Gå til innhold

tips til forsikrings forklaring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei folkens.

Jeg har da klart som flere andre å knuse skjermen på min helt nye mobil, den datt rett i ett (selvfølgelig) stein belagt gulv.

Jeg har både innboforsikring og reise forsikring, det er det samme hvilken av forsikringene jeg bruker.

--->>>> Men det jeg trenger litt hjelp til er - å formulere en knakende god forklaring på hvordan den ble ødelagt, at den datt i gulvet høres ut som en dårlig unnskyldning.

Jeg har ikke råd til en ny mobil på evigheter og MÅ få dette til å gå igjennom hos forsikrings selskapet.

Anonym poster: cc9be87090af8d02d4bcf24faba817b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er, noe annet er forsikringssvindel.

Anonym poster: e5f811da654f2db284a6f49e033eee47

• Liker 8
Skrevet

Skaden må være forårsaket av at noen har dultet bort i deg, som medførte at du mistet telefonen din i bakken. Du trenger ikke navngi den som dultet bort i deg, dette kan ha skjedd på et tog eller fly, eller i en kø etc.

Anonym poster: 83cf68aa02060b4e5da579224c7a4f44

Skrevet

Si det som det er, noe annet er forsikringssvindel.

Anonym poster: e5f811da654f2db284a6f49e033eee47

Helt enig.

Du bør også sjekke om noen av forsikringene dine faktisk dekker denne type skade. Dette var et uhell, og for å være dekket må du nok ha en uflaksdekning inkludert i forsikringen din. Vær klar over at en del forsikringer ikke dekker mobiltelefoner i uflaksdekningen. Dette på grunn av at det er veldig mange uhell nettopp med mobiler. Skulle forsikringen din dekke uhell med mobiltelefon må du sjekke om det er egenandel, og i tilfelle hvor høy den er.

• Liker 1
Skrevet

Skaden må være forårsaket av at noen har dultet bort i deg, som medførte at du mistet telefonen din i bakken. Du trenger ikke navngi den som dultet bort i deg, dette kan ha skjedd på et tog eller fly, eller i en kø etc.

Anonym poster: 83cf68aa02060b4e5da579224c7a4f44

Og du har ingen moralske skrupler med å gjøre forsikringen dyrere for resten av oss?

Anonym poster: 5177ae2a86ecebc6b06e7ffcb3ef7d2f

• Liker 1
Skrevet

Å, jeg blir så irritert på sånne som deg!!!!!!

• Liker 1
Skrevet

Det er vel uansett egenandel? Min innbo har 2000 i egenandel, så når jeg knuste mobilen min forrige uke så tok jeg heller en tur og kjøpte en ny mobil til en tusenlapp. Man må jo ikke ha iphone.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har Gjenisidige toppforsikring innbo, og jeg sa det som det var; at jeg hadde mistet den i gulvet. Betalte 1000 i egenandel, men reparasjonen kom på 2600 eller noe sånt. Om reparasjonen var særlig mye dyrere enn det, skroter de telefonen og man får en ny.

Har du toppforsikring på innbo, går det greit uansett, tror jeg. Kjenner noen som mistet flatskjermen ned trappa, og de fikk igjen de også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...