Gå til innhold

Gifteringer - hvitt eller gult gull?

67 stemmer

1. 1. Hva slags gifteringer har dere/skal dere ha?

• Den gode, gamle i gult gull.
      14
    • Hvitt gull uten sten.
      11
    • Hvitt gull med sten.
      26
    • Annen type.
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nysgjerrig på hva slags ringer folk der ute har. For å sette det litt på spissen, så virker det som om "alle" i de eldre generasjonene har de gode, gamle ringene i gult gull, uten stener eller krimskrams, mens det i dag blir mer og mer vanlig å ha ringer i hvitt gull, med eventuelle stener eller andre detaljer (hovedsaklig på kvinnens ring).

Selv liker jeg godt de klassiske gullringene som er helt enkle, kanskje mest fordi de roper "GIFT" mer enn noe annet, mens min kjære mener gult gull er stygt, og vil ha en i hvitt gull/platina i stedet.

Sleng gjerne med alder eller ca. alder på svarene :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha i titanium med en stripe gult gull i midten. Min har en liten diamant, hans ikke.

Kanskje ikke tradisjonelt, men vi ville heller ha de vi selv synes var finest. :)

Anonym poster: 74e2b7535a72cf67f957a7ce80a45c82

Skrevet

Vi skal ha palladium, eller muligens stål (men vi er pr i dag litt i tvil om det vil føles som ordentlige gifteringer, hvis dere skjønner...). Ingen av oss kler gult gull, så det valget var enkelt. Hvitt gull vil vi ikke ha, da det gulner og må pusses opp med jevne mellomrom. Vi har lyst på "vedlikeholdsfrie" ringer ;)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet (endret)

Vi har hvitt gull. Syns ikke gult gull er pent(på meg i hvert fall), så da valgte vi hvitt istedet :)

Edit: Vi var 28/29 da vi gifta oss

Endret av Maria_Marihøne
Skrevet (endret)

Vi har kjøpt gifteringer i gult gull, med en stripe av hvitt gull i midten. I den stripen er det fine mønster. :) Våre forlovelsesringer var svært enkle og rimlige, i hvitt gull. Har egentlig alltid likt sølv bedre enn gull, så hvitt gull var et naturlig valg. Vi ville likevel ha noe som var litt tradisjonelt og også litt mer ekslusivt nå. :fnise:

Edit: Vi er i midten av 20-årene. :)

Endret av Skjønningen
Skrevet

Gult gull

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi har denne, sølv :rodmer:

09234-500x500.jpg

Skrevet

vi var ute etter hvitt gull, men falt pladask for ringer i stål <3

• Liker 1
Skrevet

Tror nok det blir hvitt gull, stål eller noe lignende. Min skal nok ha en sten fra et smykke som bestemor hadde, mens hans blir enkel.

Vi er i tjueårene vi også, så virker som om det blir mer og mer vanlig med noe annet enn den tradisjonelle ringen i gult gull.

Skrevet

Rngene våres er i både hvitt og gult gull. Veldig fornøyd med dem. Lagt ved et bilde av hvordan de ser ut :)

Anonym poster: c60222f8af735b5a41b92d05b35a2c24

post-37809-0-83536000-1360529341_thumb.j

• Liker 2
Skrevet

Standard, gammeldags gullring. Som ts sier er det da det virkelig lyser giftering og ikke bare pynt. :)

• Liker 2
Skrevet

Hver sin smak ;) Jeg liker ikke gult gull og kler det heller ikke. Vil mye heller ha en ring jeg liker og er stolt av enn å gjøre noe fordi det er tradisjon. Dessuten er det såpass mange i dag som har gifteringer i hvitt gull e.l lignende, så dét er like mye giftering for meg, og slett ikke bare pynt.

Skrevet

Jeg har med 14 (?) små diamanter, han har helt enkel. Begge har i hvitt gull. Var 26 og 30 (ca) da vi giftet oss

Skrevet

Vi har den klassiske i gult gull (uten noe ekstra "pynt" på min), syns den er nydelig :) Bare synd den ikkje passer lengre.. :(

Ein av oss er i midten av 20-åra og den andre i midten av 30-åra.

Skrevet

vi kommer ikke til å ha gult gull.

Men heller ikke hvitt gull da det må rhodineres med jevne mellomrom for at ringen ikke skal gulne (Blir ikke som gult gull når de gulner, men er heller ikke mye hvitt, skinnende og pent lenger!)

Regner med det koster noen hundrelapper å gjøre, og om man må gjøre det annethvert år, blir det jo store summer i løpet av et langt liv!!! Da vil jeg heller betale litt mer for ringene til å begynne med for å slippe det ;)

og så må man jo i tillegg levere inn ringen sin og vere uten den i en uke eller to..... og det vil man jo ikke!

Nå er det enda noen år til bryllupet, men vi har sett på palladium, stål og platina. Aner ikke hva vi kommer til å velge. Håper noen skriver litt om disse ringene her, og hvor lenge de har hatt dem og om de fortsatt ser bra ut :)

Anonym poster: 1ba1581f261a083aaacb3bc1199f6b2a

Skrevet

Nå er jeg hverken gift eller forlovet, men jeg er helt sikker på at det i hvert fall ikke blir gult gull.

Skrevet

Vi har helt vanlig gult gullringer. Vi ønsket vanlige ringer som så ut som gifteringer.

Vil jeg ha en pen ring så kjøper jeg meg en pen ring.

Det er så mye gifteringer som man aldri ville ha gjettet var en giftering, helt greit det altså, men ikke for meg.

Vi var 23 og 29 når vi giftet oss.

Anonym poster: ad16d5c50d5ae39d7a6dabe1601d42c9

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Vi vurderte hvitt gull, men ble frarådet dette pga det som mange over her skriver, at de gulner og må vedlikholdes ofte for å se pene ut. Gult gull er vi (eller, spesielt jeg) ikke så begeistra for. Gull generelt er dessuten ganske mykt, får fort riper og hakk osv, og bør derfor uansett pusses opp litt med forholdsvis jevne mellomrom (forlovelsesringen min, som er i både hvitt og gult gull ser ut som den har blitt brukt i flere tiår, mens den faktisk er under 2 år gammel). Så på oss ble det stål-ringer med noen detaljer i gult gull, samt tre små stener i min.

Alder? Vi er godt voksne, jeg noe under 40, han noe over ;)

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg bare spørre hvorfor "ingen" velger sølv? Jeg forstår at ikke alle vil ha gult gull eller hvitt gull (vedlikehold), men hva er fordelene med for eksempel stål over sølv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...