Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 22 år. jeg er student og har en deltidsjobb. Det startet i høst da jeg var mye på lesesalen på biblioteket i byen. Dette fordi jeg bor rett ved biblioteket og det er kortere avstand til der enn til skolen. Etter hvert begynte jeg å legge merke til at det var en mørkhudet mann i 40-årene som satt å så på meg ganske ofte. Jeg begynte da å sette meg slik at han ikke så meg. Hver gang jeg kom eller skulle gå fra lesesalen så hadde han øynene på meg. Utrolig ekkelt. Han var der også hver eneste gang. Han var der alltid når jeg kom og jeg gikk alltid før han.

Nå, 2 måneder senere, så dukket han opp i butikken jeg jobber i. Jeg jobbet alene og synes dette var utrolig ekkelt. Med en gang han kom så kom jeg ikke på akkuratt hvor jeg hadde han fra, men kom på dette etterhvert at det var fra biblioteket.. Han var i butikken i ca. 30 min uten å kjøpe noe. Han sto bak hyller og "følgte" på en måte etter meg.. Han har nå vært i butikken jeg jobber i 3 ganger når jeg har vært på jobb (ikke dagligvarebutikk).

Bør jeg si ifra til sjefen hvis han kommer igjen? Sjefen kan vel ikke gjøre noe uansett.. Det er liksom ikke noe jeg innbiller meg heller, fordi han STIRRER. :(

Anonym poster: d990638e25d47e31d907b33080d11571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært en kjekkas hadde du vel ikke syntes det var så ekkelt å bli sett på på bibloteket. Da hadde du smilt så han kunne komme bort å bli kjent med deg istedet for å ende opp som en stalker. ;)

Nei du kan ikke si fra til sjefen din. Han har rett til å dra dit han vil selv om du syns han er ekkel :P

Anonym poster: 3e42bb1fd5d5c8f08c021171939fe90f

• Liker 5
Gjest Violetta
Skrevet

Klart du kan si fra! Sjefen din kan ta kontakt med ham, spørre om han trenger hjelp, i det hele tatt vise at han blir lagt merke til.

• Liker 5
Skrevet

En som stirrer på deg i 30min bare for å stirre er ikke hyggelig uansett kjønn, alder og utseende.. For et idiotisk svar.

Personlig hadde jeg gått direkte opp til denne fyren og spurt hva han ville.

Anonym poster: 13905ad9ff7e40d5106133f6e26ad55f

• Liker 4
Skrevet

En som stirrer på deg i 30min bare for å stirre er ikke hyggelig uansett kjønn, alder og utseende.. For et idiotisk svar.

Personlig hadde jeg gått direkte opp til denne fyren og spurt hva han ville.

Kan jeg spørre han på en "irriterende" måte hva han vil? Tørr ikke spørre han om han trenger hjelp i butikken engang :(

Skrevet

Skjerp deg da. Hils pent på han og flørt litt så han slipper å stalke deg ;) Kanskje dere har kjemi.

Skrevet

Overse han, ikke gi næring til oppførselen hans. Jeg forstår godt at du reagerer og føler deg utrygg, du kan jo nevne det til sjefen. Kanskje dere burde være to stk i butikken? Jeg har jobbet i butikk selv og det er egentlig litt uvanlig at en 22åring blir satt til å jobbe slik alene med tanke på pengene du har i kassa..

Ikke finn deg i slik oppførsel fra menn, enten det er velment eller ikke.

Anonym poster: e48ffb312fae77ba7e7bc28b9647e44b

• Liker 1
Skrevet

Skjerp deg da. Hils pent på han og flørt litt så han slipper å stalke deg ;) Kanskje dere har kjemi.

Skjerp deg. Man har ikke "kjemi" med menn som driver trakassering. Slik oppførsel bør bli oversett, ikke belønnet.

• Liker 6
Skrevet

Skjerp deg. Man har ikke "kjemi" med menn som driver trakassering. Slik oppførsel bør bli oversett, ikke belønnet.

Er det trakassering å se på en kvinne nå? Hadde en kjekk mann holdt på sånn hadde hun digget det ;) Hvordan skal menn sjekke opp damer mener du da? Eller har bare kjekke menn lov å handle i butikken ?

Skrevet

Er det trakassering å se på en kvinne nå? Hadde en kjekk mann holdt på sånn hadde hun digget det ;) Hvordan skal menn sjekke opp damer mener du da? Eller har bare kjekke menn lov å handle i butikken ?

TS her. Tror ikke han skal sjekke meg opp. Han står med et tomt blikk og ser på meg i butikken. Jeg overser og synes det er skikkelig ekkelt. jeg er IKKE rasist, for jeg har flere mørkhudete venner. Men for meg er det ekkelt at en mørkhudet mann i 40-årene, som tydligvis ikke har jobb, siden han sitter på lesesalen på biblioteket og leser en avis hver dag + står å stirrer på meg er ekkelt. Er det bare meg!? virker ut som flesteparten her syns det er greit. Og nei, det er ikke bare kjekke menn som får lov til å handle i butikker. MEN når personer gjør meg utrygg og ubehagelig på jobb, så er ikke det noe gøy. At han kommer tilbake hver gang jeg er på jobb (har sikkert merket seg mine jobbdager) er lite gøy.

Skrevet

Skjønner godt at du syns det er ubehagelig TS, uavhengig av alder, opprinnelse, kjønn osv. Det er jo en stor forskjell på å titte nysgjerrig på ei du syns er søt og å dukke opp på jobben til noen du har glodd på på biblioteket hele tiden. Kanskje du kan prøve å bytte et par vakter og "alliere" deg med sjefen din slik at h*n kan spørre om han trenger noe hjelp hvis han dukker opp når det egentlig er din vakt?! Jeg vet ikke, men det hørtes ikke noe moro ut!

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt at du syns det er ubehagelig TS, uavhengig av alder, opprinnelse, kjønn osv. Det er jo en stor forskjell på å titte nysgjerrig på ei du syns er søt og å dukke opp på jobben til noen du har glodd på på biblioteket hele tiden. Kanskje du kan prøve å bytte et par vakter og "alliere" deg med sjefen din slik at h*n kan spørre om han trenger noe hjelp hvis han dukker opp når det egentlig er din vakt?! Jeg vet ikke, men det hørtes ikke noe moro ut!

Tusen takk for svar boks :) Skal prøve ei vakt til, hvis ikke får jeg ta det opp med sjefen min.. Er ubehagelig og er redd for at han plutselig skal stå utforbi jobben min når jeg skal hjem :S vet ikke, jeg er flink til å ta forhåndsregler.. man kan aldri vite! klem til deg:)

Skrevet

EART CALLING. Les hele innlegget og la det synke inn før du kommer med disse flåsekommentarene. Det er ikke NORMAL oppførsel å glane på mennesker til de blir ukomfortable, og ihvertfall ikke søke opp butikken for å stirre og IKKE handle noe!

Puahaters hjernevaska trollhaud.

Jeg ville nok ikke vært irritert på han, mer brydd på en måte. Om du tror han kan være farlig, eller han kommer tilbake etter du har konfrontert han bør du ta det opp direkte med sjefen din.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar boks :) Skal prøve ei vakt til, hvis ikke får jeg ta det opp med sjefen min.. Er ubehagelig og er redd for at han plutselig skal stå utforbi jobben min når jeg skal hjem :S vet ikke, jeg er flink til å ta forhåndsregler.. man kan aldri vite! klem til deg:)

Uff. Håper han bare slutter å dukke opp. Lykke til på neste vakt :klem:

Skjønner virkelig at du er redd for at han skal stå utenfor år du skal hjem... Ingen du kan spørre om kan ta følge med deg hjem neste vakt? Masse lykke til. Hold oss oppdatert da!

Klem til deg og :)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er så paranoid, inviter beundreren din hjem på kaffe så kan dere bli bedre kjent. Høres ut som en aller tiders kar, som er betatt av deg. Det synes jeg du skal verdsette.

Anonym poster: bbb4ae7544533ec14c5fdf6c020ec920

Skrevet

Jeg hadde blitt redd!

Ikke gå alene hjem fra byen.

Anonym poster: 23edd06ba2ca481ad0cfdbdb4cde35ff

• Liker 2
Skrevet (endret)

æsj.. Hadde det slik i over 1 uke på biblioteket jeg jobbet i. Fyren hadde utseendet med seg, men var skikkelig ekkel og ubehagelig. Han fulgte meg rundt forbi i hyllene, satt å så på meg når jeg satt i skranken og bare stirret.

Tilslutt "fanget" han meg mellom noen bokhyller. Jeg reiste meg opp og så han rett inn i øynene og spurte med høy klar stemme om han trengte hjelp. Han begynte da å snakke om meg, ga meg en haug med komplimanger. Tilslutt avbrøt jeg han og sa at hvis han ikke trengte hjelp så hadde jeg ikke tid til å stå å prate. Han spurte da om det var en ledig stilling og om han kunne begynne å jobbe der. Jeg sa bare kort at han fikk spørre sjefen. (jeg visste at vi ikke hadde behov for flere folk). Så gikk jeg.

Heldigvis kom han ikke igjenn på flere dager. Og når han kom så stirret han ikke lenger og satt bare med dataen..

Håper du får en fin dag på jobb TS. -og håper virkelig at han slutter å skremme deg.

Kansje du kan prøve å gjøre som meg? Se han inn i øynene og spørre med en klar stemme omhan trenger hjelp?

Legger til: Han kom bare på de dagene og klokkeslettene jeg jobbet! Kollegaene mine la merke til han og fortalte meg dette.

Endret av Notisblokk
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er så paranoid, inviter beundreren din hjem på kaffe så kan dere bli bedre kjent. Høres ut som en aller tiders kar, som er betatt av deg. Det synes jeg du skal verdsette.

Anonym poster: bbb4ae7544533ec14c5fdf6c020ec920

Ts her. Du kan spare deg for slike kommentarer. Jeg har samboer og er ikke interessert - hadde ikke klaget om jeg var interessert. Skjerp deg!

• Liker 1
Skrevet

Vis ham tydelig at du ikke er interessert. Snakk om mannen din (bruk gjerne ordet mann selv om dere bare er samboere) til noen slik at han får det med seg neste gang du se ham. (Ikke til ham, men til noen andre, allier deg eventuelt med ei venninne eller noen slik at du får det til. ) Pleier han å komme like før stengetid? Be kjæresten din eller en kamerat møte deg, slik at du får sent signal om at du er opptatt. For mange er det nok.

Sannsynligvis er det bare en ensom og litt sosialt klønete mann som synes du ser hyggelig ut og som gjerne skulle ha blitt bedre kjent med deg, men som ikke helt vet hvordan og som derfor rett og slett oppfører seg teit selv om han ikke har noen skumle hensikter.

Anonym poster: 98e4682d6003847ddb69b872d612b930

Skrevet

Vær på vakt! Nesten det samme skjedde meg, bare at stalkeren min var en kjekk utenlandsk idrettsutøver. En kveld da jeg gikk alene i parken så jeg han vente på meg og det var helt mørkt og ingen andre der. Hadde jeg ikke handler riktig så hadde jeg blitt voldtatt den kvelden. Han stod ca 100 meter foran meg og jeg kjente igjen han og bilen, og han hadde gått forbi leiligheten min flere ganger tidligere. Ofte på kveldstid, i tillegg til mye annet jeg ikke vil gå i detaljer inn på - så jeg var allerede veldig obs på han. Ringte med en gang en mannlig venn som jeg visste var i nærheten (10 minutter unna) og begynte å gå veldig sakte mot han mens jeg hvisket situasjonen. Da jeg kom frem til han sa han "hei du" og kroppsspråket hans var ikke til å ta feil av, jeg snakket høyt i telefonen og sa "SÅ DU ER HER NÅ JA". Han fortsatte å gå ved siden av meg, i mitt raske tempo. Jeg med korte raske skritt, og han med lange rolige.. Han er 2 meter høy, og jeg hadde ingen sjans til å løpe fra han. Husker ikke hva han sa til meg, men jeg sa tydelig mens jeg gikk fort "Du, jeg er ikke interessert skal møte kjæresten min her. Gå bort!" Jeg så at han ikke hørte ordene mine, han så på kroppen min og hadde en veldig non chalant holdning. Vi fortsatte og gå sånn, raskt - og han to meter bak meg mye roligere men i samme tempo. Da vi kom til døren min var jeg superrask med nøkkelbrikken rett på låsen og smatt inn døra, snudde meg og så at han strakk seg etter døren, veldig selvsikker på at han skulle rekke det, men jeg dro den akkurat igjen. Har aldri vært så redd før.

Han fikk høre det senere, for å si det sånn. Han hadde stålket meg en stund, og jeg så det gradvis komme. Hadde utrolig flaks, i ettertid har jeg får høre at han ble kastet ut fra idretten pga lignende historier - ta forhåndsregler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...