Gå til innhold

11 åringer og bruk av luer/skjerf og uteklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste datter på 11 år har bestandig vært en lett og flott jente å "lede", og ha med å gjøre! Hun har bestandig kledd seg etter vær. Skal de på fjære så har hun tatt med gummistøvler. Skal de på skogstur så har hun tatt på seg passelig sko. Om vinteren så har hun brukt lue og skjerf og utebukser når det trengs.

Men nu er det plutselig slutt på det! Her hvor vi bor er det snø og kaldt! Jeg går ikke ut med hunden uten en god lue over ørene, skjerf, votter og "boblebukse".

Men hun vil ikke ta på seg annet enn en hengelue som knapt sitt på hodet, ikke skjerf, selv om hun har flere varianter av de store runde skjerfene, og alldeles ikke utebukser når hun skal gå til/fra skolen i 16 minus grader. Jeg spør hvorfor? Hvorfor vil du fryse? -jeg fryser ikke er svaret. Jeg sier at hun vil få ørebetennelse og urinveisinfeksjon av å gå sånn.

Hun sier at "alle" går med hengelue. At ingen bruker skjerf. At ingen andre mødre blander seg i hvordan de kler seg. ( dette kan hun ikke påstå da hun er ikke hjemme hos mer enn et par stk i klassen)

Så er det store spørsmålet, hvordan har dere der ute gjort det med store barn og klær? Hva gjør man? Hva er riktig?

Hjelpes meg!!

Anonym poster: 3f8520031f3a9e28a40d4b4a766c6a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

;) La henne fryse er fristende, men hun "lærer" sikkert ikke...

Det er lenge siden vi forlangte at vår 15-åring skulle bruke lue og hjelm når han syklet. Hjelmen var jeg steil på lenge til jeg så at han da valgte å ikke sykle i det hele tatt og når jeg så hans venner syklet uten...

Lue bruker han bare når han jogger, men han tar på seg ullundertøy når gradestokken bikker - 10 grader! Det syns ikke for andre og innerst inne liker han jo ikke å fryse...;)

Hva er riktig? Det er jo vanskelig å si - finnes vel ikke noen lov som sier det ene eller det andre...;)

De er små mennesker som ikke vil skille seg ut - er du heldig får du henne til å gå med lue til hun er så langt unna huset at hun ikke kan sees - så ligger den i sekken...;)

Lykke til i alle fall! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...