AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Jeg og kjæresten møttes da vi begynte i samme klasse. Forholdet vårt ble kjent for klassen og når en av oss var invitert på klassefest, sammenkomst osv. var det alltid en selvfølge at den andre også ble invitert. Nå, to år etter har vi gått fra hverandre. Jeg tar dette veldig tungt da jeg fortsatt er veldig glad i han og savner han masse. Bruddet er såpass "ferskt" så ingen, bortsett fra han og meg vet om det. Jeg har ikke snakket med noen om det da jeg ikke orker å gråte mer og prøver å takle sorgen på egenhånd (noe jeg vet ikke er bra for meg). Han har tatt en pause fra studiet og flyttet til hjembyen. Folk i klassen spør meg hvorfor han ikke er på skolen mer, og jeg svarer at han ville ta seg et friår. Mange lurer også på om vi fortsatt er sammen, og jeg kan ikke annet enn å svare "ja". Jeg har spesielt en i klassen som er, og alltid har vært veldig nysgjerrig på vårt forhold. Hun spør meg konstant om han/oss og jeg syns dette er veldig slitsomt da det nå er slutt mellom oss og jeg fortsatt er veldig lei meg, men vil ikke fortelle om det da jeg er redd hun vil "grave" mer. Bør jeg fortelle noen om bruddet slik at de vil slutte å spørre om oss? Jeg orker ikke å lyve og fortelle at vi har det bra når det ikke er det. Samtidig orker jeg ikke å måtte få spørsmål om oss hele tiden. Anonym poster: 35b6c9977e5f610b84921567a872fa01
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 har bare klem å gi Anonym poster: 82264ec02e1bf378eff817ff657fc5df
Karenina Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Hvis du har noen i klassen som du stoler på, kan du fortelle det til h*n, og kanskje be h*n spre ordet og gi beskjed om at du ikke vil ha noe spørsmål om det? Det blir slitsomt og vanskelig å opprettholde den maska, hva om noen snakker med eksen din og han finner ut at du sier dere enda er sammen? 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Hvis du har noen i klassen som du stoler på, kan du fortelle det til h*n, og kanskje be h*n spre ordet og gi beskjed om at du ikke vil ha noe spørsmål om det? Det blir slitsomt og vanskelig å opprettholde den maska, hva om noen snakker med eksen din og han finner ut at du sier dere enda er sammen? Jeg har få venner i klassen, og den eneste jeg jeg stoler på går gjennom et samlivsbrudd selv. Jeg vil ikke tynge henne ned med dette. Heldigvis har han ikke så mye kontakt med de i klassen lenger og de får vite "informasjon" om han via meg. Anonym poster: f60166f45fe6a9dcf27e93e5da414d07
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 har bare klem å gi Anonym poster: 82264ec02e1bf378eff817ff657fc5df Takk Anonym poster: f60166f45fe6a9dcf27e93e5da414d07
Karenina Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har få venner i klassen, og den eneste jeg jeg stoler på går gjennom et samlivsbrudd selv. Jeg vil ikke tynge henne ned med dette. Heldigvis har han ikke så mye kontakt med de i klassen lenger og de får vite "informasjon" om han via meg. Anonym poster: f60166f45fe6a9dcf27e93e5da414d07 Da må du nesten bare tvinge deg selv til å være ærlig neste gang noen spør, og deretter be de respektere privatluvet ditt og at du ikke orker å snakke om det. Det kommer til å gå fint
diamanten00 Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Da må du nesten bare tvinge deg selv til å være ærlig neste gang noen spør, og deretter be de respektere privatluvet ditt og at du ikke orker å snakke om det. Det kommer til å gå fint Takk for svar Jeg får vel bare gjøre det. Uff, skulle ønske jeg ikke var så emosjonell. Jeg gråter så lett:p Jeg får bare bite tennene sammen, holde igjen tårene og fortelle dem sannheten neste gang de spør.
Karenina Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Takk for svar Jeg får vel bare gjøre det. Uff, skulle ønske jeg ikke var så emosjonell. Jeg gråter så lett:p Jeg får bare bite tennene sammen, holde igjen tårene og fortelle dem sannheten neste gang de spør. Det er ingen skam om du gråter, et brudd er tungt, vondt og vanskelig. Ingen kommer til å tenke dumt om deg om du skulle gråte, det er helt vanlig
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Jeg ville også sagt det som det var, at det er slutt men at du ikke orker å gå nærmere inn på det fordi det fortsatt er veldig ferskt og sårt. Om du skulle starte å gråte, så vil ingen reagere på det. Til slutt en klem til deg TS
Gjest LineaAlba Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 Sist jeg opplevde et brudd sendte jeg en sms til de vennene jeg omgås mest med. Skrev noe sånt som dette: Hei. Jeg vil bare fortelle at det er slutt mellom meg og ***. Jeg syns dette er veldig trist og vil helst ikke snakke om det med mindre jeg tar det opp selv. Vil helst bare at praten skal gå som normalt. Klem fra meg Da slapp jeg å være redd for å måtte snakke om det i situasjoner der det passer dårlig å bryte ut i gråt. Det var litt godt at alle visste om det uten at jeg trengte å fortelle. Heldigvis blir det lettere med tiden! 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Sist jeg opplevde et brudd sendte jeg en sms til de vennene jeg omgås mest med. Skrev noe sånt som dette: Hei. Jeg vil bare fortelle at det er slutt mellom meg og ***. Jeg syns dette er veldig trist og vil helst ikke snakke om det med mindre jeg tar det opp selv. Vil helst bare at praten skal gå som normalt. Klem fra meg Da slapp jeg å være redd for å måtte snakke om det i situasjoner der det passer dårlig å bryte ut i gråt. Det var litt godt at alle visste om det uten at jeg trengte å fortelle. Heldigvis blir det lettere med tiden! Takk for svar Dette var en god ide Anonym poster: f60166f45fe6a9dcf27e93e5da414d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå