AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 For 2 år siden deltok vi i en budrunde om et hus fra 80-tallet, ganske velholdt og oppusset for få år siden. Vi hadde lagt inn bud med finansieringsforbehold, og regnet med å få det til slutt. Så kom det plutselig ett bud på samme beløp uten forbehold, og selv om vi bydde over det igjen, fikk vi det ikke. Selger ville selge raskt og stolte ikke på oss siden finansieringa ikke var i orden. Skal innrømme at jeg ringte og tryglet og gråt til ingen nytte! Uff... Dette er da nabohuset, vi bor like ved i en sokkel. Jeg blir så irritert og sjalu, det huset skulle vært vårt, vårt, vårt! Istedet så driver de å maler, pusser opp og styrer, har sett pp facebooken til kona, den er visst offentlig. Barna får kjellerstua, pusset opp og ordnet som om det var prinsesser! Åååå! Blir så sint, vi skulle bodd der, jeg vil pusse opp det huset og ordne hagen, er en helt nydelig tomt, med hekk, avskjermet fra resten av boligfeltet, god utsikt, vi ser rett i en garasjedør!! Min mann ble permittert fra jobben så nå får vi ikke lån til ny bolig med det første, selv om jeg vet vi ville klart med det. Og det gjør ikke saken bedre over at vårt barn er nært et av deres barn i alder. Kommer hjem og skryter over hvor fint de har det, stor hage, trampoline, egen kjellerstue med alle fasiliteter. Ser flotte bilder på fb, stilrent og flott, alt i samme stil, noe annet enn i denne trange kåken vi er stuck i!!!! Hvorfor har hun åpen profil??? Til å med mannen legger ut bilder, i sommer var det ofte grillfest i hagen og på terassen, som jeg ville ha!!Tipper hun sitter å koser seg der, fine fruen med flott mann, fin jobb begge to! Åååå!!!!! Tipper hun koser seg over å se hvordan vi sitter i det, de vet jo at de beata oss i budrunden :'-( Måtte bare få det ut! Anonym poster: 713f84afd6e3a346cbb26dd24853cf4f 1
Skjoldmøy Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Min mann ble permittert fra jobben så nå får vi ikke lån til ny bolig med det første Trøst deg med at du ikke risikerer at huset går på tvangssalg. 17
SmallTalk Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Hva er problemet? Det er da helt logisk at man selger til noen som allerede har finansieringen i orden kontra noen man ikke vet om vil få lån, uansett om de har kommet med et høyere bud. Man selger ikke for å være snill, men for å kvitte seg med den boligen man skal selge, til en overkommelig pris, innen en overkommelig tid. Jeg hadde solgt til de andre selv. Bedre å få solgt til et bud enn å risikere å ikke få solgt pga at finansieringen ikke gikk i orden. Da sitter man med skjegget i postkassen, og det er ikke sikkert at de andre kjøperne ville kommet med det samme budet en gang til. 10
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Get a grip! Anonym poster: 3bd8106973bd397701b0e853bb6e0d67 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Skjerp deg. De hadde pengene, eller dekning for å låne dem, dere hadde ikke finansieringen på plass. Da blir det sånn. Hun sitter selvsagt ikke og godter seg over at dere ikke har huset, men klart hun gleder seg over at hun selv fikk det. Med rette. Og at hun har åpen Face-profil er bare ditt problem, det er du som søker henne opp og ser gjennom. Det er ikke en dritt du kan gjøre med dette uansett. Ingenting urettferdig i det heller. Anonym poster: 22e6390f801e3b279c3729b196001588 13
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Selvsagt går huset til de som har finansieringa i orden, det forstår du nok selv også innerst inne. Skjønner at det er kjipt, men det første du bør gjøre er å bestemme deg for å ikke følge med på fb-profilen deres lengre. Jeg ville sikkert også blitt bitter og misunnelig, det er menneskelige følelser man ikke kan kontrollere, selv om det finnes ingen logisk grunn for å bli bitter. Jeg tipper det dukker opp andre hus dere kan by på når permitteringen til mannen din er over. Håper det ordner seg for dere. Anonym poster: 4ccc8c5eb4808c214c0040de646482bb 1
Anoia Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Du gjør det ikke akkurat lettere for deg selv når du ser på bilder av huset på facebook osv. Forkuser på å gjøre det hyggelig hjemme hos deg selv og å spare mer penger til huset dere en gang skal kjøpe. Det finnes flere drømmehus Og nei, nabofruen sitter nok ikke og godter seg, det er mest sannsynlig bare noe du føler 3
Gjest Funky Punk Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Uff, det må være kjedelig og gå rundt og være sjalu og irritert hele tiden. Hva med å heller fokusere på de gode tingene i livet ditt? 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Skjerp deg. De hadde pengene, eller dekning for å låne dem, dere hadde ikke finansieringen på plass. Da blir det sånn. Hun sitter selvsagt ikke og godter seg over at dere ikke har huset, men klart hun gleder seg over at hun selv fikk det. Med rette. Og at hun har åpen Face-profil er bare ditt problem, det er du som søker henne opp og ser gjennom. Det er ikke en dritt du kan gjøre med dette uansett. Ingenting urettferdig i det heller. Anonym poster: 22e6390f801e3b279c3729b196001588 Hallo, hun VET jo dette. Hun er lei seg og søker trøst, er det så gale da? Misunnelse og sjalusi er ikke bra, men man har av og til de følelsene likevel. Da er det bedre å få snakket om det enn å få beskjed om at man skal skjerpe seg. Anonym poster: ad9085ea2c65a01d5f9473cb14fb7637 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 For 2 år siden deltok vi i en budrunde om et hus fra 80-tallet, ganske velholdt og oppusset for få år siden. Vi hadde lagt inn bud med finansieringsforbehold, og regnet med å få det til slutt. Så kom det plutselig ett bud på samme beløp uten forbehold, og selv om vi bydde over det igjen, fikk vi det ikke. Selger ville selge raskt og stolte ikke på oss siden finansieringa ikke var i orden. Skal innrømme at jeg ringte og tryglet og gråt til ingen nytte! Uff... Dette er da nabohuset, vi bor like ved i en sokkel. Jeg blir så irritert og sjalu, det huset skulle vært vårt, vårt, vårt! Istedet så driver de å maler, pusser opp og styrer, har sett pp facebooken til kona, den er visst offentlig. Barna får kjellerstua, pusset opp og ordnet som om det var prinsesser! Åååå! Blir så sint, vi skulle bodd der, jeg vil pusse opp det huset og ordne hagen, er en helt nydelig tomt, med hekk, avskjermet fra resten av boligfeltet, god utsikt, vi ser rett i en garasjedør!! Min mann ble permittert fra jobben så nå får vi ikke lån til ny bolig med det første, selv om jeg vet vi ville klart med det. Og det gjør ikke saken bedre over at vårt barn er nært et av deres barn i alder. Kommer hjem og skryter over hvor fint de har det, stor hage, trampoline, egen kjellerstue med alle fasiliteter. Ser flotte bilder på fb, stilrent og flott, alt i samme stil, noe annet enn i denne trange kåken vi er stuck i!!!! Hvorfor har hun åpen profil??? Til å med mannen legger ut bilder, i sommer var det ofte grillfest i hagen og på terassen, som jeg ville ha!!Tipper hun sitter å koser seg der, fine fruen med flott mann, fin jobb begge to! Åååå!!!!! Tipper hun koser seg over å se hvordan vi sitter i det, de vet jo at de beata oss i budrunden :'-( Måtte bare få det ut! Anonym poster: 713f84afd6e3a346cbb26dd24853cf4f Men du, slutt nå så se på facbooken hennes, du driver jo mental selvskading. Anonym poster: ad9085ea2c65a01d5f9473cb14fb7637 8
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Det blir da nye sjanser på nye hus.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Ikke noe bombe at brukere her kommer med slike innlegg, du søker trøst på feil sted, dessverre. Man kan velge ord med omhu, men det er noe brukere her ikke kan. Selvsagt er det trist for deg, men det kommer andre hus og kan tippe at du vil se tilbake på dette og si så bra at vi ikke fikk det huset, dette her er mye bedre. Tro meg. I mellomtiden kan du spare og glede deg over fremtiden. Håper det ordner seg. Anonym poster: 11fb07a6f781bd33a5a9a3d57b6e373d 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Ingen som vet hvor mye gjeld de har. Mange som flotter seg på kredtittkort gjeld. Mulig huset er fint, men de spiser supper og havregrøt ellers i året. Hev deg over det og gled deg til det blir deres tur MED pengene i orden Anonym poster: c37324cf65e7b2c1aa311d63e784d817
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Drep dem, du har motiv Anonym poster: 3d027139b0e03374e5a553311569e446 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 For 2 år siden deltok vi i en budrunde om et hus fra 80-tallet, ganske velholdt og oppusset for få år siden. Vi hadde lagt inn bud med finansieringsforbehold, og regnet med å få det til slutt. Så kom det plutselig ett bud på samme beløp uten forbehold, og selv om vi bydde over det igjen, fikk vi det ikke. Selger ville selge raskt og stolte ikke på oss siden finansieringa ikke var i orden. Skal innrømme at jeg ringte og tryglet og gråt til ingen nytte! Uff... Dette er da nabohuset, vi bor like ved i en sokkel. Jeg blir så irritert og sjalu, det huset skulle vært vårt, vårt, vårt! Istedet så driver de å maler, pusser opp og styrer, har sett pp facebooken til kona, den er visst offentlig. Barna får kjellerstua, pusset opp og ordnet som om det var prinsesser! Åååå! Blir så sint, vi skulle bodd der, jeg vil pusse opp det huset og ordne hagen, er en helt nydelig tomt, med hekk, avskjermet fra resten av boligfeltet, god utsikt, vi ser rett i en garasjedør!! Min mann ble permittert fra jobben så nå får vi ikke lån til ny bolig med det første, selv om jeg vet vi ville klart med det. Og det gjør ikke saken bedre over at vårt barn er nært et av deres barn i alder. Kommer hjem og skryter over hvor fint de har det, stor hage, trampoline, egen kjellerstue med alle fasiliteter. Ser flotte bilder på fb, stilrent og flott, alt i samme stil, noe annet enn i denne trange kåken vi er stuck i!!!! Hvorfor har hun åpen profil??? Til å med mannen legger ut bilder, i sommer var det ofte grillfest i hagen og på terassen, som jeg ville ha!!Tipper hun sitter å koser seg der, fine fruen med flott mann, fin jobb begge to! Åååå!!!!! Tipper hun koser seg over å se hvordan vi sitter i det, de vet jo at de beata oss i budrunden :'-( Måtte bare få det ut! Anonym poster: 713f84afd6e3a346cbb26dd24853cf4f Permittert mann........kanskje bra dere ikke fikk til å kjøpe? MEN, om du ønsker så sterkt å bo i det huset må du bare legge an på mannen hennes.......lykkes du med det er du den som holder flotte grillfester der!!!!! Anonym poster: 95a8a824c06a8593a246c85b2cca0b33 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Nei, det huset skulle ikke vært deres. Dere var så dumme at dere ikke hadde ordnet med finansieringen. Så huset skulle aldri vært deres. Høres vel i grunnen ut som om dere aldri hadde fått den finansieringen, heller, for det tar ikke lang tid å få et lånebevis fra banken om banken mener man har økonomi til å klare det. So get a grip. Ellers kommer du til å ende opp som en svært bitter, og etterhvert ensom, gammel hurpe. Anonym poster: a6ab9b4b7789de0cf2f06a1aa7712b35 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Ikke noe bombe at brukere her kommer med slike innlegg, du søker trøst på feil sted, dessverre. Man kan velge ord med omhu, men det er noe brukere her ikke kan. Selvsagt er det trist for deg, men det kommer andre hus og kan tippe at du vil se tilbake på dette og si så bra at vi ikke fikk det huset, dette her er mye bedre. Tro meg. I mellomtiden kan du spare og glede deg over fremtiden. Håper det ordner seg. Anonym poster: 11fb07a6f781bd33a5a9a3d57b6e373d Det er TO ÅR SIDEN de tapte budrunden. TO ÅR! Og enda syter trådstarter verre enn en 5-åring som ikke fikk rosa Barbie-bil til jul. Anonym poster: a6ab9b4b7789de0cf2f06a1aa7712b35 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #18 Skrevet 12. februar 2013 Vi tapte nettopp budrunden på et hus vi veldig gjerne ville bo i. Jeg hadde flyttet inn i hodet mitt, og måtte pakke pikk-pakket mentalt, noe som var kjedelig. Så jeg kan forstå at det må være litt ekstra kjipt å måtte se huset hver dag. Men nå er det sånn da. Du kan ikke forandre på det som skjedde og hvordan det ble. Jeg tenker bare på det fine huset vi kommer til å få snart, og hvor glad vi kommer til å være for at vi ikke fikk det forrige. Det er menneskelig å føle sjalusi, og det er lov å føle seg snytt. Men prøv å ikke bruk alt for mye tid og energi på dette da. Hold deg unna FB-profilen hennes. Og jeg tror neppe hun godter seg på deres vegne. Det er noe jeg tror du kanskje tror mest selv. Lykke til, drømmehuset deres vil komme. Bare ha trua!! Anonym poster: 8d8e568929ba7178d44b289e0fb3ae36
kalinka85 Skrevet 12. februar 2013 #19 Skrevet 12. februar 2013 Hjelpes meg! Man legger ikke inn bud uten finansiering i orden! Du har ingen grunn til å klage, det er en risk du må ta når du er på husjakt! Selger driver ikke veldedighet. Han solgte til den med høyest bud uten forbehold, jeg ville gjort det samme selv. Hadde forøvrig en lignede opplevelse da vi kjøpte vårt hus, sutring og surmuling og mas fra de som tapte. De hadde til og med ringt både megler og selger privat, på kveldstid etter vi fikk tilslaget, for å prøve å få det omgjort. Er det mulig? De hadde visst finansiering i behold men kunne ikke by mer, det dreide seg visst om at vi kom med høyere bud 5 min før deres frist gikk ut. Og var dermed sur for at selger ikke godtok deres bud før vi kom. Jeg må inbrømne at jeg godter meg når de, og du,ts, kan gjøre seg så liten og stakkarslig! Vi tapte også et par budrunder, men drev ikke på som tullinger av den grunn. Skjerp deg, slutt å stalk dem, og kom over det. Mannen din er permittert, huset ville gått på tvangsauksjon uansett. 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. februar 2013 #20 Skrevet 12. februar 2013 Get over it! Jeg skjønner godt at du er skuffa og misunnelig siden du ikke fikk drømmehuset, men sånn er det. Du kan ikke sitte og snoke deg halvt ihjel på facebook og dagdrømme om et hus du aldri vil få. Jeg foreslår at du og mannen flytter inn i et annet hus når dere får økonomien i orden, det finnes mange andre flotte hus der ute! For å sette situasjonen litt i perspektiv: hva hadde du sagt til en venninne som satt på facebook og sutret over drømmetypen som var lykkelig gift med en flott kone? Ville du oppfordret henne til å sitte der og grave seg ned i egen sjalusi, eller ville du oppfordret henne til å gå ut og lete etter en ny drømmemann? En annen ting du bør være oppmerksom på er at du ikke blir lykkelig av matrielle ting som bolig, møbler og innredning. Du blir derimot ulykkelig av sjalusi, misunnelse og urealistiske drømmer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå