Gå til innhold

Lurer litt på hvor stor valpen min blir...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt utålmodig. Altså, jeg nyter selvfølgelig valpetiden og alt det der, men jeg er også veldig nysgerrig på hvor stor hun blir når hun er ferdig vokst.

Den yngste er en Jack Russell terrier og er nå litt over 3 mnd. Hun veide 2 kg da jeg fikk henne (da var hun 8 uker) men nå veier hun 3-3,5 kg og er 23 cm høy. Moren hennes er litt stor mens pappaen hennes er en middels-liten Jack Russell. Jeg er ganske sikker på at valpen blir strihåret, men størrelsen derimot er jeg litt usikker på.

Min eldste på 5 år er 30 cm og veier mellom 6-7 kg og de ligner ikke såå veldig på hverandre når eldste var valp. Eldste var litt breiere og kortere i beina (såvidt jeg husker) og litt rundere i ansiktet/snuta. Men valpen jeg har nå virker litt slankere overalt, både på snuta (litt lang snute) og beina hennes virker litt lange.

Hun er 23 cm høy mens storebror er 30, så det er ikke så kjempestor forskjell på høyden, men på størrelsen er jo valpen fortsatt ganske mye mindre da.

Går det an å regne ut sånn ca. hvor stor valpen blir tilslutt? Er det en måte å finne ut av på?

Hilsen litt utålmodig eier :P

Anonym poster: 2832b55e5532d7983cfe21c757b7a84e

Skrevet

Hvor stor er mor og far til tispa?

Det kan gi en liten pekepinne,men er ikke nødvendigvis at de blir helt som dem.

Tisper blir normalt mindre enn hanner.

Skrevet

Mor er litt stor (Større enn normal strl på Jack Russell) og far er middels-liten.

Før jeg fikk valpen, mente selgeren at hun kanskje ville bli som moren. Men syns ikke hun er så stor nå at hun kan bli så stor som voksen.

Hun har mors farger, og jeg tror hun får stri pels som sin far etter hvert. Det ser litt sånn ut i ansiktet hennes ihvertfall.

Anonym poster: 2832b55e5532d7983cfe21c757b7a84e

Skrevet

Labbene er en god indikasjon på hvor stor hunden blir i voksen alder. Så da kan du jo evt sammenligne med den andre hunden din. Såklart, det er jo slingringsmonn o.l., men det kan gi en pekepinn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...