Peluche Skrevet 20. mars 2004 #21 Skrevet 20. mars 2004 Det er snakk om å ta igjen, Peluche. Damen har ikke vært annet enn smørblid siden. Når det står et kvinnemenneske foran deg som forsøker å latterliggjøre dine valg rundt et tema hun overhodet ikke hverken har peiling på eller noe med, da kan det være greit å sette ned foten for slike bemerkninger en gang for alle. Don`t get mad, get even..... Mnjaæsj... kjenner jo verken henne eller deg jeg da. Men ok, jeg er tilbøyelig til å være med på tankegangen din, siden det er lørdag Jeg liker også å sette folk på plass... men jeg er alltid så velsignet blakk at jeg slipper at noen misunner meg for akkurat den biten da...
*marte* Skrevet 20. mars 2004 #22 Skrevet 20. mars 2004 Siden alle mine nære kolegaer er gutter/menn blir det lite prat om bryllup i den sammenhengen. Tror ikke de er så veldig interessert, så sier ingenting med mindre jeg blir spurt. Med familien og venninnene blir det derimot en del prat, men prøver å ikke overdrive. Som regel er det ikke jeg som kommer inn på temaet først, men det kan jo være vanskelig å stoppe når man først er på gli :oops:
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2004 #23 Skrevet 28. mars 2004 Jeg har ikke opplevd saa mange ekle kommentarer, men min kjaere har faatt hoere "er dere ikke litt unge tilaa gifte dere" (Han er 28 og jeg er 25!). Det verste er at han tar seg ganske naer av det - han er av den typen som tar det meste folk sier til ham alvorlig. Saa da maa jeg troeste ham litt! :trøste:
Skusla Skrevet 28. mars 2004 #24 Skrevet 28. mars 2004 Har heldigvis ikke fått noen sarkastiske bemerkninger overhodet. Prater egentlig ikke så mye om bryllupet annet enn når folk spør meg. Noen har jo en tendens til å prate litt vel mye om det, men jeg syntes folk skal holde seg for god til å komme med sure bemerkninger av den grunn. Det er en stor begivenhet, så jeg syntes ikke det er rart om man har lyst å dele det med de rundt seg/ sine nærmeste.. :-)
Flo* Skrevet 28. mars 2004 #25 Skrevet 28. mars 2004 Fikk ikke så mye "pepper" for bryllupet, men gjett om vi har fått høre mange spydige (misunnelige ?) kommentarer fordi vi brukte 35.000;- + lommepenger på bryllupsreisen. Det ble ikke akkurat bedre da vi dro på en ny reise til fjerne himmelstrøk 10 mnd senere. At vi i tillegg bygde ny garasje uten å ta opp lån mellom disse to reisene fikk enkelte til å undre hvor vi tok pengene fra. Det later til å være vanskelig for enkelte å forstå at det faktisk finns folk som har evnen til å spare penger.
*Lene* Skrevet 29. mars 2004 #26 Skrevet 29. mars 2004 Har ikke fått noen sarkastiske kommentarer..Snakker en del om bryllupet, men det er kun til spesielle folk, ikke alle! Da snakker jeg bare om det hvis noen spør!
Engel Skrevet 29. mars 2004 #27 Skrevet 29. mars 2004 Jeg snakket om bryllupet med forlovere og familie, ellers bare hvis folk spurte konkret om det. Det er bare å innse at de aller fleste er null interessert i ditt bryllup, selv om de sikkert syns det er koselig at du skal gifte deg. Og å høre om det blir dermed kjedelig og masete.
Scorpina Skrevet 29. mars 2004 #28 Skrevet 29. mars 2004 .... "ER du helt sikker på dette" - av de som ikke en gang kjenner meg eller min kjære for den saks skyld. Hvor jeg inni meg gir dem fingeren, men smiler og sier at det er jeg jo selvsagt. Jupp. Dvs folk som jo "kjenner" meg men som ikke er invitert i bryllupet. Mer sånne perifere bekjentskaper....om man kan kalle dem det. Men, jeg måtte nå si til ei da "er jo påfallende at litt syrlige kommentarer ang det å gifte seg, ja som nettopp den DU kom med (også så jeg henne rett i øya)...kommer nettopp fra de som er skilte, holder på å skille seg eller er blitt singel for n'te gang etter å ha hivi typen ut - - ikke sant....?!? (også smilte jeg søtt) Det smalt ikke fra kjeften hennes!!!
Gjest Tex Skrevet 29. mars 2004 #29 Skrevet 29. mars 2004 Det smalt ikke fra kjeften hennes!!! *digger Scorpinas kommentar*
Wayah Skrevet 29. mars 2004 #30 Skrevet 29. mars 2004 Sarkasmegjengen... Dette er jeg med på Og den smiley'en ser ikke ut som en sjarmør, mer som noen med ikke-engelaktige tanker i bakhånd Og hvis du føler du har fått bemerkninger om alder, Popelka, tenk på meg, jeg er bare 22 år ung jeg, har faktisk hatt en halv buss i opprør når en jeg hadde gått i klasse med fikk høre hva jeg hadde planer om... Uansett har det seg sånn at jeg faktisk har vært sammen med helten min i snart 6 1/2 år, og vi går supergodt sammen, så jeg er ikke i tvil om at jeg gjør det rette. De eneste andre bemerkningene jeg får er fra min kommende svigermor, som jeg har satt i sving med masse av planlegginga fordi hun har masse peiling på dekorering og sånt. De andre tingene hun selvfølgelig mener hun har bestemmelsesrett over, er jeg litt mindre sikker på at hun er heeelt oppdatert på... Vi har for eksempel endt opp med å diskutere om det er vanlig at bruden holder tale(hun mente alt annet enn at bruden reiste seg opp og holdt en tale var fullstendig uvanlig - også bruden som sannsynligvis er hardt rammet av "allergi" den dagen da...), og om nattmat er nødvendig eller ikke(det anså hun som fullstendig unødvendig og tungvint). Det gjelder vel å holde tunga rett i munnen tenker jeg, og ikke yppe til slagsmål men i alle fall avslutte dem fortest mulig
Holly Hobbie Skrevet 29. mars 2004 #31 Skrevet 29. mars 2004 Det gjelder vel å holde tunga rett i munnen tenker jeg, og ikke yppe til slagsmål men i alle fall avslutte dem fortest mulig Godt sagt! Det er ikke lette aa virke diplomatisk mens man proever aa faa viljen sin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå