Gå til innhold

Yoga, meditasjon, trening og aktiviteter for godt voksne kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på om noen av dere har et godt tips til en aktivitetsgave til en dame i midten av 50 årene. Jeg har tenkt på yoga kurs og meditasjon, og lurer på om det finnes steder med et godt voksent miljø som driver med dette eller andre former for trening og aktiviteter I Oslo?

Et sted som ikke kun har hard core power yoga osv, men et trivelig miljø med godt voksne folk som er interessert i å vedlikeholde kroppen.

Setter kjempestor pris på alle tips :)

Endret av gutt1234
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok lurt å nevne hvilken by hun bor i :)

Anonym poster: 87aac954ee6130a051a0a544074d1ab6

• Liker 1
Skrevet

Det er nok lurt å nevne hvilken by hun bor i :)

Anonym poster: 87aac954ee6130a051a0a544074d1ab6

Takk :) Glemte det i farta. Endret teksten nå. Det er snakk om Oslo.

Skrevet

Vet dette ikke er akkurat det du spurte om, men har hun vurdert vannaerobics eller vannyoga?

Anonym poster: 36f8e22832d3bf0d5586f4c938061607

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på typen hun er, men i Oslo så har du jo absolutt alle valg.

Yoga er alltid moro, og der har du alt fra rolig hatha til fyrrig ashtanga. Vanntrening ja, klippekort på helsestudio, spinningtimer, svømming, skiteknikk-kurs.

Tror det hadde vært greit å vite litt mer om henne :)

• Liker 1
Skrevet

Vet dette ikke er akkurat det du spurte om, men har hun vurdert vannaerobics eller vannyoga?

Anonym poster: 36f8e22832d3bf0d5586f4c938061607

Det har jeg ikke hørt om før. Men hvor finnes dette da? Og er det et godt voksent miljø der?

Skrevet

Kommer litt an på typen hun er, men i Oslo så har du jo absolutt alle valg.

Yoga er alltid moro, og der har du alt fra rolig hatha til fyrrig ashtanga. Vanntrening ja, klippekort på helsestudio, spinningtimer, svømming, skiteknikk-kurs.

Tror det hadde vært greit å vite litt mer om henne :)

Det er en jungel å velge i. Men jeg trenger tips om konkrete steder hvor det er et godt voksent miljø. Og hvor folk trener for å vedlikeholde kroppen. Ikke for hard trening, men roligere.

Yoga, meditasjon, dans, eller lignende er vel mer hennes cup off tea :)

Vet ikke om det er så mye mer å si enn det. :)

Skrevet

Trivelig ? Oppsøk en strikkecafe du! :P Jeg ser ingen grunn til at unge og eldre ikke kan trene samme sted . Det gjør vi hvertfall " på bygda!

Anonym poster: e92b9238fd35a9472705ae779bde5c81

• Liker 1
Skrevet

Trivelig ? Oppsøk en strikkecafe du! :P Jeg ser ingen grunn til at unge og eldre ikke kan trene samme sted . Det gjør vi hvertfall " på bygda!

Anonym poster: e92b9238fd35a9472705ae779bde5c81

Jeg skjønner at dette er et sårt tema for deg og at du har behov for å få utløp for frustrasjonen din på andre.

Jeg ser heller ingen grunn til at unge og eldre ikke skal trene sammen, bortsett fra at de ofte er på forskjellig nivå når det gjelder fysikk. Jeg vet ikke hva slags trening du driver med, men det er for eksempel mange Yoga klasser som har så fysisk krevende Yoga, at med mindre dama er helsefreak så vil hun ikke ha sjans til å holde følge. Og hvis det i tillegg er et veldig ungt miljø så har ikke det særlig stor verdi for henne.

Jeg har et ganske konkret spørsmål her. Det finnes mange fler muligheter å velge mellom i Oslo enn på bygda, så vennligst ha forståelse for at jeg prøver å finne frem i denne jungelen.

Lykke til med bygdetreningen ;)

• Liker 1
Skrevet

I alle de sentrale bydelene er det jo tilbud på omtrent alle disse tingene.

Hvilke bydeler er nærmest henne?

Men helt ærlig, om hun bare er 55 ish, så hadde jeg blitt noe "fornærmet" over å få noe som var skreddersydd for "godt voksne folk".

Jeg hadde heller bare gitt gavekort på et senter med den aktiviteten, så kan hun velge selv hva slags kurs hun velger. De tilbyr jo gjerne alt fra nybegynner til viderekommen osv. Og noen ganger "for godt voksne".

Så kan hun selv velge :)

Anonym poster: fb364f5cfd0dc164fab73ed451381047

• Liker 1
Skrevet

I alle de sentrale bydelene er det jo tilbud på omtrent alle disse tingene.

Hvilke bydeler er nærmest henne?

Men helt ærlig, om hun bare er 55 ish, så hadde jeg blitt noe "fornærmet" over å få noe som var skreddersydd for "godt voksne folk".

Jeg hadde heller bare gitt gavekort på et senter med den aktiviteten, så kan hun velge selv hva slags kurs hun velger. De tilbyr jo gjerne alt fra nybegynner til viderekommen osv. Og noen ganger "for godt voksne".

Så kan hun selv velge :)

Anonym poster: fb364f5cfd0dc164fab73ed451381047

Det er ikke snakk om skreddersydde tilbud for eldre. Jeg tror folk møter sine egne fordommer i døra her. Jeg lurer bare på om det finnes et sted med et godt voksent miljø. Et sted hvor folk i 50 åra kan trene med andre på sin egen alder og ikke med en gjeng ungdommer. Et slikt senter som du snakker om hadde vært fint. Har du et godt tips? Det er snakk om Oslo by, østkanten. Bydel er ikke så viktig :)

Skrevet

Det er ingen hemmelighet at det som oftest er forskjell på 50/ 60 åringer og 20 åringer, selvføgelig med unntak. Det er mange kjempespreke folk i den alderen som sikkert både er bedre på styrke og kondisjon enn mange 20 åringer. Men det er ikke de denne tråden dreier seg om. Hvis noen har erfaringer eller tips til steder med et voksent miljø så setter jeg pris på det. Jeg trenger ikke hjelp til å google etter treningssentere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...