Gå til innhold

Hvor mye frukt spiser dere hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker dere noen forskjell på de dagene dere spiser frukt og dager dere ikke gjør det?

Jeg personlig føler meg mye freshere og mindre slapp av å spise masse frukt mer hver dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tynn emalje på tennene, så jeg spiser ikke frukt. Føler ikke jeg trenger hull :fnise:

Anonym poster: 71417fa09f7c9e8e6126140f6a32073e

Gjest Daenerys
Skrevet

Spiser en eller to frukt de dagene jeg har lyst på. Merker ingen forskjell på om jeg gjør det eller ikke.

Skrevet

Det varierer veldig etter som jeg kun spiser frukt hjemme, synes det er så trasig å ha med seg/spise foran andre.

Skrevet (endret)

Jeg spise masse frukt hver dag. Det er der jeg får mesteparten av energien min, siden jeg stort sett ikke spiser korn... Men jeg merker ikke noe forskjell fra dager hvor jeg spiser korn, eller dager hvor jeg spiser fett isteden osv.

(hvis jeg spiser mye korn, som folk vanligvis gjør, blir jeg veldig slapp og daff)

Endret av Yme
Skrevet

Jeg spise masse frukt hver dag. Det er der jeg får mesteparten av energien min, siden jeg stort sett ikke spiser korn... Men jeg merker ikke noe forskjell fra dager hvor jeg spiser korn, eller dager hvor jeg spiser fett isteden osv.

(hvis jeg spiser mye korn, som folk vanligvis gjør, blir jeg veldig slapp og daff)

Får ikke så mye energi av korn jeg heller. Frukt er best :D

Skrevet

Det varierer veldig etter som jeg kun spiser frukt hjemme, synes det er så trasig å ha med seg/spise foran andre.

Hvorfor skal det være trasig?

Skrevet

Får ikke så mye energi av korn jeg heller. Frukt er best :D

Jeg syns det er vanskelig å spise nok, også er det klønete at fruktsukkeret går direkte til å bli fett, om kroppen får i seg mer enn 50 gram av det... Men det smaker digg! Hehehe

Skrevet

Spiser egentlig for lite frukt, kanskje 1-2 frukter per uke? Skulle nok blitt flinkere...

Skrevet

Hvorfor skal det være trasig?

F.eks. kiwi krever skje, appelsin og pære kan ofte være vannete så man blir klissete på hendene og rundt munnen...

Skrevet

F.eks. kiwi krever skje, appelsin og pære kan ofte være vannete så man blir klissete på hendene og rundt munnen...

Hvorfor kan du ikke spise kiwi uten skje? Jeg spiser dem på samme måte som jeg spiser epler... Man kan jo kutte dem opp i båter også, om man ikke liker skallet.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke spise kiwi uten skje? Jeg spiser dem på samme måte som jeg spiser epler... Man kan jo kutte dem opp i båter også, om man ikke liker skallet.

Haha, har bare alltid gjort det. Jeg spiser ikke skallet, og det er nesten som jeg vil gi deg cred som gjør det. Det er jo fuzzy! Kom på at jeg må uansett kutte den i to, og da trenger jeg kniv i tillegg. Stress!

Skrevet

Vi har gratis frukt på jobben så jeg spiser 2-3 frukt pr dag. Merker ikke noe forskjell på formen.

Skrevet

Haha, har bare alltid gjort det. Jeg spiser ikke skallet, og det er nesten som jeg vil gi deg cred som gjør det. Det er jo fuzzy! Kom på at jeg må uansett kutte den i to, og da trenger jeg kniv i tillegg. Stress!

Du sier noe der. Det er faktisk litt stress å spise frukt for du må skjære den opp, rydde skall bla bla. Men jeg merker faktisk forskjell på formen når jeg spiser mye, eller når jeg spiser lite frukt. Syns det er verdt all "slitet" haha :)

Skrevet

Du sier noe der. Det er faktisk litt stress å spise frukt for du må skjære den opp, rydde skall bla bla. Men jeg merker faktisk forskjell på formen når jeg spiser mye, eller når jeg spiser lite frukt. Syns det er verdt all "slitet" haha :)

Hvis det fungerer for deg må du absolutt bare fortsette! Man kan ikke få nok frukt og grønnsaker, selv om det er med trykk på sistnevnte ;-)

Skrevet

Jeg er veldig glad i bananer og spiser en eller to hver eneste dag. Får endel pes fra andre fordi banan er jo så kaloririkt, men kan ikke si at jeg bryr meg. Spiser heller frukt jeg virkelig liker fremfor en kalorifattig som ikke smaker halvparten så godt :P

Anonym poster: ee8f95fdd924620730f29e5e49496f6a

Skrevet

Jeg spiser mest eple. Kanskje 3-4 på en uke. Grønt eple er best. Også er banan godt. Men det spiser jeg ikke like mye.

Skrevet

Alt fra tre til ti frukter om dagen, avhengig av sesong for visse frukter (og bær) etc...

3 en dag, fire neste, 8 den tredje dagen og 4 den fjerde dagen... Ikke så langt unna det!

Pleier å bli mer av visse frukter når det er sesong for disse og fruktene er som best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...