Gå til innhold

Strikkeplagg til julemesse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En veldedig forening jeg er med i arrangerer julemesse hvert år. Og nå er den store diskusjonen hva som skal produseres for salg på denne messen. Jeg har ikke greie på moter og sånt, så jeg trenger litt hjelp.

Hva kunne dere tenkt dere å kjøpe på en julemesse? Hva slags strikkemodeller og farger vil dere anbefale oss å lage til høstens messe? Legg gjerne med link.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må det være julete? Altså, ikke jule-te, men julemotiv eller liknende?

Jeg personlig ville vurdert å kjøpe votter, og antakelig ikke så mye annet.

Eller kanskje forretsen noen strikka kjøkkenkluter? Det kan jo være fint å gi bort i julegave.

Anonym poster: b16243bae636e131a90acc37982769f4

Skrevet

Det må ikke være noe som er typisk jul, nei. Vår erfaring er at det går mest av votter, luer og sokker. Utfordringen er å vite hvilke farger og mønster som er "in".

Skrevet

Kjøkkenkluter i alle slags farger :) Selbuvotter - både klassiske farger som rødt, hvit, sort og grått, og kanskje noen med litt spreke farger :)

Trekk til tennbrikettbokser er vel også ganske poppis nå - men vet ikke om det er det til høsten når det er julemesse ;)

Skrevet

Mariusmønster er jo selvfølgelig i vinden som aldri før. Og geriljastrikk er jo poppis, men kanskje ikke så passende? :fnise: Ellers ville jeg satset på maritime farger, gråtoner og burgunder (- men hver for seg!)

Skrevet

Tusen takk for fine tips. :helen:

Skrevet

Og tova sitteunderlag er raske å produsere, og kjempefine å selge som gaver

Gjest halebein
Skrevet

Mariuspannebånd, går fort å strikke og er kjempefine.

Skrevet

Jeg vil ha varme raggsokker med fine farger

Anonym poster: b73177d892a95fd32e80462c6be09701

Skrevet

Å gjerne noen klær til babyborn dukke, det bruker farmor å strikke til kreftforeninga.

Skrevet

Min erfaring er at det er de små, ikke så dyre, tingene som selger best - grytekluter o.l. faller sikkert inn under den definisjonen. Kanskje dukke- og babyklær også, hvis det er en del småbarnsforeldre/besteforeldre i kundegruppen.

Luer kan jo også være populært - da bør de være av god kvalitet (ikke for mye polyester), og kanskje ha litt fin pynt på seg?

Og sokker er alltid en vinner - kan aldri få nok varme sokker!

Skrevet

Og forresten, strikk interiørting. "Strømper" til å ha rundt telysholdere, julekuler, hjerter med sløyfe, etc.

Skrevet

Jeg kan bare fortsette med å si tusen takk. :helen: Jeg noterer tips og tar med meg til de andre som produserer til julemessa. :jepp:

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Hva med fwss- luene som er så populære nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...