Gå til innhold

Er jeg gal som planlegger og både lage blomsteroppsatser og bryllupskaka selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger og lage disse tingene selv da jeg er flink til begge deler og synes det er galskap og betale de summene blomsterbuttikker og bakeri skal ha.

Jeg tenkte fordele andre oppgaver slik som sette opp annlegg, pynte lokalet og dekke på til andre slik at jeg kan i hovedsak konsentrere meg om disse to tingene men begynner og tenke at det kansje er og ta på seg litt for mye og at det kan bli litt for mye stress?

Hva synes dere?

Anonym poster: 9f7846a2234bcc73df9953600cf1835f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du da ikke trenger å tenke på noe annet, så er det jo greit.

Selv øsnker jeg å gjøre minst mulig. Mer enn nok å tenke på og få gjort læll.

Skrevet

Neeeeei det synes jeg ikke i det hele tatt for jeg planlegger akkurat det samme + + + :ler:

Og helt ærlig kan jeg ikke forestille meg at det skal bli så vanvittig stressende selv om jeg er en stresset person. Tar det med knusende ro. Kan ikke betale 3000,- for en bryllupskake som ikke blir spist og blomsteroppsatser som er bare så der..

Var litt deilig å høre at det fantes andre med samme utgangspunkt. :fnise:

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Ikke gal, men ambisiøs og modig! ;) Selv hadde jeg aldri turt det, men det er fordi jeg er så redd for alt som kan skjære seg/gå galt - og det gjelder selv når jeg ikke skal gjøre stort selv, haha. Hvor god lagringsmulighet har du til både kake og blomster i forkant av dagen? For begge deler må vel lagres kjølig for å holde seg best mulig, og om du har stor kjølelagringsplass så kan det vel lages fra et par dager i forveien? Personlig hadde jeg følt det stressende, men du er flink til begge deler, og det i seg selv gir jo en helt annen ro og tillit til at alt vil gå bra :)

(Hva med å alliere deg med ei venninne eller noen andre som kan bistå deg litt dersom du føler at det trengs?)

• Liker 1
Skrevet

Visst du tror det går greit, så syns jeg du skal gå for det. :) Er jo litt stas å ha laget det selv da... Kunne sikkert funnet på å gjort det samme selv, dersom det var ting jeg var god på... :)

Skrevet

Jeg syns du er gal. Jeg lagde tre etasjes bryllupskake dagen før bryllupet, og jeg gjør det aldri i verden kommer ikke på tale igjen. Aldri. Jeg brukte absolutt hele fredagen, kom for sent til manikyrtimen min så jeg fikk ikke lagt neglelakk og sånn slik jeg ønsket, og selvom damen der jobbet en time overtid forskjøv det hele seg slik at jeg ikke fikk tatt et skikkelig overblikk i festlokalet slik jeg hadde håpet - noe som igjen resulterte i - vel, du ser hvor jeg vil hen.

Denne gangen skal jeg hente kaken i butikken fredagen, og det er ENESTE planen i verden den dagen. Bortsett fra å drikke champagne med forloveren min og ta tidlig kvelden.

Så ja, jeg syns du er gal. Og blomster i tillegg? Huff.

• Liker 4
Skrevet

ts har øverbakt kaka to ganger og ja det er endel arbeid, men føler ikke det trenger ta en hel dag heller. Tenkte øvebake den enda engang for og få det inn i fingrene og at det demed går fortere, Kjenner meg jo litt stressa for om det skulle gå galt akkurat denne dagen. Vurdeer og kjøpe litt ferdig kakemixer i tilfelle noe skule gå galt så jeg fort kan bake nyE bunner. Jeg tenker sette sammen bunnene torsdagen og dekorere fredagen så da får jeg og fordelt det litt utover.

per blomsteroppsats bruker jeg litt under 30 min på og trenger bare tre-fire ved siden av noen enklere greier jeg skal sette i små glassboller. Får sikkert svigermor til og hjelpe med meg dette og men noen ganger tenker jeg at jeg kansje bare burde bestilt dette ferdig men koster jo 3000 kr i motsetning til 800 kr om jeg lager disse selv.

vil heller bruke penger på god mat og drikke en en flott kake fra pascal osv

Anonym poster: 5c77a6123035890286afa964b6eac057

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner argumentet ditt med å spare penger, men jeg ville ha gått maaaaange runder med meg selv om jeg var deg. Jeg gjør det som jeg sa aaaldri igjen. Kake og blomster kan koste det det vil, jeg foretrekker å ikke ødelegge selve dagen med å være for sliten. Det er det ikke verdt.

• Liker 2
Skrevet

Ts - i verste fall hvis det blir for mye å gjøre er det bare å bestille marsipankaker uten pynt fra bakeriet å ikke nevne med et ord at de skal brukes til bryllup å pynte de selv med ekte blomster. Det er hvertfall det jeg har tenkt å gjøre hvis det skjærer seg. Løsninger finnes det. :)

Vi skal ha et hjemmelaget personlig bryllup med mange detaljer som jeg selv vil ordne, det må jeg ta konsekvensene av å legge opp planen deretter. Jeg har gått noen runder med meg selv og hvordan dette skal gå, men jeg er ikke interessert i å komme til et ferdigdekket bord, jeg vil komme til et bord jeg har dekket og gledet meg over. Jeg har en familie rundt meg som er innstilt på det samme løpet og som er mye mer opptatt av pengene enn hva jeg feks er.

Når det kommer til kaken som er det verste for min del tenker jeg at enten blir det en enkel marispankake eller så blir det en Pasjonsfruktkake som kan lages i goooooooood tid på forhånd å bare tas opp av fryseren. Pyntes med frisk frukt.

Mye heller den ekstra jobben enn å betale 3000,- for at en facebookbekjent av meg skal lage den. Det synes jeg er mye penger for en kake.

Skrevet

Jeg synes ikke du er gal, men det kommer jo litt an på hvor mye annet du skal gjøre dagene i forveien. Du sier jo at du kommer til å delegere det meste annet og du har prøvebakt grundig. Så nei, synes ikke du er gal.

Vi skal ha festen en annen dag enn vielsen og være hjemme hos oss + at jeg skal ha ferie hele uka før. Og jeg skal bake de fleste kakene, pynte bord og ordne med blomster sjøl. Men siden vi har endel ekstra tid enn mange andre som har vielsen samme dag osv., så synes jeg ikke at jeg er særlig gæern. Det som gjør oss gale er at vi skal slippe folk løs i huset vårt :fnise: Da må det jo være reint og ryddig :daane:

• Liker 1
Skrevet

Fult mulig å gjøre dette selv, men du bør ha et skikkelig program på egen til og ha litt slingringsmonn.

Det har lett for å bli mye styr på bryllupsdagen, derfor bør det meste være klart dagen før.

Regner med at du gjør klar alt dagen før?

Og deleger alt som du kan delegere til venninner som er villige til å hjelpe deg. Det er slitsomt å stresse pga bagateller i eget bryllup.

Skrevet

Hvis man skal være en skikkelig bridezilla som lett henger seg opp i detaljer jf Kiara ;) kan man jo også ta bilde av slik man ønsker at det skal se ut feks på kakebord ol å gi de som skal servere og ordne i stand på bryllupsdagen.

Synes nesten det høres lurt ut slik at alt har sin plasspå forhånd. :)

• Liker 1
Skrevet

Skal selv stå for kake og all dekor. Nå skal vi ha det veldig enkelt da. Ville ikke begitt meg ut på en kake med mange Etasjer, men om du er god på dette blir det vel ikke stress :-)

Mye penger å spare ! :)

Skrevet

Jeg synes ikke du er sprø... eller så er jeg like sprø selv ;)

Skal også lage bryllupskaken selv. Fordi jeg ikke synes at noen av bakeriene her i området er noe gode (kakene er tørre og smaker ikke godt). Jeg har laget kaken mange ganger før. Glasuen og pyntinga også. Eneste forskjellen er at jeg må ha slike "pinner" til å lage etasjer.. Men DET må jo gå fint!?

Ellers har jeg vurdert å lage brudebuketten selv også, men har nå sømfart nettet og funnet en jeg liker. Så tar med bildet til dekoratøren å får det fikset. MEN, tror jeg hadde klart å gjort det like bra selv.... Er bare at jeg måtte ha kjørt 45 min for å finne en god blomsterbutikk med stort utvalg. og det gidder jeg nok ikke likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...