Gå til innhold

Ferie med nykjæresten - samme sted som eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite dilemma. Jeg og min nye kjæreste igjennom ett år har tenkt å ta oss en sydentur nå i sommer. Vi har vel begge kommet frem til at Hellas er det landet vi kan tenke oss å reise til. Han har ikke vært der før, men jeg har flere ganger så jeg kjenner de gode stedene.

Saken er at det stedet som jeg likte best, som har alt det vi ser etter i en ferie er det stedet jeg reiste til sammen med eksen min for ett par år siden. Det var der vi hadde vår første ferie sammen.

Hadde dere reist på samme sted med ny kjæreste dersom dere likte plassen? Eller tenker dere at det vil bringe frem alt for mange minner?

Jeg tenkter at jeg definetivt kommer til å tenke ting som "på dette hotellet var det vi var", "her satt vi å spiste sammen" osv.

Må legge til at det var jeg som gjorde det slutt med han, selv om vi hadde det veldig fint sammen.

Anonym poster: 530a7babeb0b24370bb5308aea3d8b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gå på et annet sted, og vent til du er sikker på at du ikke skal bry deg om du hadde vært der eller der med eksen for å reise dit igjen.

Anonym poster: f3e4758a1ba38e581765153be1976beb

• Liker 2
Skrevet

Hvis du kommer til å tenke tilbake på den første turen slik du skriver så ville jeg dratt et annet sted. Ikke dra tilbake i slike situasjoner dersom ferien med eksen betydde så mye for deg...

Skrevet

Det finnes haugevis med flotte steder.

Gjør litt rescearch blandt venner og på nett, og finn et sted som kan være "deres". Grunnen til at du liker det gamle så godt er trolig fordi du er kjent der, og relaterer mer til ting.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det, men nå hadde ikke jeg gått og tenkt på eksen på en slik ferie heller. Dersom du vet at det blir sånn, så burde dere vel finne en annen plass.

Skrevet

Ja, dere har vel rett.

Det er ikke det at jeg ikke er over han, for det er jeg. Men jeg kan ikke legge skjul på at vi hadde mange gode minner sammen på det stedet. Det var jo i den tiden vi begge var nyforelsket i hverandre.

Forøvrig så fortalte jeg dette til min nåværende kjæreste, og han bryr seg ikke noe om det og sier at vi like så godt kan reise dit dersom det var et flott sted.

TS

Anonym poster: 530a7babeb0b24370bb5308aea3d8b22

Skrevet

Jeg ville reist et annet sted. Det finnes mange fine steder i Hellas. Lage noe ferieminner med den nye kjæresten din på et sted hvor ingen av dere har vært.

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg noe om det om min kjæreste hadde tatt meg med et sted han hadde vært med en tidligere kjærest

Skrevet

Jeg kunne fint ha dratt på samme sted, da jeg aldri tenker på eksen min..

Men, om du kommer til å tenke på eksen om du er der er det nok lurt å la vær!

Skrevet

min eks tok meg med på en plass han hadde vært to ganger med sin eks. Gjorde meg ingenting. Tror faktisk vi gikk på samme restaurant de to satt på også, hehe. Nå skal han ta med kjæresten sin på samme plass vi hadde vår første ferie sammen og tok bryllupsreisen :) Tror de får det fint, plassen er jo helt herlig. Har faktisk lyst til å ta med min nåværende kjæreste dit også en gang, men jeg tror jeg vil ta inn på et annet hotell da...

Skrevet

Samme by = ja, samme hotell = nei sånn som jeg ser det.

Vil ikke lage en " repeat" av turen med eksen, så jeg hadde valgt et annet hotell og helst en annen del av by/ landsby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...