Gå til innhold

Buksestørrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange jeans kommer i størrelse på tommer (27, 28, 29 osv). Hvor på kroppen eksakt er det man skal måle seg for å finne ut hvilken størrelse i tommer som er riktig? Skal man måle der man er bredest over rumpen, eller hoftebenene, eller hvor? :)

Anonym poster: 5d1cbe1c92d2038c1181e7861969e204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opprinnelig var det vel midja som sa hvilken størrelse man skulle bruke?

Jeg bruker i alle fall 25" (63.5 cm) men er over 90 cm over rumpa/hoftene, så det kan i alle fall ikke stemme! :ler:

Skrevet

Tommermålene gjelder åpningen, så skulle tro målet skal taes fra rundt der buksen normalt kneppes igjen.

Anonym poster: 23b495e2c642e280137f69d0ed17bf5d

• Liker 1
Skrevet (endret)

De jeansstørrelsene du nevner går på midjemål, altså der du er smalest i livvidden.

Endret av rockarollawoman
Skrevet

De jeansstørrelsene du nevner går på midjemål, altså der du er smalest i livvidden.

Det kan vel ikke stemme, med mindre det er en bukse som er høy i livet? Rundt midjen tilsvarer jeg da en størrelse 24, men det får jeg garantert ikke hverken på meg eller kneppet igjen. Har en bukse i str 27 som er akkurat litt for trang, mens str 28 er for stort igjen...

• Liker 1
Skrevet

Det kan vel ikke stemme, med mindre det er en bukse som er høy i livet? Rundt midjen tilsvarer jeg da en størrelse 24, men det får jeg garantert ikke hverken på meg eller kneppet igjen. Har en bukse i str 27 som er akkurat litt for trang, mens str 28 er for stort igjen...

Jo, men det er veldig vanlig at man må kjøpe bukser i større størrelse enn det midjemålet tilsier. Derfor er det alltid lurt å gå ut ifra størrelsesguiden til det aktuelle merket man kjøper fra, samt prøve buksen før kjøp.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Normalen er at du tar midjemålet ditt og eventuelle andre påkrevde mål etter skjema, og så går du etter størrelsestabellen til produsenten.

Buksene er sydd for å passe til et menneske med disse målene, de er ikke målene på buksen eller skjørtet eller blusen eller jakken ;)

Edit: korrigert autocorrect ;)

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Hva med å bare prøve den på? Størrelsen varierer etter hvilket merke, modell og hvilken behandling(vask)

Skrevet

Men buksen sitter jo på hoftene, ikke midjen? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...