Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell historier! Sa noen av åndene noe som var sant?

Anonym poster: c8dc2c0225831a53456b7e794fd43696

Skrevet

Var en gang moren min holdt på med spiritisme på en hytte, da sa de at kjæresten hennes var utro. Når hun kom hjem, så hadde han vært utro mens hun var på den turen.

Anonym poster: c8dc2c0225831a53456b7e794fd43696

Skrevet

Spiritisme = samliv og relasjoner? Tror ikke det nei.

Anonym poster: 4d5e54719c12f5aa4db86b2ce5981b11

Skrevet

Drømte at jeg skulle få kjøttkaker til middag, men så ble det i stedet fiskepinner!!

:(

Heldigvis har jeg glemt det da.

Anonym poster: 0a92d13051daf00ca6c954f6d30c5195

• Liker 1
Skrevet

Jeg spilte spiritisme for ca 5 år siden, og gjør det ikke igjen. Jeg og tre venninner satt oss ned med brettet og gjorde som vi hadde lest i "bruksanvisninger". Det tok lang tid uten noe svar på noen som helst spørsmål, så vi skulle til å avslutte før jeg spurte èn siste gang om "er det noen her". Plutselig går glasset til "ja". Vi alle skvatt til, ble egentlig ganske redde. Det kom så overraskende på. Venninna mi spurte hvordan resten av ungdomstiden hennes så ut. "du får en gutt". (hun ble gravid året etter, og det ble gutt). Vi spurte om masse forskjellige småting en stund, men plutselig kommer en maur krypende opp på brettet. Går mot glasset, og vips - der ligger den å krøller og vrir seg før den dør om. Jeg ble veldig redd for dette, og sa "nå går jeg, nå går jeg".. Vi hadde lest at vi ikke måtte forlate brettet uten lov av ånden eller før lyset var slukket, så jeg spurte skjelvende "kan jeg få lov til å forlate spillet?". Jeg spurte fire ganger, alle gangene gikk den på nei. Jeg ga faen, slukket lyset og løp. Venninne etter. Etter å ha roet oss ned noen timer går vi ned i kjelleren igjen for å rydde opp. Da ligger glasset knust utover hele rommet. Ganske skremmende opplevelse.

Og så: flere måneder etter dette var jeg veldig sinna og irritabel, klarte ikke konsentrere på skolen, og tenkte egentlig på døden. Våknet opp av at jeg snakket med meg selv flere ganger, type "nå må jeg drepe noen". Ekkelt å våkne opp av å si sånt til seg selv hver natt. En kamerat av meg kontaktet onkelen sin som er healer siden han så en stor endring i meg. (kameraten min visste ikke om spiritismen). Møtte onkelen, og han begynner behanlingen. "Det er ikke rart at du er gretten, så bitter hu dama du har slengende etter er". "dame?". Jeg skjønte ikke hva han mente. "Ja, hun er gammel.. ganske sint på alt og alle".. Han fortsatte for å prøve å få hu vekk fra meg. "Du forlot hu?" spør han plutselig. Jeg hadde ingen bestemødre som hadde dødd da, bare oldemødre, men de var ikke slik. Jeg sa jeg ikke visste hvem det kunne være, jeg hadde ikke forlatt noen. "Åh, spiritisme ja" sa han. Da skjønte jeg hva han mente. Jeg hadde jo løpt vekk fra spillet før vi var ferdig.

Han fikk heldigvis rivd hu bort fra meg, og ca to uker etter jeg hadde vært hos han følte jeg meg helt normal igjen.

Anonym poster: 0bdab89e0f2384f53fe83faa521a4395

Skrevet

En kamerat av meg spurte faktsik "når dør jeg?". Alle vet at du ikke skal spørre om dette, men han trodde ikke på dette. "toni" ble svaret. Han spurte igjen fordi svaret var en smule rart. "toni" igjen.. Så ingen rundt brettet skjønte noe, så de spilte videre. Ifjor døde han i en bilulykke. Dato: 2. september. 2=to, september=9. = to og ni = toni. Ganske sykt, men kan være tilfeldig og da.

Skrevet

En kamerat av meg spurte faktsik "når dør jeg?". Alle vet at du ikke skal spørre om dette, men han trodde ikke på dette. "toni" ble svaret. Han spurte igjen fordi svaret var en smule rart. "toni" igjen.. Så ingen rundt brettet skjønte noe, så de spilte videre. Ifjor døde han i en bilulykke. Dato: 2. september. 2=to, september=9. = to og ni = toni. Ganske sykt, men kan være tilfeldig og da.

Kanskje ånden hadde planlagt å drepe han på denne dagen som en gjengjendlse for noe. Men jeg tror deg og på ånder/ demoner.

Anonym poster: 68ef6b164655899f694a61ad43530f6f

Skrevet

Jeg har ikke prøvd men jeg mistenker at min mor har.

Da jeg var tenåring satt jeg og mine søsken i stua sammen med min mor. Vi snakket om alt mulig og kom etterhvert inn på spiritisme.

Min eldste bror fortalte at en kompis av han hadde snakket om det og de skulle prøve det påfølgende helg.

Jeg syntes det hørtes skrekkelig spennende ut og ville også være med.

Reaksjonen til min mor da...vi fikk bakoversveis hele hurven. Hun ble ikke sint eller noe. Hun ble så...intens..og snakket lavt og med så bestemt stemme at vi skjøv bort alle planer om spiritisme.

Kort sagt fikk vi totalt forbud mot det.

På kvelden samlet vi ungene oss på rommet til eldstebror og snakket om mamma. Ingen av oss hadde sett henne slik før og vi håpet vi aldri mer kom til å gjøre det heller.

Vi konkluderte med at hun selv har prøvd eller kjenner noen som har det. Og at det ikke gikk så bra.

Jeg spurte mamma for noen år siden om dette men hun vil fremdeles ikke snakke om det. Ikke annet enn at det er virkelig og at folk kan bli gale av det.

Anonym poster: a5a0e283d9b8c09fb4250945c97f73ab

Skrevet

Jeg spilte spiritisme for ca 5 år siden, og gjør det ikke igjen. Jeg og tre venninner satt oss ned med brettet og gjorde som vi hadde lest i "bruksanvisninger". Det tok lang tid uten noe svar på noen som helst spørsmål, så vi skulle til å avslutte før jeg spurte èn siste gang om "er det noen her". Plutselig går glasset til "ja".

Sto glasset alene for seg selv, eller holdt noen hånden oppå glasset?

Skrevet

Spiritisme er ikke noe lek. Kjenner flere som har blitt plaget i ettertid.

Jeg og kusina mi prøvde spiritisme i et hus hvor det skjer mye rart. Jeg har opplevd mye sykt der selv, men ikke truende. Vi prøvde først et slikt brett hvor du tegner en runding, med et kryss inni. Åsså bruker du pendel og viser at rundt sirkelen betyr vet ikke, opp betyr ja og ned betyr nei.

Jeg vet at hånden kan få pendelen til å røre på seg, uansett om man er helt stille med hånden, men dette var helt... rart. Spurte om vi hadde kontakt med noen og pendelen svaiet opp noe sinnsykt. Jeg ba den vi hadde kontakt med å stoppe pendelen, og så ble den stående helt stille på midten helt plutselig. Så prøvde vi ouija board, og spurte om navnet til den vi hadde kontakt med, fødsels dato og slikt. Senere spurte vi den som eide huset, om noen andre ved navn XXX som hadde eid huset. Det viste seg til at det var oldefaren til eieren av huset, datoer og alt stemte.

Har ikke prøvd siden, og vil ikke gjøre det igjen.

Anonym poster: 3eb4799b9ab35173cb013807a580cab1

Skrevet

Spiritisme er ikke noe lek. Kjenner flere som har blitt plaget i ettertid.

Jeg og kusina mi prøvde spiritisme i et hus hvor det skjer mye rart. Jeg har opplevd mye sykt der selv, men ikke truende. Vi prøvde først et slikt brett hvor du tegner en runding, med et kryss inni. Åsså bruker du pendel og viser at rundt sirkelen betyr vet ikke, opp betyr ja og ned betyr nei.

Jeg vet at hånden kan få pendelen til å røre på seg, uansett om man er helt stille med hånden, men dette var helt... rart. Spurte om vi hadde kontakt med noen og pendelen svaiet opp noe sinnsykt. Jeg ba den vi hadde kontakt med å stoppe pendelen, og så ble den stående helt stille på midten helt plutselig. Så prøvde vi ouija board, og spurte om navnet til den vi hadde kontakt med, fødsels dato og slikt. Senere spurte vi den som eide huset, om noen andre ved navn XXX som hadde eid huset. Det viste seg til at det var oldefaren til eieren av huset, datoer og alt stemte.

Har ikke prøvd siden, og vil ikke gjøre det igjen.

Om det hadde virket helt alminnelig, hadde både talkingboards og pendler blitt avskrevet som humbug for mange hundre år siden. Det at du advarer folk mot å bruke slikt, bare opprettholder myten, holder folk livredde, og gjør slike seanser enda mer virkningsfulle. Du hjelper rett og slett til! :nei:

Effekten kommer av noe som heter "ideomotor response". Penn & Teller tar en liten test av ouija her.

Skrevet

Om det hadde virket helt alminnelig, hadde både talkingboards og pendler blitt avskrevet som humbug for mange hundre år siden. Det at du advarer folk mot å bruke slikt, bare opprettholder myten, holder folk livredde, og gjør slike seanser enda mer virkningsfulle. Du hjelper rett og slett til! :nei:

Effekten kommer av noe som heter "ideomotor response". Penn & Teller tar en liten test av ouija her.

Har du en link til hvorfor man hører respons? Har prøvd dette i flere hus hvor det er aktivitet, der jeg har spurt om den som var tilstede kunne banke 2 ganger, 5 ganger, 10 ganger.

Jeg kan tro på Ideomotor response, men hvordan kan man få informasjon man ikke viste om fra før?

Jeg har prøvd ouija board tidligere, uten noe som helst respons. Både alene og med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...