det artig trening, men jeg følte meg tøffere. Om jeg hadde kommet meg fri hvis jeg hadde blitt angrepet vet jeg heldigvis ingenting om, jeg hadde i allefall lært noen enkle triks og hvordan jeg best skulle benytte meg av lærdommen. Det er så mange år siden nå at jeg gjerne skulle gått på nytt kurs fordi ting har gått i glemmeboken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå