AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har tidligere ikke investert når det gjelder trenings- og fritidsklær. Og det merkes på det jeg har, dårlig kvalitet, dårlig passform osv. I løpet av det siste året har jeg forsøkt å bygge opp en garderobe spesielt når det gjelder fritidsklær. Har kjøpt litt, har fått noe i gave, men har ennå noe igjen jeg bør investere i. Men hva trenger man egentlig for ulike aktiviteter? Trenger litt hjelp når det gjelder spesielt ytterklær, det finnes så enormt masse og det koster jo en del. Når det gjelder undertøy har jeg nå flere sett med ull undertøy fra Devold, Kari Traa og HH. Har også gode sokker, votter, luer og sko. Jeg har en bukse som er grei å gå tur både til fjells og i fjæra - ikke vinterbukse. Og jeg har en boblebukse som er fin til å være ute å leke med ungene i. Den har jeg tidligere også brukt til å gå på ski med, men ser at den blir for tykk og uformelig. Trenger noe å ha på meg når jeg skal gå på ski, både langrenn og slalåm. Har heller ikke ordentlig jakke til dette bruket. Bruker nå samme dunjakke som jeg bruker til hverdags og det blir litt feil. Så hjelp meg, kom med innspill på hva dere har på dere når dere er ute og sporter! Og legger dere mge link blir jeg kjempeglad! Anonym poster: 0b5435c8bd9de4c619dd4a6acc4dc0dc
Gjest made4u Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Som tidligere alpinist og telemarkkjører, samt også med bakgrunn som langrennsløper (trente i klubb i to år) og også skiskyting samt aktiv innen friluftsliv (på hytta hver vinter og påskeferie bl.a.) så kan jeg det meste om ski og skiutstyr og er kapabel til å svare. Tilpasset utstyr er av vesentlig betydning, dog må du finne det rette hva gjelder hva du er villig til å betale sett ut fra hvor mye du skal være i aktivitet samt sett fra ditt nivå og ambisjonsnivå. Ikke kjøp utstyret nå, det lønner seg å kjøpe det etter sesongen og med planer om neste sesong, vinterutstyr kan nemlig ikke bli dyrere enn nå. Oppsøk en sportsforetning og be om råd du, de kan hjelpe deg bedre ut fra dine behov enn hva man kan her på nettet. De vet også hva dem har inne og hva som er på tilbud etc., dessuten kan de hjelpe deg å finne rett utstyr tilpasset deg og ditt nivå og ambisjoner samt ut fra din høyde og vekt etc.
Supraspinatus Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Hva konkret skal du bruke klærne til? Det er stor forskjell i utstyr man bruker til alpint kontra langrenn! Når jeg kjører alpint (frikjøring) bruker jeg Norrøna sitt "Lofoten" sett. Det er dog ganske dyrt, men det har god passform og er av svært god kvalitet. Det er også mange lure løsninger med lomme, snølås og strammesnorer. Fargene er også spreke slik at du blir lett å observere av andre på avstand. Det viktigste er at du holder deg tør, men ikke holder fuktigheten inne. Dunjakke bruker jeg under skalljakken dersom det er svinekaldt (-15) eller om den relative temperaturen er i det området. Ellers pleier jeg bare å stå med tynn ulltrøye. Det blir ganske varmt om du står litt aktivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå