karolinn Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Dere som jobber i kommunen, er det tilrettelagt for fysisk aktivitet som arbeidsgiver står for? Feks. tilbud på treningssenter, felles gåturer i arbeidstiden, bedriftsdeltagelse i konkurranser, ekstra fri til å trene o.l Fortell :-)
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 45 min i uka til trening Anonym poster: f324ed81eb358ae747d076efc6403123
Gjest annemor30 Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Nei,erru gæærn,det bruker ikke kommunen penger eller arbeidstid på her ihvertfall.. Hadde de jgort det hadde kanskje sykemeldingene vært nede på 1%
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Nei, men vi har mange andre frynsegoder. F.eks. må vi omtrent skyte noen for å få sparken.
Gjest annemor30 Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Nei, men vi har mange andre frynsegoder. F.eks. må vi omtrent skyte noen for å få sparken. Såpass... Her kan enkelte skyte uten å få sparken... Hvorfor jobber en under slike forhold*lurer*
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Her i kommunen får man kun fast jobb hvis man er fra før av venn med sjefen der man søker jobb, fremmede har ingen sjanse. Og man får sparken bare av å se litt rart på sjefen, mens har man drept noen så gjør det ingenting så lenge det ikke var sjefen man drepte. Men både her og i en annen kommune hvor jeg jobbet før (nordpå) får man rabatt på treningsavtale på et treningssenter. I den andre kommunen fikk vi trene felles i 15 min to ganger i uken i kantinen, da jobbet jeg på et kontor så treningen var før vi åpnet for dagen. Her jeg jobber nå er det ikke noe sånt, jeg jobber i en skole så vi kan ikke forlate elevene for å trene, og etter skoledagen så er jeg på SFO med barna. Før I psykiatrien (kommunalt) hvor jeg jobbet så dro vi på turer hver onsdags kveld, de av oss som ikke var på jobb da. I dag fikk vi faktisk tilbud om å delta i en bedriftkonkurranse på fritiden, og vi må betale selv for å delta. Nei jeg gidder ikke betale for å "få lov" til å trene på fritiden min sammen med kolleger, det blir noe annet med et treningssenter eller bare gårturer. Det kommer helt an på hvor man jobber om man kan trene i arbeidstiden, ikke alle plasser kan man bare forlate arbeidsplassen i arbeidstiden. Jeg vet at noen fylkeskommunale jobber har slike goder. Jeg har jobbet i en privat bedrift og, der fikk vi og rabatt på en treningsavtale, men jeg fant et annet treningsstudio som var mye billigere uten noen rabatt (i Oslo). Anonym poster: 5f0c9152e3a4cfc97dcce9dc198d2011
fresia Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 ja, det er no rabatter på et par treningssentere i nærheten og så får vi gratis inngang på svømmehallen. ellers så får man jo kjørt seg på jobb også eller det kommer vel an på hva du vil jobbe med, men jeg jobber med funksjonshemmede barn og da blir det mye turgåing, ballkasting, hopping på trampoline og andre fysiske aktiviteter i arbeidstida
isbiten. Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 I de kommunene jeg har jobbet har det vært ganske gode rabatter på ulike treningssenter. Ellers har det vært lite å skryte av.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Nei! Men hadde det når jeg arbeidet i staten. Anonym poster: 79bd04fa5894e889f1d7946c69ca50ca
Chiquita Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 Kommunen her bruker sine pålagte aktivitetskronee til utendørs trimposter sommer og vinter, for alle innbyggerne i kommunen. Her er det premiering etter fem og ti poster, samt premiering til den med flest besøk på hver post, og flere uttrekkspremier blandt alle som har deltatt. Vi ansatte oppfordres til å delta
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Her kan lederne komme fulle på jobb gjenntatte ganger, og beholde jobben. Fulle og alkoholiserte barnehagestyrere er mer verdt enn de ansatte som anmelder, for de får fyken. Vi vanlige dødelige som ikke "sladdrer på sjefen", får 200kr i avslag på treningssenteret i byen. Anonym poster: cf4fb6e411f79e0ef420996a4c6982a4 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Nei, men vi har mange andre frynsegoder. F.eks. må vi omtrent skyte noen for å få sparken. Sykehjem du jobber på ? Anonym poster: 0efa17072d7138f4e48950d3c0daa671
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Sykehjem du jobber på ? Hehe, nei. Men kommunearbeider er og blir kommunearbeider er og blir en fyr som graver et hull, en annen fyr som står å peiker og en tredje fyr som tar seg en røyk :-)
Gjest annemor30 Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Godt det er flere som ser det ja..
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Hehe, nei. Men kommunearbeider er og blir kommunearbeider er og blir en fyr som graver et hull, en annen fyr som står å peiker og en tredje fyr som tar seg en røyk :-) Og den fjerde og femte diskuterer hva de skal bruke hullet til. Den ene drar fram en ledning, han med røyken nikker bekreftene til at de skal putte ledningen ned i hullet og tette det igjen.
Gjest annemor30 Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Og den fjerde og femte diskuterer hva de skal bruke hullet til. Den ene drar fram en ledning, han med røyken nikker bekreftene til at de skal putte ledningen ned i hullet og tette det igjen. Tror de har en faglig diskusjon på OM det er lurt å tette igjen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå