AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Hva er den BESTE bok-til-film adaptasjonen du har sett? Lord of the rings, harry potter, Sarahs nøkkel, halvbroreren, drageløperen etc. Viktig for meg! :-) Anonym poster: 62aa07ca378dbe7c0dc9d7b8c7ccffec 1
Leifern Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Den dårligste er i hvert fall Greven av Monte Cristo fra 2002. Da sier jeg ikke at filmen i seg selv er så dårlig, men med tanke på hva man har gjort i forhold til innholdet i boken, som knapt er til å kjenne igjen.
Gjest Naria Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Den første som slår meg er The cider house rules. Det tror jeg er den filmatiseringen jeg har sett som irriterte meg minst når det gjelder mangler i forhold til boken. Nå skal det sies at det er lenge siden jeg både har lest boken og sett filmen.
Gjest Xhuckles. Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jeg er vel en av de sære, synes som regel at filmen aldri klarer å leve opp til bøkene selv om jeg er en filmelsker. Men om jeg må velge en så ville jeg også sakt Lord of the rings. Endret 11. februar 2013 av Xhuckles 1
Pawn Hearts Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Volker Schlöndorffs filmatisering av Blikktrommen av Günter Grass: http://no.wikipedia.org/wiki/Blikktrommen_%28film%29
Chloe- Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 The Help! Den het vel Barnepiken eller noe lignende på norsk.
Wolfmoon Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er vel en av de sære, synes som regel at filmen aldri klarer å leve opp til bøkene selv om jeg er en filmelsker. Men om jeg må velge en så ville jeg også sakt Lord of the rings. Første Ringenes herre filmen liker jeg bedre enn boka, for de har kuttet ut den delen som jeg syntes var gjespende kjedelig i boka (Satt på spissen, jeg elsker boka hvis jeg kan fjerne den kjedelige delen ) Ellers er jeg enig, film kan som regel ikke måle seg med bok. Spesielt når jeg har lest boka på forhånd blir det et problem, for skuespillerne og omgivelsene passer aldri med de bildene jeg har laget i hodet mitt
Gjest Xhuckles Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Første Ringenes herre filmen liker jeg bedre enn boka, for de har kuttet ut den delen som jeg syntes var gjespende kjedelig i boka (Satt på spissen, jeg elsker boka hvis jeg kan fjerne den kjedelige delen ) Ellers er jeg enig, film kan som regel ikke måle seg med bok. Spesielt når jeg har lest boka på forhånd blir det et problem, for skuespillerne og omgivelsene passer aldri med de bildene jeg har laget i hodet mitt Jeg er helt enig, også er det så mange som ikke tenker på de små detaljene som for meg er kjempeviktig. Men som du sier de lever simpelten ikke opp til de bildene jeg har I hodet, det er vel også derfor jeg elsker å lese.
Gjest Funky Punk Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Må nok si Lord of the Rings Alle karakterene, landskapet osv osv så akkurat ut som jeg forestilte meg det de hundreogørten gangene jeg leste bøkene Endret 11. februar 2013 av Funky Punk
Thalamus Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 I hvert fall ikke Harry Potter. Jeg må nok også si The cider House Rules, eller Garp.
Cosette Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 The Hours (2002) og A Single Man (2009). 1
HedvigR Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Lord of the Rings. Selv om det er gjort mange forandringer og kutt så har de klart å beholde stemningen så utrolig godt, og det er det aller viktigste synes jeg.
Gjest Dorey Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Enig med Cata! Mye av dialogen er direkte fra boken
HedvigR Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Å, den vil jeg også si meg enig i! Også utrolig mye som har blitt forandra, men som likevel har klart å beholde det viktige. Og skuespillerene er perfekte for rollene sine.
missdior Skrevet 11. februar 2013 #17 Skrevet 11. februar 2013 Jeg syns Coraline ble utrolig bra på film!
Sally-Go-Round Skrevet 11. februar 2013 #18 Skrevet 11. februar 2013 Jeg syns Coraline ble utrolig bra på film! Åh, visste ikke at det var en basert på en bok? Den vil jeg lese! Elsker filmen! ...Ellers vil jeg nevne filmadaptasjonen som skuffet meg mest. Lovely Bones (på norsk Alle mine Kjære), regissert av selveste Peter Jackson. Boka er såå fantastisk, men filmen var ikke i nærheten
Gjest BettyBoop Skrevet 11. februar 2013 #19 Skrevet 11. februar 2013 Hva er den BESTE bok-til-film adaptasjonen du har sett? Lord of the rings, harry potter, Sarahs nøkkel, halvbroreren, drageløperen etc. Viktig for meg! :-) Anonym poster: 62aa07ca378dbe7c0dc9d7b8c7ccffec Parfymen. Filmen var bedre enn boka
Mermaid Blues Skrevet 11. februar 2013 #20 Skrevet 11. februar 2013 1984-filmatiseringen av Nineteen Eighty-Four med John Hurt, uten tvil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå