Gå til innhold

Prøver å forgifte hunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at noen i sameiet forsøker å drepe hunden min.

Gikk rundt i kjelleren da hunden fant noe. Er veldig vár på slikt, så jeg fikk ham til å spytte ut. Det var kokesjokolade!

Etter litt granskning fant jeg flere biter rundt omkring. Tok dem vekk, men det kom nye. Ingen i sameiet har kjennskap til dette og styret har ikke gjort annet enn å henge opp en lapp.

Etterhvert dukket det også opp kokesjokoladebiter rundt i gangene. Selv om jeg fjerner dem, dukker det opp flere.

Idag fant jeg også rottegift i kjelleren, i et par hjørner. Tror ihvertfall det var rottegift, så ut som pellets/farget hundegodt.

Er livredd for å gå gjennom gangene med bikkja, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud så skummelt! Syke, syke mennesker som finner på noe slikt! Heng opp lapper eller gå dør til dør og snakk med de som bor der. Du kan jo prøve å bruke munnkurv på hunden i gangen for å være sikker på at han ikke spiser noe, selv om det strengt talt ikke skulle måtte være nødvendig!

Anonym poster: 32fce2b88b6b47e48621ec839551210a

• Liker 2
Skrevet

Sett opp skjult kamera i kjelleren - så finner du hvertfall ut hvem det er som gjør dette!

• Liker 4
Skrevet

Sett opp skjult kamera i kjelleren - så finner du hvertfall ut hvem det er som gjør dette!

Det tror jeg at jeg skal gjøre. God idé :)

Hva gjør jeg når jeg finner ut hvem det er?

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg at jeg skal gjøre. God idé :)

Hva gjør jeg når jeg finner ut hvem det er?

Ta med opptakene til politiet og anmeld vedkommende for drapsforsøk. Vil ikke politiet ta det imot/henlegger saken eller lignende foreslår jeg at du sender kopier av opptakene til styret og samtlige beboere i borettslaget (inkludert vedkommende) med en liten notis om at det går en potensiell dyredrapsmann løs i bygget, som de kan se med egne øyne ved hjelp av den vedlagte filmen ;)

• Liker 3
Skrevet

Ta med opptakene til politiet og anmeld vedkommende for drapsforsøk. Vil ikke politiet ta det imot/henlegger saken eller lignende foreslår jeg at du sender kopier av opptakene til styret og samtlige beboere i borettslaget (inkludert vedkommende) med en liten notis om at det går en potensiell dyredrapsmann løs i bygget, som de kan se med egne øyne ved hjelp av den vedlagte filmen ;)

Litt bekymret for å bli anmeldt selv da. For ulovlig overvåkning. Men god tanke :D

Skrevet

Litt bekymret for å bli anmeldt selv da. For ulovlig overvåkning. Men god tanke :D

Heller ulovlig overvåkning enn død hund, spør du meg. Uansett tror jeg det hadde vært meget sunt for vedkommende å bli 'busted' - da vet hvertfall alle hva slags jævel som prøver å ta livet av dyrene til folk, og dét stempelet blir h*n (heldigvis) aldri kvitt (:

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke det er så lurt med tanke på at det ikke er lov til å filme andre mennesker uten at de vet om det. Spesielt ikke når det er på et offentlig område. Hadde det skjedd på eiendommen til TS så hadde det vært annerledes.

Anonym poster: 6cbad12515111595906c238d6e636391

• Liker 3
Skrevet

Håper du finner ut hvem vedkommende er.

Skrevet

Jeg hadde satt opp kamera bare for å finne ut hvem det er. Og så hadde jeg konfrontert personen og simpelten sagt at jeg så det med egne øyne da jeg gjemte meg eller noe i den duren.

Lurt å ta bilder av sjokoladen og "giften" også. Og så ringer du politiet med en gang du oppdager noe sånt igjen og viser dem det. Ikke plukk det opp og kast det. Vis politiet det først og fortell om dine mistanker.

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er så lurt med tanke på at det ikke er lov til å filme andre mennesker uten at de vet om det. Spesielt ikke når det er på et offentlig område. Hadde det skjedd på eiendommen til TS så hadde det vært annerledes.

Kjelleren i et borettslag er ikke å anse som offentlig område, men privat eiendom.

Skrevet

Kjelleren i et borettslag er ikke å anse som offentlig område, men privat eiendom.

Det er fortsatt ikke lov å drive med hemmelig overvåking. Hold deg til det du kan.

Anonym poster: e89a75d4b3e653656d296c769ca852c4

Skrevet

Det er fortsatt ikke lov å drive med hemmelig overvåking. Hold deg til det du kan.

Det er lov å filme sin egen private grunn, uten å sette opp skilt. Så jeg kan filme boden min, men ikke området utenfor (uten merking). Har vært i kontakt med Datatilsynet tidligere, på grunn av tyveri.

Skrevet

Det er lov å filme sin egen private grunn, uten å sette opp skilt. Så jeg kan filme boden min, men ikke området utenfor (uten merking). Har vært i kontakt med Datatilsynet tidligere, på grunn av tyveri.

Det var ikke det jeg skrev.

Skrevet

Det var ikke det jeg skrev.

Filming uten skilting er, per definisjon, hemmelig. Så jo, det er lov på privat grunn.

• Liker 1
Skrevet

På egen, privat eiendom er det grunneier som bestemmer. Om jeg har lyst til å sette opp overvåkningskamera i boden min har jeg selvsagt lov til det. Det er det ingen andre som har noe med. Hold deg til det du kan ;)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil overvåke et område (som ikke er ditt eget) må du sette opp skilt som opplyser om at du blir filmet. Det som er så fantastisk med slike krek som sjokolademorderen deres, er at de blir skremt bort av skiltet/kameraet. Skulle de dog være så dumme at de ikke blir skremt bort, men fortsetter å legge ut gift, vil de jo bli fanget på film og saken er oppklart.

Skrevet

På egen, privat eiendom er det grunneier som bestemmer. Om jeg har lyst til å sette opp overvåkningskamera i boden min har jeg selvsagt lov til det. Det er det ingen andre som har noe med. Hold deg til det du kan ;)

Her var det vel snakk om filming i fellesarealer, ikke inne i en privat bod. To helt forskjellige ting. Juss er ikke din greie.

Skrevet

Her var det vel snakk om filming i fellesarealer, ikke inne i en privat bod. To helt forskjellige ting. Juss er ikke din greie.

Hun kan sette opp kameraet inne i sin egen bod, selvsagt. Det står hun helt fritt til å gjøre (:

Lurer på hva som vil veie tyngst av filming i kjelleren og drapsforsøk på dyr i en eventuell rettssak, gitt ;)

Skrevet

Hun kan sette opp kameraet inne i sin egen bod, selvsagt. Det står hun helt fritt til å gjøre (:

Lurer på hva som vil veie tyngst av filming i kjelleren og drapsforsøk på dyr i en eventuell rettssak, gitt ;)

Med tanke på at ulovlig filming neppe kunne brukes som bevis i en rettssak ... næh, hva tror du? :klo:

Anonym poster: f0072812e07bc3629cfde6ee62ccb71a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...