Shantee Skrevet 23. mars 2004 Forfatter #21 Skrevet 23. mars 2004 Revetispa: Tror ikke jeg har fantasi nok til å lage et eget etternavn. Ikke et etternavn som blir fint i alle fall, lol. Cefalexin: Vi har forskjellige gårdsnavn, men de er ikke så korte eller pene... Thula: Høres ut som du har et spennende navn :-) *tenker enda*
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #22 Skrevet 24. mars 2004 Selv har jeg skiftet både etternavn og fornavn. Det begynte med at jeg skulle skifte etternavnet mitt fra min fars til min mors, siden jeg har vokst opp sammen med henne. Hennes etternavn er italiensk etter en kunstner langt bak i slekten og veldig fint, så jeg nølte ikke med å skifte og vennet meg utrolig fort til det nye navnet. Skiftet også fornavn, det gamle fornavnet mitt var Therese, et navn jeg aldri har følt meg fortrolig med. Mislikte det rett og slett og hadde gjort det i mange år, så da synes jeg i grunnen det måtte være greit å skifte. Det endte med at jeg la til det nye navnet mitt foran det gamle, slik at jeg nå heter XXXXX Therese, men jeg bruker kun det nye navnet. Min familie bruker det gamle, de nektet å venne seg til det første, så jeg svarer begge navn uten problemer. Det var litt pinlig i bryllupet, da svigerfamilien brukte et navn og familien min et annet, men det gikk da Angrer i grunnen ikke på at jeg skiftet, selv om jeg ikke hadde gjort det i dag, og etternavnet er jeg veldig glad for at jeg skiftet, siden jeg da kunne gi det videre til barna mine Lykke til med valget ditt Thula Therese kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå