anonym96 Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Hei! Jeg er ei jente på 16, snart 17 år som hadde satt stor pris på hjelp! Min far er en kjærlig familiefar. Han er morsom, snill og flink til å gjøre det koselig. Av og til. Men for det meste er han sint eller gretten, og dette uten noen god grunn. Han kan være i strålende humør det ene øyeblikket, og rasende i det neste. Dette skjer nesten hver dag. Han er ikke sint så lenge, ikke så lenge han får viljen sin. Dette blir jeg som eldre tenåring fryktelig sliten av. Jeg lister meg nesten på tå for å ikke irritere ham, for om jeg først gjør det, blir det et helvete. Temaet flytting kom opp for et år siden ca. Foreldrene mine var enige at det var en god idé at jeg og min eldre søster flyttet ut fra neste år av. Dette fordi vi bor langt fra skolen på mer landlige strøk, og er til enhver til avhengige av foreldre om vi vil komme oss noe plass. Dette blir jo veldig tungvint. Men uansett, over til det jeg trenger hjelp til. Min far spurte rundt middagbordet om det var noe som kunne få oss til å ville bo hjemme lenger. Her hadde jeg jo egentlig kjempelyst til å si at han kanskje kunne være mindre sint og gretten. Men jeg turte ikke! Har dere noen ide til hvordan jeg kan legge det frem på en best mulig måte (samt andre ideer til hva som kan gjøre det triveligere for meg å bo hjemme?)? På forhånd, tusen takk!!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Jeg tror jeg ville sagt det rett ut, men på en så snill måte som mulig.. Kanskje snill ikke blir det rette ordet, men på den "mykeste" måten. Ikke vær anklagende i stemmen. "Jeg føler at du ofte kan være sint, og da blir jeg lei meg og skremt. Kjenner at jeg er sliten av det og føler jeg må gå rundt på tå hev hele tiden for at du ikke skal eksplodere". Anonym poster: 2c9916883c2ac911f9657f1a986fd379 1
Nada Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Du skriver jo veldig bra. Hva med å skrive han et brev? Da er det lettere å få med alt en vil si. Det er fort gjort å glemme flere ting når en skal ta opp noe slikt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå