Gå til innhold

Det er flere pene jenter enn det er kjekke gutter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

TS: tror du må få inn en gang for alle at selv om mange bedømmer boka basert på coveret før de åpner den - så er det innholdet mellom permene som faktisk betyr noe i det lange løp.

Hvis du selv vektlegger utseendet såpass mye og annser deg for å være dårligere utrustet på den fronten enn de jentene du vil date vil det slå ut i oppførselen din og mangel på selvtillitt. Og DET er nok en langt større turnoff for de fleste enn at du er "midt på treet" visuelt sett.

Selv har jeg aldri opplevd å falle bare pga utseendet på ei jente. Er stort sett når jeg har blitt kjent noen og funnet ut hvor utrolig godt jeg har likt personligheten hennes at jeg virkelig har begynt å like utseendet hennes også. Da kan hun bli verdens peneste.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Sorry darling, men i min verden så handler det om attraktivitet. Jenter er ikke noe penere enn gutter er kjekke. De kler seg mer sexuelt, og blottlegger seg mer, samt er langt mer kresne, men objektivt sett er de mer forfallne naturlig enn jevngamle menn.

Anonym poster: 75504e3b884f4167c8ceb069f25e922b

Da er vi uenig. Om en mann er veltrent eller har mye penger gjør han ikke kjekk i mine øyne. Da er det helt andre ting som spiller inn.

Og selv om jeg er ei avdanka gammal kjærring, har jeg fortsatt øyne i hodet og kan bedømme en kjekk mann når jeg ser han.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor mange kvinner har egentlig en slik livsstil du beskriver her? Jeg ser stadig slike utsagn her inne, og jeg kan ikke skjønne hvor den forestillingen kommer fra. Det er vel heller omvendt. Kvinner liker å være aktive og sosiale, og de tar hånd om barn og hjem, mens mannen sitter og ser på sport på tv eller gamer ;)

Dvaskete er det uansett hvem av kjønnene det gjelder. Ser man over til USA så skjønner du hva jeg mener med at forfall skjer etter man er blitt gift og det har nok noe med holdningen å gjøre. Røyking er også dvaskete og det er flere jenter enn gutter som gjør det. Sport og spill er dypt engasjerende for gutter, men er enig i at mange ikke er særlig sportslig utafor tven. Spill derimot er sunt for hodet, men kan dog være noe avhengighetskapende og det er klart at her er det også mange slabbedasker og også hjernedøde spill. Castleville og Sims er hjernedøde spill :P.

Men generelt så vil jeg si vi lever i et overfladisk samfunn hvor vi er blinde for å se i dybden. Men man mister fort interresse for noe uten dybde.

Endret av glidemiddel
  • Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg lar meg fasinere av hvor mange her som fører statistikk over hvordan par ser ut, hvorvidt de har sett flere kjekke menn med dvaske damer og at det finnes flere par der hun er penere enn ham osv.

Jeg føler meg også rimelig sikker på at dersom du spør parene, ville ingen av dem innrømmet at de synes de fortjener en partner som er bedre rustet utseendemessig. Det kan til og med hende at de synes parteren er pen?

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke.

Hvis det er flere pene jenter enn det er kjekke gutter, betyr det da at guttene som er kjekke får mange damer, og jentene som er pene blir skiftet ut regelmessig?

Eller er det sånn at det er utrolig mange pene jenter som ikke får seg type fordi de vil ha en kjekk gutt, men de fleste er opptatt.

Kunne dere pene jenter noen gang tenke dere å date en gutt som dere ikke fant innmari kjekk, ikke direkte stygg, men gjennomsnittlig?

Anonym poster: ef0209bd76d27cb498a7752f5c0a87a6

Jeg faller sjeldent for utseendet, mere for personligheten. Da blir gutten automatisk kjekk for min del, selvom han kanskje ikke er den typisk kjekkasen. Jeg har fått flere kommentarer fra både kompiser og venniner at de syns det er sprøtt hvor lite kresen jeg er.. Men det viser seg jo bare at det indre betyr mere enn det ytre ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått flere kommentarer fra både kompiser og venniner at de syns det er sprøtt hvor lite kresen jeg er..

synes jeg er ganske frekt å si

Anonym poster: dffdd0f1af1830786d3ba5c670a12c07

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil heller si at det er omvendt. Dersom vi tenker usminket, er det svært få skikkelig vakre jenter, mens gutter som jentene vil beskrive som kjekke er det relativt mange av, men når hverdagssminken kommer blir alle de normale jentene plutselig pene slik at de utnumerer de kjekke guttene. Bare min hypotese basert på personlig observasjoner.

Jeg synes det egentlig er likt fordelt.. Hvis man tenker etter, så er man ikke så vant med å se jenter uten sminke, derfor blir plettfrie jenter mer "normalisert". Hadde ikke sminke vært oppfunnet, hadde nok kravene til hva man anså som pene jenter vært betydelig lavere, tror jeg.

• Liker 2
Skrevet

Husk at menn legger mer vekt på utseende enn personlighet da så hvis man er en average joe utseendemessig, men er kul,tøff eller litt alfa så får man damer uansett. Menn bryr seg ikke så mye om hvem du er som person, men heller hvordan du ser ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det egentlig er likt fordelt.. Hvis man tenker etter, så er man ikke så vant med å se jenter uten sminke, derfor blir plettfrie jenter mer "normalisert". Hadde ikke sminke vært oppfunnet, hadde nok kravene til hva man anså som pene jenter vært betydelig lavere, tror jeg.

Nei, kravene har for lengst nådd et bunnpunkt. Sminke gjør at langt flere jenter er heldige med desperate gutter som syns de er pene, men uten ville de vært sjanseløse. Dessuten er det ikke sånn at gutter syns jenter er så pene som de sier, men jenter har gjerne et krave om at han skal syns at hun er utrolig pen for å bli med i senga. Det er det som skjer morgenen etter som er det virkelige bevise på hvor pene jentene er. Og stort sett blir de forlatt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er omvent, jeg. Ser stadig det jeg vil regne som "mindre pene jenter" i lag med "pene gutter". :fnise:

Skrevet

Jeg vil heller si at det er omvendt. Dersom vi tenker usminket, er det svært få skikkelig vakre jenter, mens gutter som jentene vil beskrive som kjekke er det relativt mange av, men når hverdagssminken kommer blir alle de normale jentene plutselig pene slik at de utnumerer de kjekke guttene. Bare min hypotese basert på personlig observasjoner.

Der sparte du meg for tastetrykk!

Skrevet

Nei, kravene har for lengst nådd et bunnpunkt. Sminke gjør at langt flere jenter er heldige med desperate gutter som syns de er pene, men uten ville de vært sjanseløse. Dessuten er det ikke sånn at gutter syns jenter er så pene som de sier, men jenter har gjerne et krave om at han skal syns at hun er utrolig pen for å bli med i senga. Det er det som skjer morgenen etter som er det virkelige bevise på hvor pene jentene er. Og stort sett blir de forlatt.

Det er ingenting i innlegget ditt som tyder på at du skjønte hva jeg mente i utgangspunktet.
  • Liker 1
Skrevet

Hadde ikke sminke vært oppfunnet, hadde nok kravene til hva man anså som pene jenter vært betydelig lavere, tror jeg.

Det kan du si om alt. Hadde alle kvinner veid over 100kg, ville fortsatt de peneste av dem blitt regnet som pene. Hadde alle kvinner barbert av seg håret, ville ikke menn kunne foretrukket langt hår, osv.

Det er fordi man sammenligner kvinnene man har sett i livet, og de pene er de som skiller seg ut positivt.

• Liker 1
Skrevet

Husk at menn legger mer vekt på utseende enn personlighet da så hvis man er en average joe utseendemessig, men er kul,tøff eller litt alfa så får man damer uansett. Menn bryr seg ikke så mye om hvem du er som person, men heller hvordan du ser ut.

ja, og når man fårst liker personligheten så blir utseendet bedre også.

Anonym poster: dffdd0f1af1830786d3ba5c670a12c07

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kan du si om alt. Hadde alle kvinner veid over 100kg, ville fortsatt de peneste av dem blitt regnet som pene. Hadde alle kvinner barbert av seg håret, ville ikke menn kunne foretrukket langt hår, osv.

Det er fordi man sammenligner kvinnene man har sett i livet, og de pene er de som skiller seg ut positivt.

Jo, men "problemet" er at menn ikke bruker sminke eller noe som manipulerer utseendet i den grad. Når man plutselig ser ei pen jente fjerne sminken og hun kanskje har litt hudproblemer osv så får man på en måte "sjokk" og tenker at hun er "styggere" enn det hun faktisk er, fordi man er vant med å se den sminkede versjonen av henne og av de fleste andre jenter og måler derfor den usminkede versjonen av henne opp mot jenter med sminke.

Endret av mammamora90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...