Gå til innhold

Kjente og kjære sanger???

Nilla

Anbefalte innlegg

Hei! Nå er det LENGE siden jeg har vært her inne. Har vært uten særlig nettilgang i flere måneder. :cry: Men nå er jeg tilbake... Denne gangen lurer jeg på følgende? Har dere noen gode forslag til allsanger i en bursdag? I morgen skal min kjære mormor feire sin 60-årsdag, og siden jeg er den eneste i familien som trakterer piano og gitar sånn noenlunde, har jeg idag, DAGEN FØR!, fått beskjed om å finne noen gode sanger. OG jeg har fått jernteppe! :o

Alle forslag tas imot med takk.

Klem, Nilla.

PS: Kanskje ikke et direkte kulturelt innslag dette da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne hjelpe! Høres ut som et spennende oppdrag.

Det kommer jo litt an på hva slags type hun er da...

Først når du sa mormor tenkte jeg "de nære ting" og "hovedøen" og sånt, men hvis hun bare er 60...

hva med litt Prøysen (det liker vi i min familie i alle generasjoner å synge i alle fall): Jørgen Hattemaker, Du skal få en dag i måra eller Vise for gærne jinter?

Kjærlighetsvise (Halvdan Sivertsen) - den er vel grei for mange å synge med på

Og så kan det jo være noe forbundet med landsdelen eller stedet dere kommer fra?

Noe Evert Taube? Rosa på ball?

Fløytelåt, Kom sommarvijnn, Mellom bakkar og berg?

I min familie er det også typisk med Din tanke er fri eller noe lignende.

Lykke til. Fortell hva du bestemmer deg for da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Lenge siden dette nå, men fant dette innlegget plutselig igjen, (at det går an å formulere seg så dårlig!) og tenkte jeg kunne fortelle hvordan det gikk.

Vel, jeg fant ut at jeg skulle dikte en sang til henne. Kvelden før... JERNTEPPE!! :evil: Tenke til slutt at "Nei, dette går ikke, jeg får heller si noen fine ord til henne."

40 minutter før vi skulle dra neste morgen, kom inspirasjonen, og på 20 minutter var en sang på 9 vers ferdig. (På melodien til "solskinnstrall"-nå skinner sola i vinduskarmen-)

Dessuten ble det til at jeg og min kjære sambo sang tostemt "The Rose" (hennes favorittsang), + "blott en dag" (hennes 2. favorittsang), + noe vømmøl (Hans Rotmo) som vi vet slår an i familien. (Gammelpoteten, snusleppkaill, + + )

Dessuten ble det "Lille vackra Anna", bursdagssangen, og noen til som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Så, det gikk over all forventning dette. Nå er vi blitt spurt om å synge i dåpen til søskenbarnet mitt, men jeg tror at i frykt for å bli spurt i alskens anledninger framover, kommer vi til å si nei. (ikke for å være overlegen, men fordi jeg egentlig ikke liker å stå foran folk sånn, og fordi jeg ikke vil at det skal være noen selvfølge at det er jeg og sambo som skal ordne underholdning/innslag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...