Gå til innhold

Treningsprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som kan hjelpe meg å lage treningsprogram? Etter ett tungt svangerskap med bekkenløsning, føler jeg at jeg er tilbake til scratch når det gjelder trening... Før svangerskapet gikk jeg ned 20 kg. på en veldig usunn måte (jobbet 14 timer i døgnet, i en veldig fysisk krevende jobb og spiste veldig lite) Gikk i fra nesten 100. kg til 80 kg. I løpet av svangerskapet la jeg på meg en del kg. og etter fødselen veide jeg 97 kg. Nå har jeg så smått startet med shapeUp club app'en og fått oversikt over matvanene mine. Har gått ned til 94 kg. etter jeg tok i bruk appen.

Nå føler jeg meg endelig klar til å begynne å trene etter fødselen. Hadde min første treningsøkt i går, men det var fryktelig tungt etter nesten 9 måneder i sofaen pga. bekkenløsning (eneste trening var i bassenget). Jeg trener på ett treningssenter som dessverre ikke har PT, så jeg er nødt til å lage mitt eget treningsprogram. Men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg ønsker i tillegg til vektnedgang å trene muskler. Er veldig glad i styrketrening, men ikke så glad i kondisjonstrening (kondisen er nede på NULL!) :P

Trenger også å trene bekkenbunnsmuskulaturen.

Noen som har noen fine øvelser jeg kan gjøre på treningssenteret med apparatene Trenger også tips til øvelser jeg kan gjøre her hjemme.

Anonym poster: fe6dd2c7a57ba7e6a1ecfb405beb4855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrketrening er bra, men om du ønsker å gå ned i vekt bør du trene en del cardio også. Det er tungt og ekstremt slitsomt i begynnelsen, men etterhvert vil du kjenne at det går lettere og lettere, og det vil motivere deg masse :) Prøv å finne noe du synes er gøy, da er det lettere å holde ut når det blir slitsomt. Om ikke du kan finne noe annet så er rask gange en fin start, og kanskje du klarer å legge inn litt jogging etterhvert. Zumba eller step/aerobic er gøy om du liker å danse eller bevege deg til musikk.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...