Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er tilbudt to stillinger, en ved Jysk og en ved Europris.

Usikker på hva jeg skal velge og lurer på hvilke fordeler/goder de to plassene gir sine ansatte, noen som vet?

Skrevet

Har ingen erfaring med dem, men om du går på deres webside, kan dud ihvertfall sikkert lese det de påstår de tilbyr sine ansatte.

Men jeg tror det blir ca. det samme hos dem.

Kanskej har du flaks og en som er eller har vært ansatt er her på KG :)

Anonym poster: aa0285904115272f5149b0ee298ea4b0

Skrevet

Jeg har ikke vært ansatt i noen av dem, men har venner og kolleger som har vært/er ansatt i begge kjeder. De som jobber i Jysk er måtelig fornøyde, de i europris er ikke.

Jysk har tariffavtale og gir faktisk penge til sosiale arrangementer for de ansatte.

Anonym poster: 501992c7c672748496730a340bfa4053

• Liker 1
Skrevet

Har hørt folk klage om jobben sin når de har jobbet i Jysk, men har ikke hør noe om å jobbe i Europris.

Anonym poster: 3d9b01a2b5b5d00462faf3e03d7cfd46

Skrevet

Jeg syns Jysk høres bedre ut på en CV enn Europris.

• Liker 15
Skrevet

Hva med å tenke på varene du vil jobbe med? Jysk er mer interiør, mens Europris minner litt om en dageligvare. Siden det er matvarer på Europris må du jobbe med sjekk av dato også. Men jeg er ganske så sikker på at det er tariff på begge steder, kanskje du kan spørre hvilke lønnstrinn du får? Noen butikker er villige til å gi mer mens andre mindre så om du har mulighet til å spør hvilke lønn du får bør du gå etter det.

Skrevet

Jeg har jobbet i Jysk. Kan jeg spørre hvor i landet dette er? Heltidsjobb?

Har litt blandede følelser egentlig... De følger tariff og bonusordningen er veldig god :-)) (dersom butikken din gjør det bra) Men sjefen i "min butikk" gjorde opplevelsen litt mindre hyggelig. Manglende opplæring var et problem, men det varierer nok med butikksjefen.

Generelt fornøyd med å ha jobbet i Jysk. Hyggelig julebord for hele landet :) og velferdspenger ol. som går til sosiale sammenkomster.

Bare spørr dersom det er noe mer konkret du lurer på :)

Kan jo ikke si noe iforhold til europris selvfølgelig. Blir jo som en over her sa, kommer an på hva du vil jobbe med.

Anonym poster: ff298fe2d9d6e067d2d2de3fe6d787e5

Gjest Memories
Skrevet

Jeg ville ha tatt jobben på Jysk. Det ser bedre ut på cv'n og dessuten får man vel rabatter på møblene der. Det er jo relativt kjekt å ha.

Skrevet

JYSK! Ser for meg det er masse kunder som lager trøbbel på Europris, alltid vært noen uteliggere og generelt trailertrashfolk der de gangene jeg har vært der.

Anonym poster: e352eef3cbb7fde3c339b19c482e0f14

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvordan ser Jysk bedre ut på CV-en enn Europris? Bare lurer, har aldri jobbet i disse butikkene selv. Men ser for meg at det er ganske like stillinger, som innebærer mye av den samme jobben. Det er jo butikkjobb på lik måte, eller? Så hvorfor er det bedre å ha Jysk på CV-en enn Europris?

Endret av Rubies_
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes de har mye fint på Jysk, så jeg ville ha jobbet der! :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan ser Jysk bedre ut på CV-en enn Europris? Bare lurer, har aldri jobbet i disse butikkene selv. Men ser for meg at det er ganske like stillinger, som innebærer mye av den samme jobben. Det er jo butikkjobb på lik måte, eller? Så hvorfor er det bedre å ha Jysk på CV-en enn Europris?

For min del ser det ikke "bedre ut på CVn", men folk vil heller jobbe på Jysk fordi det er produkter for hjemmet (nisje produkt) = Folk med penger. Mens Europris kan ligne på OBS som har litt av hvert + nips altså en butikk for alle. De produktene en butikk har gjenspeiler de som handler der.

Synes selv det var lettere å få jobb i typiske dageligvare butikker som ung, etter den erfaringen fikk jeg jobb i en nisje butikk senere.

Anonym poster: 4b7f44af4b84c65c748280375a30b724

Skrevet

Om du liker å få kjeft for ting utenfor din kontroll, alltid være for få på jobb og mye rot, så hadde jeg valgt Jysk.

Anonym poster: 01e7da79567d51dc9a36641eb25ddf05

Skrevet

Jeg handler ikke på Jysk fordi hele kjeden virker rett og slett amatørmessig. I de butikkene jeg har vært på virker det ikke som de ansatte har fått noe særlig opplæring og er mest interesserte i å høre på musikk og snakke med kollegaer.

Europris er litt det samme, men de har faktisk noen butikker som virkelig skinner gjennom som bra. Noen butikker er rotete og har ansatte som ikke har peiling på noe som helst, mens andre butikker ser ryddige ut til enhver tid i tillegg til at betjeningen er hyggelig og behjelpelige.

Derfor vil jeg si at du bør se an hvordan butikkene er. Som sagt varierer kvaliteten på Europrisbutikkene voldsomt, og jeg vil tro det gjelder for Jysk også. Hvilken butikk får du mest ryddig inntrykk av? Jeg synes Europris og Jysk er ganske likestilt på en CV når det gjelder erfaring, bare at EP er mer greit om man skal jobbe i matbutikk og Jysk er bedre om man skal jobbe i møbelforretning. Begge er butikkjobber i lavpriskjeder, så jeg skjønner ikke hvorfor Jysk skal se bedre ut på en CV.

Anonym poster: bbbe3d841ec3bb0e950d993977be0b60

Skrevet

Hei

Takk for mange svar :)

Endte opp med Europris fordi de la meg på lønnstrinn 6, 167 kr timen, men jysk la meg på lønnstrinn 5 som er 151 kr timen.

I tillegg var det mye kortere avstand til europris :)

• Liker 2
Skrevet

Lykke til i jobben, jeg tror du valgte riktig :) de gir også avslag i prosent på varer for sine ansatte (tror det er 10%?). Håper du er flink og setter på prislapper på alle hyllene ;)

Er litt nysgjerrig på hvorfor butikkene la deg på forskjellige lønnstrinn? Har du jobbet mange år i butikk?

Anonym poster: bbbe3d841ec3bb0e950d993977be0b60

• Liker 1
Skrevet

Lykke til i jobben TS!

Da hadde jeg også valgt Europris.

:jepp:

Skrevet

Har bedre inntrykk av Europris enn Jysk. Syns aldri jeg har fått god service (eller service i det hele tatt) på Jysk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns Jysk høres bedre ut på en CV enn Europris.

Samme her. Europris er mer "rusk og rask" mens Jysk speialiserer seg jo litt mer på dyner/puter/sengetøy/gardiner selv om de selger andre ting (og er en billigkjede).

Dessuten tror jeg du vil trives bedre på Jysk, fordi Europris tiltrekker seg masse "rusk og rask" av folk også. Jysk har nok sin del av slike mennesker, men tror Eurporis har mer.

Handler på Europris selv altså, bare sånn at det er sagt.

Anonym poster: 66e7b2887758e07426e410eed5401d10

Skrevet

Hei

Takk for mange svar :)

Endte opp med Europris fordi de la meg på lønnstrinn 6, 167 kr timen, men jysk la meg på lønnstrinn 5 som er 151 kr timen.

I tillegg var det mye kortere avstand til europris :)

Ups, sorry fikk ikke med meg dette innlegget. Ja da får du ha lykke til! :)

Anonym poster: 66e7b2887758e07426e410eed5401d10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...