AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Hei! Er normalvektig og egentlig ganske fornøyd med kroppen. Men det finnes så klart ting jeg vil endre på også. Magen og lårene mine er stedene på kroppen jeg ønsker å stramme opp/ gjøre tynnere. Jeg lurer på om det er nok å løpe på tredemølle, "crosstraining" og spise sunt? Eller må jeg trene styrke for å få det resultatet jeg vil ha? Vil ikke bygge muskler, men heller ha en stram, fin mage og strammere lår. Et eksempel på en fin mage etter min mening: http://m.weheartit.com/entry/44141987/via/VisTaVie Såå: må styrke til for å få en stram mage og stramme lår, eller er kondisjon, sunt kosthold og crosstraining nok? Hvprdan styrke må jeg trene isåfall? Anonym poster: 29ceb85cbbcdd42a81ae58a53cdea575
rockarollawoman Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 For å få stramme, fine lår må det nødvendigvis være muskler der. Hvis du mener du har for store lår fra før av, er det mer sannsynlig at det er på grunn av fett enn for godt utviklet muskulatur. Noen bruker kjernemuskulaturen nok i hverdagen til å få en såkalt fin og flat mage av det, mens andre ikke gjør det, og da får man raskere og bedre resultater av å legge til styrketrening. 2
Gjest made4u Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Nei, du trenger ikke trene styrke for å få flatere mage. Vet ikke hva ditt ideal er, men det er uansett ikke dumt å styrke både rygg og mage. Vil uansett anbefale deg styrketrening, da er det en atletisk utseendes kropp du søker så er allsidig trening (som inkluderer styrketrening også) det rette. Du trenger ei heller frykte at du blir en kroppsbygger av å trene styrke.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 TS her. Takk for svar! Ser dere anbefaler styrketrening, selvom dere sier at det ikke er noe man må for å få flatere mage/strammere lår. Er det noe spesiell styrke dere anbefaler? Noen dere gjør selv? Anonym poster: 29ceb85cbbcdd42a81ae58a53cdea575
Kira-delta Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Jeg trente bare cardio med crosstrainer og mølle i 6måneder og det fungerte greit, lårene mine og alt ble slankere. Etterhvert ble det kjedelig, dessuten stangerte vektnedgangen og å tråkke mer på den crosstraineren ble en håpløs tanke:p da begynte jeg med styrke
Supraspinatus Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Flat mage = lavere fettprosent. Skal du redusere fettprosenten er det endringer i kostholdet som gir desidert størst effekt. Gjør man ingen endringer i kostholdet og bare trener vil effekten være minimal. Heldigvis er det slik at dersom en trener så justerer man ofte kosten av seg selv i tillegg og man ser ofte en effekt på den måten. Likevel vil jeg tro at det er mest effektivt å fokusere på kostholdet og ikke la det bli en tilfeldighet vedsiden av treningen. Styrketrening er alltid bra. Husk dog å trene hele kroppen. Muskulære ubalanser er oppskriften på kronisk smerte og treningskader. 3
Sjensen Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Her er en type kropp med flat mage. Selv om jenta er tynn og slank, så er jo det ikke en særlig pen kropp uten noe som helst muskler på. Uansett, ganske usannsynlig at du får en slik kropp uten muskelmasse, men det gir jo et perspektiv 1
Gjest *Maja* Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Som de andre sier; lavere fettprosent og høyere muskelmasse 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 Er enig med øvrige: det du trenger for å få flat mage er lav fettprosent. Du må rett og slett bli jevnt over tynnere. Jenta på bildet du linket til tror jeg nok trener noe styrke samtidig som hun spiser sunt. Jeg mener at å trene styrke gir deg en større følelse av å være tynn! Når jeg trener styrke og strammer magemuskmene og jeg ser musklene så føler jeg at jeh ser automatisk slankere ut. Når jeg glemmer styrketreninga og ser meg i speilet ser jeg liksom ikke like slank ut - selv når vekta er den samme. 2
kubrak Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 Hei! Er normalvektig og egentlig ganske fornøyd med kroppen. Men det finnes så klart ting jeg vil endre på også. Magen og lårene mine er stedene på kroppen jeg ønsker å stramme opp/ gjøre tynnere. Jeg lurer på om det er nok å løpe på tredemølle, "crosstraining" og spise sunt? Eller må jeg trene styrke for å få det resultatet jeg vil ha? Vil ikke bygge muskler, men heller ha en stram, fin mage og strammere lår. Et eksempel på en fin mage etter min mening: http://m.weheartit.c...87/via/VisTaVie Såå: må styrke til for å få en stram mage og stramme lår, eller er kondisjon, sunt kosthold og crosstraining nok? Hvprdan styrke må jeg trene isåfall? Anonym poster: 29ceb85cbbcdd42a81ae58a53cdea575 Myter: If I Lift Weights I'll Get Bulky If you were to look at 1 pound of fat, and 1 pound of muscle side by side, you would notice how much smaller the muscle is even though it’s the same weight. Meaning, the more muscle you have on your body, the less space you will take up. Many people -- both men and women -- think that lifting weights will make you look like a bodybuilder. That’s like saying studying physics will turn you into Einstein. The amount of time, food and discipline it takes to get huge from weights is almost a full-time job -- and sometimes influenced by illegal substances. So embrace weight training. You’ll feel and look leaner and rev up your metabolism. Women Need to Lift Only 3-Pound Weights This is some of the most irresponsible information you’ll find -- but it’s everywhere! Studies have shown weight training is a key to preventing osteoporosis, creating lean muscle mass, raising your metabolic rate and creating strength. How are you going to sculpt a flat belly, a nice back or great legs with only 3 pounds? Limiting your heavy strength training is just cheating your body out of the amazing benefits of strength training. And it’s not just limited to women -- men: pick up the heavy weights and push yourself!
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har flat og markert mage, til tross for at jeg ikke er radmager. For å ha fått dette har jeg trent mye styrke og ingen "kardio". Trener da øvelser som planke i slyngen, benkpress, russian twist etc. Anonym poster: c8d276f9811cc854cfa26007bf3790d9 1
Gjest *Maja* Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har flat og markert mage, til tross for at jeg ikke er radmager. For å ha fått dette har jeg trent mye styrke og ingen "kardio". Trener da øvelser som planke i slyngen, benkpress, russian twist etc. Anonym poster: c8d276f9811cc854cfa26007bf3790d9 Du hr nok bra lavfettprosent.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #14 Skrevet 15. februar 2013 Du hr nok bra lavfettprosent. Jeg har ikke lav fettprosent, men jeg har flat markert mage:) Anonym poster: 1bdb2ad45c5f9db971378f8e98a5e0d1
Gjest *Maja* Skrevet 15. februar 2013 #15 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har ikke lav fettprosent, men jeg har flat markert mage:) Anonym poster: 1bdb2ad45c5f9db971378f8e98a5e0d1 Det får man med lav fettprosent. Har tilgode å se en mage med ruter som har høy fettprosent. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #16 Skrevet 15. februar 2013 Det får man med lav fettprosent. Har tilgode å se en mage med ruter som har høy fettprosent. Den har ikke ruter, men har delestrek på midten og på sidene.. Hvorfor i alle dager skal jeg juge om fettprosenten min? Har med fettfordeling å gjøre! Har et godt lag med spett på rumpe og lår, og armene får jeg også et godt tak i flesket! Anonym poster: 1bdb2ad45c5f9db971378f8e98a5e0d1 1
Gjest *Maja* Skrevet 15. februar 2013 #17 Skrevet 15. februar 2013 (endret) Den har ikke ruter, men har delestrek på midten og på sidene.. Hvorfor i alle dager skal jeg juge om fettprosenten min? Har med fettfordeling å gjøre! Har et godt lag med spett på rumpe og lår, og armene får jeg også et godt tak i flesket! Anonym poster: 1bdb2ad45c5f9db971378f8e98a5e0d1 Markert mage tar jeg som at en ser ruter. Om ikke sixpack, så antydning til ruter. Dette er er en flat mage, men vil ikke si at den er markert selv om en ser en antydning til stripe i midten og siden. Markert Endret 15. februar 2013 av *Maja* 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #18 Skrevet 15. februar 2013 Markert mage tar jeg som at en ser ruter. Om ikke sixpack, så antydning til ruter. Dette er er en flat mage, men vil ikke si at den er markert og definert selv om en ser en antydning til stripe i midten og siden. Definert og markert Skal vi virkelig begynne å diskutere om jeg har en markert mage eller ikke? Jeg har definitivt en markert mage! Ønsker ikke "firkanter" synes det er ufeminnt! Har en flat, trent og markert mage, med midjemål på 60 cm, og jeg har ikke spesielt lav fettprosent. Anonym poster: 1bdb2ad45c5f9db971378f8e98a5e0d1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #19 Skrevet 15. februar 2013 Mener du at dette ikke er markerte mager, Maja? Synes de Magne over er mye penere enn disse magene: Anonym poster: 1bdb2ad45c5f9db971378f8e98a5e0d1 4
Gjest *Maja* Skrevet 15. februar 2013 #20 Skrevet 15. februar 2013 Mener du at dette ikke er markerte mager, Maja? Synes de Magne over er mye penere enn disse magene: Anonym poster: 1bdb2ad45c5f9db971378f8e98a5e0d1 Ikke nr. 3 nei. Men de andre er i samme stil som bilde nr. 2 jeg henviste til som markert. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå