Gjest Sobril Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 http://www.vektklubb.no/artikkel/fett-beskytter-20332707
Sommerfugl90 Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Jeg synes det var en litt sur nyhet, for jeg vil nemlig ikke vite hvor usunt det er å være tynn og hvor mye bedre det er å være litt overvektig enn det er å grense til undervektig. 2
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Bah...enda mer fedme-propaganda og dårlig skjult kritikk mot tynne og undervektige. "Spede Kate Moss ville for eksempel ikke holdt lenge dersom hun skulle måtte vente på våren før hun fikk mat." Right. For i et seriøst tidsskrift ville man helt sikkert ha skrevet tilsvarende om overvektige mennesker: "Feite Erna Solberg ville for eksempel ikke holdt lenge dersom hun måtte gå i trapper." For all del, det er ingenting galt ved å være overvektig. Det er ingen andres problem og folk må få leve på akkurat den måten de vil, men det er ikke nødvendig å trøkke spesifikke livsstiler i trynet på folk heller. Det selger så klart godt, sånne svada-artikler som det her, da mange mennesker har dårlig samvittighet over at de spiser for mye og trener for lite og derfor goffler i seg denne type "informasjon" som om det var ostepopp og Cola. Er helt for at vi ikke skal ha det kroppshysteriet som vi har i dagens samfunn og forakter den industrien som skor seg på å få folk til å hate kroppene sine, men det har ikke noe for seg å dra hysteriet tilsvarende langt i motsatt retning heller, bare for å lage en motpol (noe jeg mistenker var hele poenget med denne artikkelen). Da trykker man bare det samme kroppshysteriet over på noen andre igjen. Ikke vondt ment mot TS, altså. Det er artikkelen som irriterer meg. Ingen ny informasjon var det å spore der heller. Wow, fett fungerer som energilager og støtdemper. No shit, Sherlock! Og det med at undervektige har dårligere immunssytem var faktisk så revolusjonerende informasjon at jeg nesten blir nødt til å legge meg nedpå litt. Siden når ble det forresten aktuelt for mennesker i den vestlige verden å være avhengig av et stort energilager fordi en skal gå lange perioder uten mat? Blir som å si at folk som barberer bort kroppshår ville klart seg litt dårligere hvis de skulle bo i en iglo på Grønnland. Så kan vi alle riste litt på hodene våre og humre i barten over disse som barberer kroppshårene sine fordi de ikke vet sitt eget beste. Hvem bryr seg? Endret 10. februar 2013 av Bolsjevidkun 7
Sjensen Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Enig med han over. Før i tiden var det bedre om man hadde fett pga man kunne overleve lengre uten mat. I dagens samfunn skal jo ikke det være tilfellet. Og hvem er det som har som mål å være "ultratynn"? 2
Gjest DevilAngel Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Dummeste jeg har hørt hvertfall... jeg er undervektig og jeg er nesten aldri syk.... mens andre jeg kjenner som er normal->overvektig er en del syk.. så det er ikke så sant. Man skal da ikke tenke på hva andre syntes om kroppen din.. om vi velger "farlig tynn" eller "farlig feit" er vårt eget problem. Vel dette er min mening hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå