Yesterday Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Sitter og skriver på en jobbsøknad elektronisk, det står at man kan legge ved bilde av seg selv men det frister egentlig ikke, hehe. Det er frivillig, hadde dere gjort det?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Nei, IKKE gjør det Det blir gjerne litt ledd av dit du sender det. Jeg jobbet et sted hvor folk viste bildet rundt, og kommenterte ansiktsuttrykket, f.eks "han her så skummel ut" osv. Det ble også litt rabalder, dersom noen var veldig kjekke, f.eks "ja, han får jobben med engang, hø hø hø" Det er virkelig ikke nødvendig å vise til om du har brunt eller blondt hår, om du bruker briller eller ikke. Du har jo skrevet om deg selv i CV'en. Det er det som skal være relevant, og da spesielt utdanningen og erfaringen din. Vil de se deg i realiteten, kaller de deg inn til et intervju, eller to Jeg kommer iallfall aldri til å legge ved bilde igjen pga dette Anonym poster: 55182a1acbe029a045df08a0b81cd921 1
Løvefrøken Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Jeg legger ikke ved bilde, og har heller ingen planer om å gjøre dette. Jeg vil ansettes på grunn av mine kunnskaper og kvalifikasjoner, og ikke utseendet mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Jeg syns alltid det er litt sært å skulle legge ved bilde, for jeg tenker at utseendet ikke skal ha noe å si. Men jeg legger det ved, når det står at man skal da. Anonym poster: e15a6701dcdbfe7449626d9e6d813b3d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har sendt ved et bilde fra fotografen, typisk skolebilde. Faktisk fått både intervju og jobb når jeg har gjort det. Om noen vil le så får de bare gjøre det. Anonym poster: 20e2a5993ce56be380792a2b12909c27
Gjest O___o Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Legg ved et bilde. Gjerne et som dette Med mindre du er uimotståelig vakker.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Jeg jobber en plass der det av og til blir sendt inn bilder. Og på min jobbplass er det ingen som ler, viser frem eller studerer bildene. Bildene er der bare for å gi et lite inntrykk. Men de teller så absolutt ikke når de skal velge hvem de vil ansette. Anonym poster: d671824cd64713670410018fb07388a1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Synes det blir helt feil å legge ved bilde. Det skaper rett og slett litt distraksjon fra det som skal bety noe: utdanning/jobberfaring. Når jeg ser på bilder av folk, kommer med engang masse tanker / assosiasjoner osv, det kan rett og slett bli litt forstyrrende, og da særlig om man skiller seg litt ut (ser kjempe-ung ut, kjempegammel, sur, ligner på noen man kjenner, kjempesminket, osv osv). Jeg for min del, vil ikke risikere at noen forbinder bildet mitt med negative assosiasjoner, og tar en beslutning på feil grunnlag...... Vil de se meg, så er det da bare å ringe og be meg komme på et intervju!! Anonym poster: 55182a1acbe029a045df08a0b81cd921 2
FantasDick Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har gjort det, ja. Jeg trengte virkelig en jobb fort som F, og fikk ikke napp på noen av søknadene jeg sendte ut. Til slutt "krøp jeg til korset" og la med bilde på et par søknader (samme tekst, samme CV) og fikk tilbud om intervju på samtlige søknader. Fikk tilbud om jobb på 3 av intervjuene også. 2
Yesterday Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Nei, IKKE gjør det Det blir gjerne litt ledd av dit du sender det. Jeg jobbet et sted hvor folk viste bildet rundt, og kommenterte ansiktsuttrykket, f.eks "han her så skummel ut" osv. Det ble også litt rabalder, dersom noen var veldig kjekke, f.eks "ja, han får jobben med engang, hø hø hø" Anonym poster: 55182a1acbe029a045df08a0b81cd921 Det skjedde forresten en plass jeg jobbet før, der ble bilder av søkere vist til oss ansatte og folk lo. Det var jo flere spesielle bilder, av typen "se så sexy jeg er". Ikke tilfeldig pene folk, men folk som gjør seg til. Skjønner ikke helt hva det har med jobbsøking å gjøre så lenge man ikke søker om å bli glamourmodell, hehe. Er enig med dere som skriver at et bilde ikke skal ha noe å si, ble litt overrasket over at en slik seriøs arbeidsgiver har ordnet det slik at folk legger frem bilde. Jeg dropper å legge ved bilde, selv om noen av dere kanskje fikk jobb av å legge ved bilde, jeg er ikke så fantastisk nydelig at et bilde vil gi meg jobben, jeg syns at det jeg skriver skal være viktigere (altså jeg ser ikke ned på dere som fikk jobb med bilde) Endret 11. februar 2013 av Yesterday
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå