Gå til innhold

Hva gjør dere med klær dere ikke bruker?  

1. 1. Hva gjør dere med klær dere ikke bruker?

• Kaster alt
      3
    • Gir bort til veldedighet
      21
    • Sparer på alt
      6
    • Selger alt
      0
    • Kaster noe, sparer på noe
      17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått gjennom skapet mitt.. :roll:

Det er så utrolig mye rot der.. Klær fra ifjor som jeg ikke liker, el som jeg er lei. Klær som er for store og for små som er kjedelig å spare på.. Klær som bare er fine/spesielle, men som jeg aldri bruker for at de er for spesielle til å kaste.. Accessories som belter som er stilige, men mye av den samme sorten og jeg kun to belter jeg bruker allikevel.. Mye sånt..

Jeg bruker vanligvis å kvitte meg med det (frelsesarmèen eller salg), men jeg pratet nettopp med en venninne og hun sa at hun sparte på alt i tilfelle hun noen gang fikk en unge som spurte henne om hvor klærne hennes var fra da hun var ung.. Det blir jo en hel del klær å samle på, men er det noen som ikke kaster et eneste plagg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kaster bittelitt, tar vare på altfor mye.. :roll::ler:

selv det jeg VET jeg ikke har brukt på ååååår.... "kaster jeg det kommer jeg til å trenge det!"..... Så da havner det på loftet da... og blir kastet ved flytting!! (som det heldigvis, sånn sett, har blitt litt av.)

Skrevet

Jeg gir bort det jeg ikke trenger/ bruker til veldedighet. Hadde vært altfor mye å ta vare på (jobber i klesbutikk)

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg rydder skapene med hard hånd innimellom. Legger alt i poser på loftet. Etter en stund (ofte hvis jeg leter etter noe helt annet) finner jeg disse posene igjen, også blir det litt sånn: "åja denne ja, den er jo litt fin, den skal jeg begynne å bruke igjen" også legger jeg det inn i skapet igjen. Det rare er imidlertid at disse plaggene som en gang har vært på loftet ofte havner der igjen ved neste ryddeøkt. Var vel en grunn til at jeg i utgangspunktet la det vekk..

Skal bli flinkere til å gi til Frelsesarmeen!!

Gjest Estrela
Skrevet

Jeg kaster det som er veldig slitt eller ødelagt, og resten går til UFF. Jeg har ikke mye klær, så kaster minimalt i løpet av et år. I år har jeg f.eks kjøpt meg 4 par sokker hittil, det er alt jeg har hatt råd/tatt meg råd til. Men fra neste lønning skal jeg begynne å kjøpe noen få lettere plagg til den varme årstiden. :)

Skrevet

Undertøy, sokker og slikt kaster jeg, og resten går til Fretex.

Skrevet

Jeg gir alt av gamle ubrukelig klær til Fretex.

Men det er viktig å ikke gi bort ødelagte klær.....!

:P

Skrevet

Hvis ikke det er veldig slitt gir jeg det til Fretex. Ellers går det i søpla. Rydder i garderoben jevnlig. Det er ytterst få plagg jeg sparer på, bare noen veldig spesielle.

Skrevet

Noe sparer jeg på, som russegenser og sånn.

Klærne fra da jeg var tenåring, henger i butikkene i dag - uten forbedringer og justeringer - så det var greit å ikke samle på alt.

Ellers er vi noen venninner som av og til har bytteparties og bytter klær vi er lei av eller som ikke passer.

Men mye går til Fretex.

Gamle truser og sokker, kaster jeg.

Skrevet

For å si det som det er ligger klærne i skapet og tar opp plassen som skulle ha blitt brukt til klærne jeg faktisk bruker.

:oops:

Gjest Tristessa
Skrevet

De ligger og tar skapplass, ellers blir de kastet. Men jeg synes Sagas venninne har et poeng - det er mange klær jeg gremmes over at mamma kastet, siden jeg godt kunne tenkt meg dem selv! Derfor vil jeg nok spare på slikt som kan brukes etter at jeg føler meg ferdige med dem, det jeg gir til frelsesarmeen er slike klær jeg avskyr og som jeg føler er helt feil.

Gjest Myumi
Skrevet

Jeg er flink til å kaste ting som er slitte eller har fått hull i seg, dette gjelder både sokker, undertøy og vanlige klær.

Når det gjelder å spare på klær så er jeg enig i at man skal ta vare på spesielle ting men masseproduserte klær fra butikker som H&M, Lindex, Vero Moda og lign. kjedebutikker synes jeg ikke er noe å ta vare på. Slike klær blir jo også fort slitte fordi de brukes til hverdags som topper etc.

Skrevet

Det gamle blir vel liggende innerst, bakerst, nederst i skuffer eller skap... Lett for å bli der til man en gang hvert jubelår rensker opp...

-viXen-

Skrevet

Det som ikke kan brukes som pussefiller i garasjen blir kastet. Av klær fra barne/ungdomstiden har jeg fortsatt fire eksemplar. Det går bare ikke an å ta vare på alt, det har kke jeg lagringskapasitet til. Skulle gjerne donert "leie" plagg til Fretex, men i distriktet jeg bor i har de ikke innsamling - og å drasse på dette til byen blir bare ikke gjort.

Skrevet
Undertøy' date=' sokker og slikt kaster jeg, og resten går til Fretex.[/quote']

Samme her...

Det som er mest slitt og ødelagt går i søppla, og alt av olabukser og andre bukser i litt grovere stoff får mormor for hun vever filleryer av dem...

Skrevet

Oi, oi. Takker for mange svar!

Fant vel ut at det er greit å spare på noe, men gi bort det meste ja. Takker igjen :)

Skrevet

Er livredd for å kaste, da også klær. En fæl egenskap, i grunn. Dersom jeg en sjelden gang gjør et skippertak i skapet, ender det som oftest med to-tre poser som blir trygt plassert på loftet. Lever i en aldri så liten naivitet, og får meg selv til å tro at jeg en dag vil få brukt for dem igjen. Nei, neste gang skal alt til Fretex!

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg putter dem lengst inn i skapet "just in case".

:roll:

Gjest Nuske77
Skrevet

Er i gang med "prosjekt klessortering" nå. Har en sekk merket "søppel", en sekk merket "gis bort" og en stor ballje merket "beholde". Er lei alle hyllevarmerene mine.

Gjest seroxata
Skrevet
Har gått gjennom skapet mitt.. :roll:

Det er så utrolig mye rot der.. Klær fra ifjor som jeg ikke liker, el som jeg er lei. Klær som er for store og for små som er kjedelig å spare på.. Klær som bare er fine/spesielle, men som jeg aldri bruker for at de er for spesielle til å kaste.. Accessories som belter som er stilige, men mye av den samme sorten og jeg kun to belter jeg bruker allikevel.. Mye sånt..

Jeg bruker vanligvis å kvitte meg med det (frelsesarmèen eller salg), men jeg pratet nettopp med en venninne og hun sa at hun sparte på alt i tilfelle hun noen gang fikk en unge som spurte henne om hvor klærne hennes var fra da hun var ung.. Det blir jo en hel del klær å samle på, men er det noen som ikke kaster et eneste plagg?

Jeg gir bort gammelt tøy som fremdeles er fint... Men nå er jeg kjempeflink til å kjøpe mye tøy ejg ikke går med, så det prøver jeg å selge til en fornuftig pris.. ligger en del lakkbukser, fetishsko, korsetter, gotiske kjoler og lignende i kjelleren, som jeg aldri fikk brukt pga feil str:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...