AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Jeg tror kanskje melkeprodukter er med på å gjøre magen min så oppblåst. I tillegg er jeg plaget med kviser, og har hørt at flere som har blitt kvitt problemet ved å kutte ut melkeprodukter. Er det laktosen som forårsaker problemet, slik at jeg kan bytte til laktosefri produkter? Eller må jeg kutte ut melkeprodukter i sin helhet? Anonym poster: 313563afa6649f0ecc3c6b111f5c5b30
frøkna Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Laktoseintoleranse og melkeallergi er to helt forskjellige ting. Om problemet er at du er oppblåst er du nok laktoseintolerant, men en oppblåst mage kan bety mye. Kviser kommer og går hos de fleste, men kan også være på grunn av usunn diett. Prøv å kutt ut melkeprodukter en periode og se om det hjelper. Mener det ikke fins laktosefrie meieriprodukter, men kun laktosereduserte da man ofte tåler laktose i små doser. Om man er laktoseintolerant sliter man ofte med litt løs mage i tillegg.
up! Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Det finnes laktosefrie meieriprodukter. Både rømme, matfølte, fløte og yoghurt. Muligens også melk, men det bruker jeg ikke, så det vet jeg ikke. Gulost inneholder såpass lite/ til ingenting laktose at de aller fleste laktoseintolerante kan spise det. Det samme gjelder også meierismør. Har du derimot melkeallergi, tåler du ingen av delene.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Takk for svar. Det var laktoseintoleranse jeg mente, ikke melkeallergi. Anonym poster: 5634d4e5f31e257642b6398b84d37dd5
Sjensen Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Kan også være at du spiser mye karbohydrater. Nå når jeg skal gå opp i vekt spiser jeg ca 450g karbohydrater om dagen, og da ser man ut som man er høygravid heh
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Jeg sjekka laktoseintoleranse hos lege. (Eller strengt tatt var det et laboratorium jeg ble henvist til av legen). Da måtte jeg drikke noen dl med vann tilsatt laktose, og så tok de blodprøve vha stikk i fingeren med jevne mellomrom. Jeg hade ikke det. Men jeg blir likevel kjempeoppblåst av myye mat. Ser ut som jeg er gravid i fjerde måned og kan ikke se tærne mine fordi magen står sånn ut, og jeg er slank. Får også vondt i magen og får masse luft. Virka som legen (som også sjekka for cøliaki) mente at når det ikke var noe av det var det ikke mer å sjekke. Så jeg slenger meg på denne tråden i håp om at det dukker opp tips. Slitsomt å ha det sånn. Føles som jeg blir sånn av alt som inneholder hvetemel, men også melkeproteiner. Anonym poster: 335e60cac0bf4ce9d9c9f808ebb6b6ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå