slask Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Finn.no har begynt å formidle mailer med rare adresser for å hindre spam. Altså mailer fra folk som er interessert i noe du skal selge eller kjøpe. Når du svarer en person så går mailen først innom Finn som gjenkjenner den rare lange mailadressen og kan lage en ny rar adresse som sendes til personen. Flere som misliker denne praksisen?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Hva er det du misliker med det? Anonym poster: 18df9d2f20c724ea66d7916a16a6b689 3
Gjest Yellow Taxi Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Jeg skjønner ikke hvordan det kan være negativt på noen som helst måte. Brukte du finn.no torget som sjekke-arena eller noe? 1
slask Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2013 Hva er det du misliker med det? Anonym poster: 18df9d2f20c724ea66d7916a16a6b689 At Finn liksom får "enerett" til å snoke i mailene som jeg ønsker skal være private mellom kjøper/selger og meg. De kommer garantert til å analysere innholdet for å tilpasse tjenestene sine etter hvordan de tror/skjønner brukerne opptrer i salgsammanheng. Noe de faktisk ikke har noen ting med å gjøre. De kan ønske seg den informasjonen, men ikke kreve den. Det burde vært frivillig å rute mailene gjennom dem. Jo, du kan naturligvis be mottakeren sende deg sin egentlige adresse, men det er prakk og plunder som må gjentas gang på gang. Kanskje man må begynne å skrive "svarer kun på mailer hvor folk oppgir sin mailadresse...".
slask Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jeg skjønner ikke hvordan det kan være negativt på noen som helst måte. Brukte du finn.no torget som sjekke-arena eller noe? Bryr meg lite om alle som ikke skjønner dette. De kan fortsette å ikke skjønne. Du kan jo slutte å bruke konvolutt i papirverdenen også hvis det ikke spiller noen rolle hvem som har tilgang. Endret 11. februar 2013 av slask
Gjest Yellow Taxi Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Bryr meg lite om alle som ikke skjønner dette. De kan fortsette å ikke skjønne. Du kan jo slutte å bruke konvolutt i papirverdenen også hvis det ikke spiller noen rolle hvem som har tilgang. Jada det er jeg som er dum her. Tenk at jeg ikke skjønner at finn.no har 50 arbeider som kontinuerlig leser alle meldingene, "jei tar sofa'n for 200". De videreformidler sikkert informasjonen til arbeiderpartiet, tjen folket og en stor gruppe av jødiske internasjonale selskaper. Det er bra du protesterer! 6
slask Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2013 Jada det er jeg som er dum her. Tenk at jeg ikke skjønner at finn.no har 50 arbeider som kontinuerlig leser alle meldingene, "jei tar sofa'n for 200". De videreformidler sikkert informasjonen til arbeiderpartiet, tjen folket og en stor gruppe av jødiske internasjonale selskaper. Det er bra du protesterer! Du har helt rett. Dette skjønner du ikke. Det er nok at 1 person hos Finn har tilgang til denne mailbasen (hvor lenge de lagrer vet bare Finn). Da kan de søke i mails som sikkert raser inn med hastighet på 1000 mail i sekundet, trolig mer. Klart de tar vare på en base for å lære litt om hvordan folk opererer seg i mellom. Noe de ikke har noe med. Man kan selvfølgelig sammenligne det med ISP (nettleverandører), mailoperatører osv, men det lar seg ikke gjøre å komme utenom. Finn er noe helt annet siden de driver en rubrikkannonse-tjeneste, ikke mailtjeneste. De har lenge anonymisert førstegangskontakt til selger, men nå siler de hele dialogen, som godt kan gå frem og tilbake mange ganger. Foreslår at du lar være å skjønne dette. Hva sier Datatilsynet om dette?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Hva sier psykologen om dette...? Nei, ikke alle er ute etter å "ta" deg. Anonym poster: 75af7414d33c679665e796bb0eaff7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå