Gjest Ida Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 sjefen min plager meg. Nå i helgen har hun ringt meg flere ganger og bedt meg dra til kontoret for å møte kunder fordi hun ikke følte seg "frisk" nok. det er jo ikke mitt ansvar? det er ikke mitt firma, og jeg er ikke ansatt for å ha med kunder å gjøre? jobben min er å kontrollere og føre regnskap, sende mail og sånt. mens sjefen er ansiktet. ååh jeg er så lei..!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Så si det til henne da. Anonym poster: 118d4db839fb6fb50d2182da48057137
Gjest Ida Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 har gjort det. Maange ganga. ser snart ikke anna mulighet enn å finne meg ny jobb. mener ikke å syte, er bare såå lei.
Armitage Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Si til sjefen din at hvis hun forventer at du skal gå utover din stillingbeskrivelse og ta på deg en jobb som ikke står i jobbbeskrivelsen din, så må hun gi deg bedre lønn. Hvis hun ikke er interessert i det, så får hun finne seg en vikar.
Armitage Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 har gjort det. Maange ganga. ser snart ikke anna mulighet enn å finne meg ny jobb. mener ikke å syte, er bare såå lei. Og hva svarer sjefen da?
Gjest Eurodice Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 har gjort det. Maange ganga. ser snart ikke anna mulighet enn å finne meg ny jobb. mener ikke å syte, er bare såå lei. Adlyder du henne når hun forlanger dette av deg? Du må si ifra i klare ordelag at å ta deg av kunder ikke ligger under ditt ansvarsområde og la være å gjøre det.
Gjest Ida Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Og hva svarer sjefen da? hun ser på meg og så ler hun. alle tror på hun. frister veldig å gå på dagen.
Armitage Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 hun ser på meg og så ler hun. alle tror på hun. frister veldig å gå på dagen. Hva mener du med at alle tror på henne? Du må sette ned foten og si ifra på en bestemt måte. Du blir jo ikke tatt seriøst om du bare gir etter gang på gang. Det hjelper ihvertfall ikke å bare slutte. Hva gjør du om du havner i en lignende situasjon en annen gang?
Gjest Ida Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 de gjør det. jeg har sett det gang på gang. jeg orker ikke mer.
Armitage Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 (endret) de gjør det. jeg har sett det gang på gang. jeg orker ikke mer. Hva er det de gjør? Unnskyld men jeg forstår ikke hva du mener hvis du ikke kan forklare litt mer detaljert. Hvor gammel er du forresten? For du virker utrolig usikker på deg selv. Endret 11. februar 2013 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 de gjør det. jeg har sett det gang på gang. jeg orker ikke mer. Hva vil du med tråden da? Du sier at det ikke er meningen å syte, men er ikke interessert i råd? Anonym poster: 118d4db839fb6fb50d2182da48057137
Gjest Ida Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 hun er en sånn som snor folk rundt med lillefingeren? snor alt rundt. ved kriser så skylder hun på meg, og ingen tror på meg fordi jeg er bare 18 år. mamma syns jeg skal slutte og begynne på skolen igjen.
Gjest Ida Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 få det ut et sted? er så alene nå og får ikke sove. gruer meg til imorgen. før noen begynn å spørre om alder og regnskap, jeg er veldig flink til det. det er bare hun sjefen som er helt umulig.
Armitage Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 (endret) hun er en sånn som snor folk rundt med lillefingeren? snor alt rundt. ved kriser så skylder hun på meg, og ingen tror på meg fordi jeg er bare 18 år. mamma syns jeg skal slutte og begynne på skolen igjen. Hvis du ikke trives i jobben og tenker på å begynne å studere, så gjør du det. Det viktigste er at du har en plan om hva du skal gjøre etterpå og ikke bare slutter uten mål og mening. Men jeg tror du er tjent med å bygge deg opp litt selvtillitt og ikke minst sette deg inn i hvilke rettigheter du har som arbeidstaker. Da står du sterkere om du havner i en lignende situasjon en annen gang. Mange sjefer tror de kan utnytte yngre folk, fordi de har lite eller ingen kunnskap om rettighetene sine. Hvis jeg var deg så hadde jeg meldt i fra til arbeidstilsynet om henne etter at jeg hadde sluttet. Den sjefen der virker som om hun driver rovdrift på yngre folk. Endret 11. februar 2013 av Armitage
Gjest Ida Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 det er litt vanskelig sånn, med følelser. jeg blir så lett frustrert. alltid vært sånn. takk for råd.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2013 #16 Skrevet 11. februar 2013 vil alltid være noen på arbeidsplassen som er plagsomme. det er nesten ikke til å komme unna. la være å svare på tlf når hun ringer utenfor arbeidstid. eller si nei, problem solved. det er vel også svært få jobber som ikke gir deg ekstra oppgaver. du må rett og slett lære deg å si nei ellers kommer du aldri unna det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå